Uruchamianie kampanii Out-Stream

Kampania wideo Out-Stream

Kampanie wideo stają się coraz popularne. Nadszedł czas na kolejną nowość, czyli Out-Stream. Ten typ kampanii ma za zadanie budować świadomość marki. No to ładnie, pięknie przejdźmy do opisu kampanii i konfiguracji 🙂

Czym jesteś Out-Stream?

Światem rządzi mobile. Wszędzie są smartfony i coraz więcej użytkowników chce na nich dokonywać konwersji. Dlatego też powstaje coraz więcej kampanii dedykowanych na urządzenia mobilne. Kampania Out-Stream to reklamy wideo na smartfony. Reklam te wyświetlają się w witrynach partnerów i w aplikacjach mobilnych poza YouTube. Ich celem jest budowanie świadomości marki.

No dobra, nie oszukujmy się nikt reklam nie lubi. Czy taka reklama nie będzie dręczyć użytkownika? Nie. Wyświetla się ona w wyciszeniu a użytkownik albo w nią klika i ogląda, albo przewija dalej.

No i ostatnie – rozliczenie. Rozliczenie w przypadku tej kampanii odbywa się w CPM, czyli płacimy za 1 000 widocznych wyświetleń, czyli za takie wyświetlenie reklamy, które było widoczne w co najmniej w 50%.

A reklamy te wyglądają tak:

Out-Stream
Źródło: https://adwords.googleblog.com, dostęp: 11.06.2018

Najpierw wdrożenie później testy – uruchommy Out-Stream

Dobra. Ruszamy w stronę podboju użytkowników na mobile. Logujemy się do konta Google AdWords. Następnie wybieramy z menu po lewej stronie Kampanie i klikamy w niebieski znak +. Z kolejnego menu wybieramy + Nowa kampania.

Uruchamianie kampanii Out-Stream
Źródło: Własne, 11.06.2018

Zostaniemy wtedy przekierowani do strony, na której wybieramy konkretną kampanię i jej cel. W przypadku kampanii Out-Stream klikamy w Wideo i cel Świadomość i zasięg marki.

Uruchamianie kampanii Out-Stream
Źródło: Własne, 11.06.2018

Następnie wybieramy podtyp, czyli właśnie Out-Stream.

Uruchamianie kampanii Out-Stream
Źródło: Własne, 11.06.2018

Kolejnym krokiem jest ustawienie kampanii. Tu szału raczej nie ma. Robimy wszystko standardowo, jak przy każdej kampanii.

Uruchamianie kampanii Out-Stream
Źródło: Własne, 11.06.2018

Ważne jest to, żeby ustawić ograniczenia liczby wyświetleń. Ja zazwyczaj wybieram od 5 do 7. Dzięki temu nie dręczę potencjalnych klientów. Możemy także ustawić harmonogram wyświetlania reklam, dzięki temu lepiej dostosowujemy kampanie do naszej oferty i oczekiwań klientów. Dla przykładu jeśli prowadzimy knajpę z śniadaniami to nie ma sensu wyświetlać reklam w porze obiadu.

Uruchamianie kampanii Out-Stream
Źródło: Własne, 11.06.2018

Jednym z ostatnich ustawień jest określenie stawki oraz dobór kierowania kampanii. Kampanie wideo są moimi ulubionymi bo są dosyć trudne do optymalizacji i tworzenia, dlatego ważny jest odpowiedni wybór gdzie ta reklama ma się wyświetlić. Podobnie jak Magdalena Daniłoś zalecam odpuszczenie sobie kierowania na zainteresowania i słowa kluczowe, bo jest to po prostu mało skuteczne. Znacznie lepszym rozwiązaniem będzie kierowanie na tematy i miejsca docelowe. Pozwoli nam to na precyzyjny wybór kontekstu w jakim pojawi się nasza reklam.

Uruchamianie kampanii Out-Stream
Źródło: Własne, 11.06.2018

Podstawowe ustawienia za nami, więc przechodzimy do tworzenia reklamy. Wybieramy film, który chcemy wyświetlać użytkownikom oraz miniaturę. Następnie wpisujemy tekst tj. nagłówek – maksymalnie 80 znaków oraz opis – maksymalnie 100 znaków.

Kolejnym krokiem jest wybór logo. Zalecane jest wgranie pliku w wymiarach 200 x 200 pikseli i rozmiarze 200 KB. Dodajemy końcowy URL, czyli miejsce, w które użytkownik zostanie przekierowany po kliknięciu w reklamę.

Uruchamianie kampanii Out-Stream
Źródło: Własne, 11.06.2018

I koniec. Ufff….

Uruchamianie kampanii Out-Stream
Źródło: Własne, 11.06.2018

Po co to robić?

Można się pocić, można się męczyć ale wszystko musi mieć swój cel. Kampania Out-Stream jest dedykowana na urządzenia mobilne i ma budować świadomość marki. Zalecam jej uruchomienie reklamodawcą, którzy chcą żeby ich reklamy były bardziej angażujące niż statyczne banery. Ponadto reklamy takie będą znacznie lepiej docierać do świadomości klientów zwłaszcza w erze ślepoty banerowej. No i lubię wideo, więc polecam 🙂

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *