informacje o rozmówcy messenger

Informacje o rozmówcy w Messenger

Jak sprawić, żeby nasz kontakt z klientem był lepszy? Czy możemy potraktować go bardziej jak człowieka, niż statystykę? Dlaczego warto jest dodawać informacje o rozmówcy w Messenger?

Informacje o rozmówcy w Messenger

Jak rozmawiać przez Messenger chyba nie warte jest wyjaśnienia. Ale to po co i jak dodawać informacje o naszym rozmówcy jest chyba warte poruszenia, zwłaszcza w dobie indywidualizacji.

Informacje o rozmówcy to nic innego jak znaczniki, etykiety, dane, które możemy dodawać do profilu, który nawiąże z nami konwersacje. Rozwiązanie to umożliwia identyfikację klientów, ich podział, a także odnajdywanie tych osób, z którymi chcemy nawiązać ponowny kontakt. Przyjrzyjmy się temu rozwiązaniu.

Jak korzystać z informacji o rozmówcy w Messenger?

Standardowo logujemy się do naszej strony na FB. Następnie z górnego menu wybieramy Skrzynka odbiorca. Zostaniemy wtedy przekierowani do okna konwersjacji.

Teraz z menu po lewej stronie wybieramy Messenger, a następnie z tabeli obok rozmówcę, do którego profilu chcemy dodać informacje (u mnie nie ma nic bo ukryłam swoich rozmówców). W głównej części ekranu wyświetli się nam prowadzona konwersacja. Po lewej stronie natomiast będziemy mieli informacje o rozmówcy.

WAŻNE!!! Jeśli chcecie kogoś zablokować klikacie na znak … sekcji informacji i wybieracie Zablokuj.

Możliwe jest dodanie następujących danych do profilu rozmówcy:

  • Informacji – są to dane osobowe;
  • Etykiet – możemy wybierać z tych dostępnych lub tworzyć własne;
  • Aktywności – umówiono spotkanie, zamówił produkt, zapłata z produkt, produkt został wysłany.;
  • Uwagi – własne informacje pisemne.
dodawanie informacji o rozmówcy messenger
Źródło: Własne, 27.04.2020

Po kliknięciu w baton Dodaj szczegółowe informacje wyświetli nam się okno Edytuj informacje, gdzie będziemy mogli dodać do profilu rozmówcy:

  • Numer telefonu;
  • Adres e-mail;
  • Urodziny;
  • Adres;
  • Miejscowość;
  • Województwo;
  • Kod pocztowy.

Po skończonej edycji wystarczy kliknąć w niebieski przycisk Zapisz i wszystko zostanie zapisane 🙂

informacje o rozmówcy messenger
Źródło: Własne, 27.04.2020

Natomiast w sekcji Etykiety możemy korzystać z gotowych oznaczeń, tj. etykiet: Nowy klient, Ważne, Dzisiejsza data lub dodawać własne klikając w przycisk +Dodaj etykietę.

WAŻNE!!! Etykiety nie są przypisywane na zawsze do profilu rozmówcy. Jeśli jakaś informacja o rozmówcy w Messenger się zdezaktualizuje zawsze możecie ją usunąć.

etykiety aktywności do informacje o rozmówcy messenger
Źródło: Własne, 27.04.2020

Kolejna sekcja to sekcja Aktywności. Tu wybór jest nieco ograniczony. Możemy w tej części do profilu informacji o rozmówcy w Messenger dodać: Polubienie strony (właściwie dodaje się samo), umówienie spotkania, zakup produktu, zapłatę za produkt, wysłanie go. Nic specjalnie odkrywczego.

aktywności do informacje o rozmówcy messenger
Źródło: Własne, 27.04.2020

Po dodaniu Aktywności zobaczymy je zarówno w menu po prawej stronie (te kolorowe kółka i opisy w menu Główny), w głównym oknie konwersacji, jak i sekcji Aktywności.

WAŻNE!!! Co byśmy nie dodali nasz rozmówca tego nie zobaczy 🙂

etykiety do informacje o rozmówcy messenger
Źródło: Własne, 27.04.2020

Ostatnia sekcja to Uwagi. Tu po prostu wpisujemy informacje. Po skończonej edycji klikamy w przycisk Zapisz.

uwagi do informacje o rozmówcy messenger
Źródło: Własne, 27.04.2020

Jeśli zamierzamy podejmować dalsze działania z rozmówcą. Warto skorzystać z oznaczenia Dodaj oznaczenie Dalsze działania. Aby dodać je do profilu rozmówcy, albo klikamy w znacznik gwiazdki w głównej sekcji ekranu, albo w menu Główny klikamy na znak suwaka.

oznaczenie dalszych działań rozmówcy messenger
Źródło: Własne, 27.04.2020

Po dodaniu tego elementu przy konwersacji z danym rozmówcą pojawi się gwiazdka.

odnajdywanie rozmówcy messenger
Źródło: Własne, 27.04.2020

Teraz możemy filtrować naszych rozmówców i sprawdzać z iloma z nich mamy przeprowadzić dalsze działania 🙂

Dalsze działania messenger
Źródło: Własne, 27.04.2020

I w sumie to byłoby na tyle. Jeśli odpowiadamy za kontakt z klientem niezwykle ważne jest aby umieć z nim nawiązać odpowiednią relację. Niema nic gorszego niż klient olany. Taka osoba wystawi nam złą rekomendację i nie tylko nie będzie chciała sama nawiązać z nami relacji, będzie także odwodziła od tego innych. Oznacza to, że nie tracimy jednego klienta, tracimy ich kliku czasem kilkunastu.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *