jak sprawdzać czy widz coś zobaczył

Oznaczanie momentów w wideo Google Ads

Jak sprawdzić czy nasze wideo osiąga zamierzony cel? Czym jest oznaczanie momentów w wideo? I czy warto to robić?

Załóżmy, że mamy super film, który kosztował miliony monet. I mamy wideo profesjonal z subtelnym wyświetleniem logo, sensualnymi zdjęcia produktu, jego nazwy i rzucające się w oczy wezwanie do działania. Czyli według sztuki wszystko jest ok. No to albo teraz przeprowadzimy badania fokusowe albo telemetryczne, lub skorzystamy z tego co mamy, żeby sprawdzić czy odbiorcy to wszystko widzą.

Oznaczanie momentów w wideo Google Ads

Przejdźmy do oznaczania tych momentów. Logujemy się do konta Google Ads i wybieramy kampanię wideo, w której znajduje się interesujący nas film. Następnie z menu po lewej stronie wybieramy Materiały Wideo. Na głównym ekranie pojawi nam się wtedy okno z filmem.

Teraz w górnym pasku wybieramy Analityka. Mamy do wyboru z paska poniżej dwie opcje, których pokażą się nam podstawowe statystyki filmu: Dane Reklamy i Dane z Bezpłatnych wyników. To co wybierzemy jest właściwie bez różnicy.

śledzenie momentów google ads
Źródło: Własne, 28.12.2019

Po kliknięciu w przycisk pod wideo Oznacz moment rozsunie się lista momentów w wideo, które możemy oznaczyć, są to:

  • Logo;
  • Zdjęcie produktu;
  • Nazwa produktu;
  • Wezwanie do działania;
  • Tekst dotyczący produktu;
  • Inne.

Wybieramy co nas interesuje i przesuwamy film do interesującego nas elementu filmu. Ja wybrałam logo. Przewinęłam film do odpowiedniego momentu, zatrzymałam go, następnie z menu wybrałam logo i kliknęłam w przycisk Zapisz.

sprawdzanie wyświetleń logo przez oznaczanie momentów w wideo
Źródło: Własne, 28.12.2019


Po kliknięciu w przycisk Zapisz już właściwie wyświetlą się nam statystyki oznaczonych momentów w wideo.

statystyki oznaczone momenty w wideo
Źródło: Własne, 28.12.2019

A teraz odpowiedź na podstawowe pytanie: po co to robić? Ano po to, aby sprawdzać dokładnej czy odbiorcy widzieli dany element filmu a nie tylko szacować na czasie obejrzenia i procentach czy im się udało coś uwidzieć, czy nie. Jeśli jesteśmy czyimiś klientem i wywalamy kupę kasy na kampanię to zawsze prośmy o takie dane, dzięki temu będziemy bliżsi dowiedzenia się czy nasze kampanie mają sens czy może raczej nie.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *