Reklama na Linkedin

Reklama na Linkedin – jak zrobić i zmierzyć? Część 1

Są systemy reklamowe tanie, drogie, proste i trudne. Jakim jest Linkedin i czy każdy powinien mieć w nim reklamę? A jeśli już się chce i ma to, jak zmierzyć jej efektywność? Przejdźmy razem przez proces tworzenia pierwszej kampanii tekstowej 🙂

W celu przetestowania tego, jak działają kampanie reklamowe w sieci reklamowej wybrałam najprostszy w tworzeniu typ, czyli reklamę tekstową. Jest ona najłatwiejsza, ponieważ wymagane do jej utworzenia jest zdjęcie w formacie 50×50 px i odrobina tekstu dokładnie 25 znaków w nagłówku oraz 75 znaków opisu. Wróćmy jednak do początku.

Pierwszym, co należy zrobić jest zalogowanie się do profilu na Linkedin. Może być to zarówno profil prywatny, formy lub strona firmy.

WAŻNE!!! Do uruchomienia tej kampanii promocyjnej nie potrzebujecie strony na Linkedin. Wystarczy adres domeny zewnętrznej, do której chcecie kierować.

Po zalogowaniu się do profilu i w prawym górnym rogu zaraz koło waszego zdjęcia kliknąć w dziewięć kwadratów. Wysunie się wam wtedy menu, z którego wybieracie reklamę. Zostaniecie przekierowani do business.linkedin.com, gdzie będziecie mogli wybrać typ kampanii, którą chcecie stworzyć. Dostępne opcje to:

  1. Sponsorowana treść – są to ukierunkowane reklamy natywne;
  2. Reklamy tekstowe;
  3. Sponsorowane wiadomości InMail.
Reklama na Linkedin
Źródło: Własne, 02.12.2017

Reklama tekstowa w Linkedin – jak tego dokonać?

Po wyborze typu kampanii reklamowej w Linkedin od razu przechodzimy do pięcioetapowego jej tworzenia. Musimy nazwać swoja kampanię oraz wybrać język grupy odbiorców. Ze względu na to, że mnie interesują polskojęzyczni odbiorcy to też wybieram język polski. Gdyby interesowały mnie osoby anglojęzyczne wybrałabym język angielski itd.

Reklama na Linkedin
Źródło: Własne, 02.12.2017

Po uzupełnieniu tych rubryk klikamy w Dalej i zostajemy przekierowani do okna, w którym będziemy tworzyć swoją pierwszą reklamę. Tak, jak wcześniej wspominałam, aby wyświetlać ten typ reklamy użytkownikom nie musimy mieć strony na Linkedin, wystarczy nam witryna.

Żeby móc wyświetlać reklamy potrzebujemy zdjęcia w rozmiarze 50x50px. Powinno ono maksymalnie ważyć do 2MB i być zapisane w formacie .jpg, .gif, or .png. Ja polecam .png będą mniejsze szanse, że zdjęcie się „rozjedzie” i będzie wyglądało, jak rozmazana plama.

Kolejnym etapem jest utworzenie treści reklamy, czyli nagłówka do 25 znaków ze spacjami oraz opisu do 75 znaków ze spacjami.

Reklama na Linkedin
Źródło: Własne, 02.12.2017

Targety, zawsze targety

W kroku numer trzy wybieramy targetowanie kampanii, czyli to komu nasza reklama ma się wyświetlić. Pierwszym, co należy ustawić w tym kroku jest zaznaczenie tego, czy chcemy utworzyć nową grupę odbiorców, czy też wolimy użyć takiej, z której już korzystaliśmy. Ze względu na to, że ja nie mam zapisanej grupy i będę ją dopiero tworzyć wybieram w oknie Wybierz według: grupa odbiorców poniżej.

Następnie wybieram lokalizację reklamy, czyli wybieram obszar geograficzny, na którym znajdują się moi odbiorcy. W moim przypadku będzie to Polska. Ustawiam także kryteria ukierunkowania kampanii, w więc to w jakiej formie osoby te pracują, branży, ile mają lat, ile lat pracują itd.

WAŻNE!!! Możemy pozwolić systemowi, aby poszerzał naszą grupę odbiorców o osoby podobne do tych, które wybraliśmy. Nie polecam tego uruchamiać, ponieważ pierwsza kampania zawsze jest testową i nie będziemy mogli optymalizować kierowania kampanii, jeśli nie wiadomo będzie komu ona się właściwie wyświetla. Ustawienie kierowania na podobnych odbiorców w pierwszej kampanii może być użyte według mnie tylko w dwóch przypadkach: mamy doświadczenie z daną branżą, odbiorców jest za mało, aby reklama ruszyła.

 

Reklama na Linkedin
Źródło: Własne, 02.12.2017

Po ile – jakie są koszty reklamy w Linkedin

Przedostatnim etapem tworzenia kampanii jest ustawienie tego, jak chcemy płacić za reklamę, a więc czy chcemy to robić za każde jej wyświetlenie 1000 użytkowników  – CPM, czy w modelu CPC – za każde pojedyncze kliknięcie.

Ustalamy także budżet dzienny kampanii. Minimalny budżet to 10 dolarów. Należy także pamiętać o tym, że może on wzrosnąć automatycznie o 20% niezależnie od nas. Decydujemy także ile jesteśmy wstanie zapłacić za pojedyncze kliknięcie lub 1000 wyświetleń reklamy (CPC lub CPM).

Kolejnym elementem jest ustawienie daty rozpoczęcia i zakończenia kampanii oraz rotacji reklam. Do wyboru mamy dwie rotacje reklam:

  • Optymalizacja współczynnik klikalności – skuteczniejsze reklamy pojawiają się częściej (zalecana) – nie zalecam, reklama może bardzo szybko przestać się wyświetlać przy małych budżetach. System będzie też starał się, jak najszybciej wyczerpać budżet dzienny, abyśmy musieli go zwiększyć;
  • Równomierne branie udziału wariantów reklamy w aukcji – reklama będzie wyświetlała się równomiernie przez 24h.
Reklama na Linkedin
Źródło: Własne, 02.12.2017

W ostatnim piątym etapie podpinamy kartę oraz wypełniamy dane do faktury. Robimy, więc prawie dokładnie to, co podczas zakładania konta reklamowego na facebooku.

Reklama na Linkedin
Źródło: Własne, 02.12.2017

Jak wyglądają i gdzie wyświetlają się reklamy

Reklamy w Linkedin wyświetlają się na stronie głównej i mogą przyjmować trzy formaty tj.: reklamy kwadratowej, poziomej i długiej. Nie można jednak wybrać tego w jaki sposób nasza reklama będzie się prezentować. System sam decyduje, gdzie się ona wyświetli. Zależne jest to od wyników kampanii np. jeśli reklama jest częściej klikana u góry strony (reklam długa) wtedy system będzie ją tam częściej kierował.

Reklama na Linkedin
Źródło: Własne, 02.12.2017
Reklama na Linkedin
Źródło: Własne, 02.12.2017
Reklama na Linkedin
Źródło: Własne, 02.12.2017

Czy to wszystko? Oczywiście, że nie. Kampanie trzeba mierzyć, chyba, że jest się dobrą wróżką i ma się nieskazitelną kryształową kulę, z której przeczyta się wyniki. Więcej informacji o śledzeniu konwersji znajdziecie tu.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *