niestandardowe konwersje fb

Niestandardowe konwersje Facebooka

Jesteśmy w szale mierzenia. Sprawdzamy, kontrolujemy, patrzymy i wyciągamy wnioski. Łatwo się jednak pomylić przyglądając się ciągom liczb i cyfr zamkniętym w kolorowych wykresach i tabelach. Jak usprawnić mierzenie kampanii na Facebooku? I jak tworzyć niestandardowe konwersje Facebooka?

Zacznijmy od podstaw, czyli od Pixela Facebooka. Pixel to najprościej rzecz ujmując kod monitorujący zachowania użytkowników na stronie, a więc robi prawie to samo, co kod Google Analytics. Dużym ułatwieniem Pixela jest jednak to, że podczas konfiguracji możemy od razu ustawić jakie Zdarzenia będą dla nas istotne i w ten sposób badać m. in. zwrot z inwestycji. Wdrożenie to nie jest też szczególnie skomplikowane i zazwyczaj jest przeprowadzane od razu po założeniu Menadżera Firmy. Trudne jest natomiast utworzenie niestandardowych konwersji, które usprawnią mierzenie jakości działań reklamowych.

Niestandardowe konwersje Facebooka – co to?

Niestandardowe konwersje Facebooka to dodatkowy sposób na oznaczanie mikrokonwersji w witrynie za pomocą piksela Facebooka. Dzięki temu rozwiązaniu nie trzeba dodawać standardowych zdarzeń do kodu podstawowego.

A tak prościej – załóżmy, że prowadzimy e-commerce i zdarzenie standardowe ustawimy na sprzedaż, wtedy zakup produkty będzie uznawany za konwersję. Prowadzimy jednak działania w Facebooku skupione na wizerunku np. zależy nam, żeby użytkownicy poznali nas jako sprzedawcę i stali się lojalni, w tym wypadku kierujemy ich na zakładkę o nas i wyświetlenie tej strony chcemy traktować jako konwersję. Wtedy warto jest wykorzystać niestandardowe konwersje Facebooka.

Konfiguracja niestandardowych konwersji Facbooka

Zacznijmy naszą wielką przygodę z konfiguracją niestandardowej konwersji Facebook. W tym celu logujemy się do Menadżera firmy na FB i klikamy w burger po lewej stronie. Następnie z drugiej kolumny Badania i raporty wybieramy Menadżera zdarzeń i klikamy w Konwersje niestandardowe.

WAŻNE!!! Na tym etapie Pixel Facebooka musi być już skonfigurowany.

niestandardowe konwersje fb
Źródło: Własne, 30.09.2018

Kolejnym krokiem jest przejście do okna Konwersji niestandardowej. W tym miejscu możecie także pozyskać więcej informacji o tym, czy są konwersje niestandardowe Facebooka.

Zjeżdżamy na dół strony i klikamy w przycisk Utwórz niestandardową konwersję.

niestandardowe konwersje fb
Źródło: Własne, 30.09.2018

Zostanie nam wtedy wyświetlone okienko ustawienia niestandardowej konwersji. Wybieramy piksel konta, który będzie zbierał dane. Następnie przechodzimy do tworzenia reguł opartych o URL strony. Możemy wybrać, że dany URL: równa się, zwiera, nie zawiera danego adresu strony. Ze względu na to, że ja chcę, aby użytkownicy poznawali informacje o mnie. Wybieram w pierwszej regule równa się i wklejam cały adres URL. Do strony o mnie można się też dostać inną ścieżką, więc dala pewności dodałam jeszcze regułę zawiera. Teraz jestem pewna, że każde wyświetlenie strony w wybranej ścieżce będzie się zliczało.

reguły niestandardowe fb
Źródło: Własne, 30.09.2018

Ustawiam teraz nazwę i kategorię. Opcjonalnie „na sztywno” możemy dodać wartość konwersji, czyli to jak bardzo ona jest dla nas cenna np. 100 zł.

reguły niestandardowe fb
Źródło: Własne, 30.09.2018

Poza kategorią, którą ja wybrałam możecie wykorzystać także: Dodaj do koszyka, Dodaj do listy życzeń, Dodawanie informacji o płatności, Dokończ rejestrację, Kontakt, Przejście do kasy, Wyszukanie, Zakup.

kategorie niestandardowej konwersji fb
Źródło: Własne, 30.09.2018

Po ustawieniu reguł, nazwaniu niestandardowej konwersji, wybraniu kategorii i wartości klikamy w niebieski przycisk Utwórz. Wyświetli nam się wtedy okno z potwierdzeniem utworzenia konwersji niestandardowej. Możemy teraz przypisać konwersję do konta reklamowego. Dzięki temu będziemy mogli wykorzystać ją do zbierania danych o realizacji celu po przez działania PPC.

niestandardowe konwersje fb
Źródło: Własne, 30.09.2018

Załóżmy, że będziemy chcieli realizować tą konwersję poprzez reklamę. W tym celu klikamy w tekst podświetlony na niebiesko i przechodzimy do Ustawień Firmowych.

W Ustawieniach firmowych z prawej kolumny wybieramy Źródło danych -> Custom Conversions. Wyświetli nam się wtedy nasza niestandardowa konwersja Facebook.

WAŻNE!!! Z tego poziomu także możemy tworzyć niestandardowe konwersje klikając w niebieski przycisk +Utwórz.

Następnie wybieramy niestandardową konwersję, klikamy w Konta Reklamowe i w przycisk Przypisz do konta reklamowego.

łączenie konwersji fb z kontem reklamowym
Źródło: Własne, 30.09.2018

Wyświetli się nam wtedy okienko z listą kont reklamowych. Klikamy w to, które nas interesuje i Zapisujemy zmiany klikając w niebieski przycisk na dole okna.

łączenie konwersji fb z kontem reklamowym
Źródło: Własne, 30.09.2018

Jeśli wrócimy teraz do Menadżera firmy i konwersji niestandardowych będziemy tam mogli sprawdzać ile było wywołań ustawionych przez nas konwersji.

niestandardowe konwersje fb
Źródło: Własne, 30.09.2018

I to by było na tyle. Facebook daje nam wiele możliwości mierzenia naszych działań i jeśli chcemy możemy tam cuda robić. Ważne jest jednak zawsze odpowiedzenie sobie na pytanie „po co?”. Bez tego zasypiemy się danymi, których nie będziemy chcieli ani mogli wykorzystać.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *