Google AdWords szykuje dla nas kolejną porcję nowości – elastyczne reklamy w wyszukiwarce. Czekają na nas jeszcze większe reklamy, które będą dostosowywać tekst do oczekiwań użytkowników. Co to właściwe oznacza?
Nowe, większe reklamy AdWords są na razie w wersji beta. Oznacza to, że dostępne są na razie na kontach niektórych reklamodawców. W chwili obecnej reklamy takie są możliwe do wykorzystania tylko na rynkach anglojęzycznych.
Jak wyglądają nowe reklamy?
Elastyczne reklamy w wyszukiwarce będą znacznie większe niż rozszerzone reklamy w sieci wyszukiwania. Reklamy będą się składały z 3 linijek nagłówka oraz 2 linijek opisu po 90 znaków.
Ponadto elementy te będą zestawiane i testowane ze sobą pod kątem skuteczności, czyli kliknięć i konwersji.
WAŻNE!!! Reklamy takie trzeba „pilnować”. System działa tak, aby wydawać jak najwięcej więc należy rozsądnie traktować wyniki kampanii. Dodatkowym utrudnieniem może być ilość kombinacji reklam i kontrola ich skuteczności.
Po co uruchamiać elastyczne reklamy w wyszukiwarce?
Poza tym, że reklamy będą zajmowały więcej miejsca, będziemy mogli testować ich skuteczność mniejszym nakładem sił. Wszystkie elementy reklamy będą zestawiane ze sobą. W tym wypadku w celu wykorzystanie pełni możliwości nowych reklam zaleca się przygotowanie od 3 do nawet 15 linijek nagłówków i przynajmniej 2 linijek opisu reklamy. Oznacza to, że przy jednym zestawie opisów zyskujemy 2730 kombinacje reklam.
Według informacji ze strony supportu reklamy takie będą brały udział w większej liczbie aukcji, a przez większą liczbę nagłówków będą lepiej dopasowywać się do zapytań użytkowników. Będziemy więc mogli „upchnąć” w nich więcej słów kluczowych, co przełoży się na wyższy CTR.
Jak stworzyć nowe reklamy?
Elastyczne reklamy w wyszukiwarce będziemy tworzyć w taki sam sposób, jak zwykłe rozszerzone reklamy w sieci wyszukiwania. Istnieją więc trzy możliwości ich dodania:
- Przez Edytor Google AdWords;
- Plik wgrany wprost do systemu Google AdWords;
- Ręcznie do systemu Google AdWords.
Nowe reklamy to przede wszystkim walka o pierwsze miejsce w wynikach wyszukiwania. W chwili obecnej na urządzeniach mobilnych widoczna jest reklama tylko pierwszego reklamodawcy (bez przewijania ekranu). Jeśli na komputerach wyświetli się elastyczna reklama wraz z wszystkimi rozszerzeniami zajmie ona tyle miejsca, że pewnie nikt nie zobaczy wyniku nr 3, co w znaczący sposób będzie to oddziaływało na CPC za pierwsze miejsce, konwersje vs. pozycje, CTR i Wynik Jakości Reklamy. Śpieszmy się więc kochać reklamodawców z mało zasobnym portfelem, tak szybko odchodzą.