Roboty i automaty sprawiają, że praca jest łatwiejsza. Z drugiej jednak strony specjalista przestaje być potrzebny. Czym są inteligentne kampanie produktowe? I kiedy z nich korzystać?
Inteligentna kampania produktowa to połączenie standardowej kampanii produktowej z remarketingiem. Celem takiej kampanii jest zmaksymalizowanie liczby konwersji. Oznacza to, że reklamy będą się automatycznie dostosowywać tak, aby wyświetlać się użytkownikom najbardziej podobnym do tych, którzy już skonwertowali.
Zasady – kiedy włączać, kiedy nie włączać
Aby można było uruchomić inteligentną kampanię produktową konto musi spełnić kilka warunków:
- Standardowa kampania produktowa musi mieć przynajmniej 20 konwersji w ciągu 45 dni (ja zalecam, aby tych konwersji było przynajmniej 30, im więcej danych tym szybciej system będzie się uczył);
- Na liście remarketingowej powiązanej z kontem Google Ads musi się znaleźć przynajmniej 100 aktywnych użytkowników – oznacza to, że zalogowanych w danym momencie do sieci musi być 100 osób, czyli lista zacznie przeciętnie działać jeśli znajdzie się na niej 300 unikatowych ciasteczek. Lista powinna zbierać informacje o parametrach niestandardowych tj. tym jakie produkty były przeglądane przez użytkowników;
- Feed produktowy musi być skonfigurowany we właściwy dla standardowej kampanii PLA sposób i nie mogą się w nim znaleźć przedmioty tylko dla dorosłych;
- Kampania opiera się na stawce docelowy ROAS – jeśli celem kampanii jest przychód ze sprzedaży w wysokości 5 zł za każdy 1 zł wydany na reklamę, ustaw docelowy ROAS na poziomie 500%.
No to włączać
Załóżmy, że spełnimy wszystkie wymagania i możemy uruchomić taką kampanię. Przejdźmy, więc do konfiguracji 🙂 Logujemy się do konta Google Ads i klikamy w przycisk + na niebieskim tle. Następnie wybieramy cel – Sprzedaż i klikamy w przycisk Dalej.

Następnie wybieramy Zakupy Google. I sprawdzamy połączenie konta Google Merchant Center z Google Ads. Jeśli wszystko jest porządku klikamy Dalej.

Kolejnym krokiem jest wybranie podtypu kampanii – Inteligentna kampania i ustawienie budżetu. Następnie prześlij do systemu materiały, które zostaną wykorzystane przez system do tworzenia reklam w remarketingu:
Logo – jeśli na twoim koncie Google Merchant Center jest już logo to możesz pominąć ten krok. Jeśli go niema to przygotuj grafikę w następującym wymiarze: 1:1 na przeźroczystym tle;
Obraz – tj.obraz marketingowy, który ma reprezentować Twoją firmę w orientacji poziomej o proporcjach 1,91:1 i rozmiarze większym niż 600 x 314 pikseli. Zalecany rozmiar to 1200 x 628 pikseli. Maksymalny rozmiar pliku to 1 MB. Tekst może zajmować najwyżej 20% powierzchni obrazu;
Tekst – tak jak przy standardowych reklamach elastycznych powinien składać się z: krótkiego nagłówka – 25 znaków, długiego nagłówka – 90 znaków, opisu – 90 znaków, dodaj także docelowy URL w trakcie tworzenia reklam. Zalecam przygotowanie kilku wersji graficznych i tekstowych. Dzięki temu system będzie miał więcej możliwości łączenia różnych wariantów tekstowych i graficznych.
I właściwie to byłoby na tyle. Włączamy i kasa leci jak mana z nieba. No właściwie nie do końca. Przede wszystkim kapania będzie się użyć w zależności od wielkości budżetu i liczby produktów od 2 do 3 tygodni (ja zalecam poczekanie do 4 tygodni przej jej modyfikacją lub wyłączeniem). Warto także pamiętać o tym, że w początkowym okresie jej działania konwersji może być mniej niż w standardowej kampanii PLA. Jeśli sytuacja nie zmieni się przez miesiąc to kampanie należy wyłączyć i wrócić do standardowej kampanii PLA.
WAŻNE!!! W trakcie działania kampanii należy wyłączyć promowane produkty z innych kampanii PLA/Zakupy Google.
Artykuł widzę, że po modyfikacji ale nie do końca się zgodzę bo w kampaniach Smart nie ma możliwości podglądu wyszukiwanych haseł, zawężenia wyświetlenia reklam oraz wyniki remarketingu. Dlatego z mojej strony zalecałbym zostawić kampanię PLA, a testować SMART na innej grupie produktów.
Słuszna uwaga. Bardzo dziękuję za ten komentarz. Wprowadziłam poprawki zgodnie z Twoimi uwagami 🙂 Co sądzisz o kampaniach inteligentnych? Według Ciebie należy je wykorzystywać w strategi czy raczej skupić się na kampaniach standardowych?