Raport ścieżek wielokanałowych w data studio

Jak dodawać raport ścieżki wielokanałowe do Data Studio?

Czasem bywa tak, że bardzo chcemy coś pokazać tylko nie bardzo możemy. I wtedy budzi się kreatywność, a przynajmniej możliwość dodania ścieżek wielokanałowych do raportów w Data Studio.

Czym są raporty ścieżek wielokanałowych?

Wiadomo, że w Google Analytics jest kilka podstawowych raportów, jest też raport konwersje, a w nim ścieżki wielokanałowe. W raporcie ścieżki wielokanałowe możemy sprawdzać ścieżki z jakich korzystali klienci na drodze do konwersji, czyli prościej sekwencje ich interakcji z kanałami, reklamami, źródłami itd. Słowem wszystkim czego tknęli a co znajduje się poza stroną (w uproszczonej wersji).

Raport ścieżek wielokanałowych
Źródło: Własne, 07.05.2019

No i teraz zadajmy sobie może ulubione pytanie „Co z tego?”. A no to, że inne kanały biorą udział w przyciąganiu klienta na początku do sklepu kiedy nie jest on na nic zdecydowany, a inne finalizują ścieżkę konwersji. Dlatego raport ten umożliwia podejmowanie decyzji o tym, czy warto płacić za reklamę w danym kanale nawet jeśli nie przekłada się to na sprzedaż bezpośrednią.

Jak dodawać do raportu Data Studio ścieżki wielokanałowe?

Przede wszystkim musimy sobie przygotować arkusz, do którego pobiorą się nam dane, a je z kolei zaimportujemy do Data Studiu. No to stratujemy.

Ale zanim zrobimy sobie pobór danych instalujemy dodatek, dzięki której dane będą nam się automatycznie importować do arkuszy kalkulacyjnych Google – Google Analytics Add Ons.

Google Analytics Add Ons
Źródło: Własne, 07.05.2019

No i pięknie. Poinstalowane to przechodzimy dalej. Przechodzimy do arkuszy Google Sheets następnie klikamy w Dodatki -> Google Analytics -> Create new raport.

Dodawanie danych do Data Studio
Źródło: Własne, 07.05.2019

Wysunie nam się wtedy po prawej stronie menu raportu, w którym nazywamy nasz raport, wybierzemy konto, usługę i widok GA, z którego pobierzemy dane. I teraz mamy dwie opcje albo szukamy w punkcie 3 metryk, albo korzystamy z znaczników API. Od razu napiszę, że ścieżek wielokanałowych nie ma w raporcie. Ze względu na to, że będę korzystać z znaczników interfejsu API (nie mam pojęcia, czy tak się pisze, jestem po prostu ignorantem) zostawiam pola w punkcie 3 puste. Następnie klikam w przycisk Create Raport.

Import danych do arkuszy google z analytics
Źródło: Własne, 07.05.2019

Kolejnym krokiem jest uzupełnienia danych w raporcie, a właściwie wybrania tego co chcemy pobrać. W tym celu korzystam ze słownika dla developerów.

Następnie uzupełniam Merics, Dimensions, Orders i Raport Type (jeśli chcemy pobrać inne dane to korzystamy ze słownika).

Raport ścieżek wielokanałowych w data studio
Źródło: Własne, 07.05.2019

A teraz klikamy w Dodatki na górnym pasku i wybieramy Run raports. Ta dam! Mamy dane.

Raport ścieżek wielokanałowych w data studio
Źródło: Własne, 07.05.2019

No i teraz dodajemy arkusz do Google Data Studiu. Logujemy się i wybieramy z menu po prawej Utwórz nowe źródło danych.

Dodawanie arkuszy kalkulacyjnych do Data Studio
Źródło: Własne, 07.05.2019

Następnie wybieramy Arkusze Google.

Dodawanie arkuszy kalkulacyjnych do Data Studio
Źródło: Własne, 07.05.2019

Wybieramy interesujący nas raport i łączymy dane klikając w niebieski przycisk po prawej stronie Połącz.

Dodawanie danych do Data Studio
Źródło: Własne, 07.05.2019

I tak dodaje się dane 😎

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *