co to jest adwords, czy agencja mnie oszukuje

Jak zacząć z tymi AdWordsami?

Reklama jak wiadomo może być skuteczna, nieskuteczna lub dobrze zaprezentowana. To od ciebie zależy, czy przyniesie ona zyski i czy będziesz potrafił analizować jej wyniki. Dane można czytać w różny sposób, wręcz jak bajkę na dobranoc pełną latających smoków i uwięzionych księżniczek. Jak więc zdecydować czy AdWords działa?

Przede wszystkim AdWords to nie reklama. Jeśli zobaczysz gdzieś napis „Reklama AdWords” uciekaj. Nie oglądaj się za siebie, po prostu biegnij. Google AdWords to system reklamowy.

W systemie tym występują różne typy kampanii. Wybór typu kampanii powinien być zależny od celu jaki ma przynieść dane działanie promocyjne. Dla przykładu jeśli ktoś powie ci, że kampania wideo powoduje bezpośrednią sprzedaż spójrz tej osobie głęboko w oczy i zapytaj „Serio?”.

Typy Kampanii AdWords
Źródło: Własne, 11.11.2017

Jakie więc masz do wyboru typy kampanii? Są to:

  • Sieć wyszukiwania z rozszerzeniem na sieć reklamową;
  • Tylko sieć wyszukiwania;
  • Tylko sieć reklamowa;
  • Kampania produktowa;
  • Wideo;
  • Uniwersalna kampania promująca aplikację.
Kampania w sieci wyszukiwania z rozszerzeniem na sieć reklamową

Typ ten pozwala na wyświetlanie reklam zarówno w sieci reklamowej, jak i wyszukiwania. Choć zalecany przez Google to według mnie najmniej skuteczny sposób promocji.

Minusy tego typu kampanii to:

  • Nieprecyzyjna kontrola budżetu – nie wiesz tak naprawdę ile wydaje się w sieci wyszukiwania, a ile w reklamowej;
  • Kontrola sieci – trudne jest także kontrolowanie tego, która z sieci przynosi lepsze efekty;
Kampanie tylko sieć wyszukiwania

Ten typ umożliwia prezentację reklam w wyszukiwarce. Reklamy wyświetlają się na zapytanie klientów.

Występują także „pod typy” kampnii kierowanych na tą sieć. Są to:

  • DSA – dynamiczne reklamy w sieci wyszukiwania;
  • RLSA – remarketing w sieci wyszukiwania.
Kampanie tylko sieć reklamowa

To kolejny z typów „podstawowych”. Reklamy w tej sieci wyświetlają się na stronach partnerów Google, czyli w witrynach wydawców, którzy udostępnili przestrzeń na reklamę.

Podtypy reklam to:
  • GDN – reklama graficzna wyświetlana jest użytkownikom na podstawie ich zainteresowań, danych demograficznych, słów kluczowych zawartych na stronach, tematów stron. Oznacza to, że reklamy kierowane są kontekstowo, konkretnym odbiorcą w konkretnej lokalizacji;
  • Remarketing standardowy i dynamiczny – reklamy dobierane są stosownie do aktywności użytkowników na stronie;
  • DSK – ten typ kampanii pozwala na kierowanie reklam w sieci reklamowej na słowa wyszukiwane przez użytkowników.
Kampanie produktowe

Są to reklamy produktów wyświetlane w sieci wyszukiwania na zapytanie użytkowników. Do wyboru masz:

  • Reklamę produktową – jest ona generowana w oparciu o plik przesłany do Google Merchant Center;
  • Reklamę produktową z funkcją prezentacji – są to reklamy tworzone w systemie AdWords, które grupują twoje produkty. Dzięki temu możesz pozwolić użytkownikom na porównywanie kilku twoich produktów.
Kampanie wideo

Reklamy w tym typie kampanii wyświetlają się zarówno na YouTubie, jak i w sieci reklamowej. Są to:

  • Reklamy TrueView In-Stream – reklamy wideo wyświetlające się przed filmami w YouTube, w ich trakcie lub po nich, a także w witrynach, grach i aplikacjach w sieci reklamowej Google. Podtypami tej kampanii są: instalacja aplikacji mobilnej oraz kampania produktowa TrueView;
  • Reklamy wideo TrueView Discovery – dawniej była to reklama reklamami TrueView In-Display. Reklama ta składa się z obrazu „zaciągniętego” z wideo oraz tekstu. Wyświetla się ona YouTubie w wynikach wyszukiwania, obok powiązanych filmów oraz na stronie głównej YT na komórki;
  • Bumper Ads – są to krótkie 6 sekundowe filmy dedykowane dla użytkowników korzystających z YT na urządzeniach mobilnych;
  • Dostępne są także inne formaty reklam na YouTubie. Jednym z nich jest Masthead. Jest to reklama, która wyświetla się na stronie głównej YouTube.

Więcej informacji o reklamach wideo znajdziecie TUTAJ

Uniwersalna kampania promująca aplikację

Ten typ kampanii nakierowany jest na promocję aplikacji. Reklamy generowane są w nim automatycznie i wyświetlają się w:

  • Sieci wyszukiwania: Google Play, wyszukiwarka Google, na stronach partnerów w sieci wyszukiwania Google;
  • YouTubie;
  • Sieci reklamowej: w aplikacjach, mobilnych wersjach stron, itd.

Możliwości promocji jest wiele i to od ciebie, twojego celu i tego, co właściwie promujesz zależy jaką kampanie wybierzesz. Musisz jednak wiedzieć, że każda z nich ma swoje plusy i minusy, niektóre z nich będą kampaniami wspierającymi, a inne sprzedażowymi.

7 komentarze do “Jak zacząć z tymi AdWordsami?”

  1. Hej! Chciałam zapytać, jak wygląda teraz kwestia konfiguracji konta. Chciałam zarejestrować firmę w Adwords i po podaniu maila i adresu domeny Google przekierowuje mnie do zakładki „Twoja pierwsza kampania”, a następnie bezpośrednio do płatności. Czy kończąc tę rejestrację, automatycznie utworzy się zaprojektowana w ten sposób reklama, czy przechodzę do nowo założonego konta i mogę ją jeszcze edytować? Być może to pytanie laika, ale wolałabym się najpierw dokładnie zapoznać ze stroną Adwords zanim puszczę swoją pierwszą kampanię.

    1. Hej:) No co Ty? Nie ma czegoś takiego jak pytania laika. Jeśli przejdziesz pełną rejestrację konta AdWords i ustawisz sposób płatności, ba jeśli nawet ustawisz budżet to reklama nie zacznie się wyświetlać a Ty nic nie wydasz jeśli ją od razu zastopujesz (kliknij w zielone kółko zaraz obok niej i z aktywna zmień na wstrzymana). Jeśli jednak nie wstrzymasz reklamy to zazwyczaj świeżo ustawione konto potrzebuje nawet do 24h na zatwierdzenie płatności, więc w chwili kiedy Ty będziesz wszystko ustawiać nie stracisz nawet złotówki. Innym sposobem jest ustawienie CPC na poziomie 1 grosza, wtedy też będziesz miała pewność, że nic nie wydasz. Mam też dla Ciebie bonus 🙂 Wejdź w ten link i odbierz kupon dla nowych kont na 200 zł https://www.google.pl/adwords/?channel=gdn-ef&subid=pl-pl-aw-coupons-redir-16 Jeśli będziesz miała jeszcze jakieś pytania to śmiało 🙂

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *