Lista wyróżnionych relacji instagram

Listy wyróżnionych relacji na InstaStories z okładkami

Instagram zastępuje nam życie, a InstaStories je urozmaica. Jak je wykorzystać do docierania do odbiorców i jak tworzyć listy wyróżnionych relacji? A co ważniejsze po co to w ogóle robić?

Więcej treści mniej czytania

Instagram prawie rok temu umożliwił użytkownikom dodawanie materiałów do InstaStories. Podobnie, jak w przypadku Snapchata materiały te są dostępne dla odbiorców przez 24 godziny.

Teraz możliwe jest dodawanie wyróżnionych relacji do profilu i wyświetlanie ich przez dłuższy czas niż doba. Oznacza to, że nasze materiały zostają na dłużej na Instagramie, a potencjalni odbiorcy mogą je oglądać ile razy chcą. Załóżmy jednak, że jesteśmy szalonymi filmowcami i wrzucamy nasze materiały jak automaty. Mnożymy je tak bardzo, że nikt tak na prawdę nie jest wstanie zobaczyć tego na czym najbardziej mu zależy.

Użytkownik wchodzi na nasz profil i zaczyna grzebać. No i tak grzebie, aż w końcu sfrustrowany wychodzi, a jeśli jego irytacja urośnie do rangi odrazy przestaje nas obserwować.

Lista wyróżnionych relacji instagram
Źródło: Własne, 01.04.2018

Wyróżnienie relacji

Aby zabezpieczyć się przed dręczeniem odbiorcy i dostarczać mu wartościowy content wartym rozważenia jest wprowadzenie list wyróżnionych relacji. Jak to zrobić?

Pierwszym, co należy wykonać jest stworzenie okładki, którą dodamy do wyróżnionych relacji. Powinna mieć ona wymiary akceptowane przez Instagram tj. standardowego zdjęcia.

Następnie dodajemy ten materiał tak, jak zwykłe relacje. Klikamy więc w znak plus na naszym zdjęciu profilowym w aplikacji lub wybieramy materiał wprost z galerii i go udostępniamy.

Kolejnym krokiem jest przejście do naszej relacji na Instagramie i wybranie w prawym dolnym rogu Wyróżnione relacje. Zostaniemy wtedy nieprzekierowani do miejsca, w którym dodamy nazwę naszej relacji.  Dzięki temu nasze materiały nie znikną po 24 godzinach. Ponadto taki materiał możemy użyć także jako okładki i dodawać do niego inne materiały.

Tworzenie listy wyróżnionych relacji

W celu stworzenia listy wyróżnionych relacji dodajemy materiał do publikacji jak standardowy InstaStories. Po dodaniu wracamy do wyróżnionej relacji i ją edytujemy. Klikamy więc w nią na naszym profilu i po jej wyświetleniu wybieramy Więcej w prawym dolnym rogu.

Wyświetli nam się wtedy menu, z którego wybieramy Edytuj wyróżnioną relację. Zostaniemy przekierowani do okna edycji. Następnie przechodzimy do archiwum i zaznaczamy film, który chcemy dodać do listy. Koniec 🙂

Po co się tak babrać?

A teraz zastanówmy się „po co to robić”? Przede wszystkim ułatwiamy odbiorcom dotarcie do wartościowego dla nich contentu. Nie muszą przeszukiwać listy wyróżnionych relacji i oglądać setki filmów oraz zdjęć, żeby znaleźć to co ich interesuje. Jesteśmy też wstanie sami pogrupować swoje streści i sprawdzać jakie tematy są najbardziej interesujące np. po liczbie komentarzy, przesłań naszych materiałów i statystykach.

Przykładem świetnego wykorzystania tej funkcji jest profil na Instagramie Zuzy Skrzyńskiej, który znajdziecie pod tym linkiem https://www.instagram.com/zuza.skrzynska/

Zuza jest mamą Oli, blogerką urodową oraz Marketing Managerem w Elfa Pharm Polska. Zresztą, co się będę rozpisywać zobaczcie jej stronę http://www.pielegnacja25plus.pl

Poniżej znajdziecie film, jak zrobić to wdrożenie. Dobrej zabawy 🙂

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *