Czy każda kampania jest taka sama? Czy każda ma prowadzić do tego samego celu? Sprawdźcie jak ustawić działania powodujące konwersje i mierzcie to co macie mierzyć.
Czym są działania powodujące konwersje?
Różne działania mają różną wartość dla firmy. Czasem jest to zakup produktu wprost na stronie, czasem wysłanie formularza, a czasem zatelefonowanie do firmy.
Ważne są także mikrokonwersje, czyli działania, które nie przekładają się bezpośrednio na sprzedaż, ale mogą do niej prowadzić, budować lojalność użytkowników, albo edukować ich. Nie wszystkie one należy mierzyć, ale jeśli tworzymy kampanie, której celem jest wykonanie przez użytkowników konkretnego działania, wtedy niezbędne jest sprawdzenie tego, czy oni to działanie wykonują. Dlatego warto zapoznać się z – działaniami powodującymi konwersję.
Jak uruchomić działania powodujące konwersje?
Logujemy się do naszego konta Google Ads. Na górnym pasku po prawej stronie klikamy w ikonę narzędzi. Następnie z kolumny Pomiar skuteczności wybieramy Konwersje.
Zostaniemy teraz przekierowani do okna gdzie takowe konwersje ustawiamy. Klikamy w znak + na górze strony i przechodzimy do ustawień.

Teraz wybieramy, co chcemy śledzić. Np. kliknięcia w konkretny element na stronie. Ja wybieram wizytę w witrnie.

Zaczynamy ustawienia od wyboru kategorii działania, które chcemy śledzić. Do wyboru mamy:
Kategorie sprzedaży:
- Zakup;
- Dodanie do koszyka;
- Rozpoczęcie realizacji płatności;
- Subskrypcja;
Kategorie potencjalnych klientów:
- Kontakt;
- Przesłanie formularza kontaktowego;
- Rezerwacja terminu;
- Rejestracja;
- Prośba o wycenę;
- Uzyskaj wskazówki;
- Kliknięcie wychodzące;
Więcej kategorii:
- Wyświetlenie strony;
- Inna.
Następnie przechodzimy do nazwania swojej konwersji (mamy na to 100 znaków). W kolejnym etapie wybieramy jaką wartość ma dla nas dana konwersji i ustawiamy czy dane działanie ma być liczone za każdym razem, czy może jednorazowo.

Teraz ustawiamy okno konwersji, czyli jak długo będziemy śledzić danego użytkownika od jego pierwszego kontaktu ze stroną do chwili kiedy dokona konwersji. Konwersje możemy też uwzględnić lub nie w rubryce konwersje.
Po wybraniu odpowiednich dla nas ustawień klikamy w przycisk na dole strony: Utwórz i kontynuuj

W ostatnim kroku musimy zainstalować kod śledzenia naszej konwersji. Do wyboru mamy:
- Samodzielną instalację tagu;
- Wysłanie instrukcji mailem;
- Instalację poprzez Google Tag Managera.
Co byśmy nie wybrali instrukcja co teraz zrobić wyświetli się na dole:

Po wyborze interesującej nas opcji klikamy w niebieski przycisk Dalej.
Teraz otrzymamy informację o tym co się dalej wydarzy i klikamy w przycisk Gotowe.

Jak dodać konwersje do kampanii?
Wracamy do głównego okna Google Ads i wybieramy interesującą nas kampanię. Następnie klikamy w Ustawienia i klikamy w Konwersje. Rozsunie nam się wtedy menu, z którego wybieramy drugą pozycję: Wybierz działania powodujące konwersję dla tej kampanii. Klikamy w nią.

Zostaniemy przekierowani do okna z konwersjami, gdzie wybieramy interesujące nas działanie użytkowników. Następnie klikamy w Zapis. Ostatnim co robimy to po powrocie do ustawień klikamy w Zapisz w menu z konwersjami i to wszystko.

I to właściwie byłoby na tyle. Teraz analizując dane możemy mierzyć w danej kampanii konkretną konwersję. Interesujące wydają się także sekwencje konwersji, ale o tym kiedy indziej 🙂