linkedin demographics

LinkedIn Demographics – zobacz kto odwiedza twoją stronę

LinkedIn Demographics umożliwia sprawdzenie tego: jaki zawód wykonują, z jakiej firmy przychodzą i wiele więcej, osoby które odwiedziły Twoją stronę. Tak wrażliwe dane za tak niewiele 🙂

Czym jest LinkedIn Demographics?

Dane demograficzne witryny LinkedIn (LinkedIn Demograhpics) to bezpłatne narzędzie do raportowania, które dostarcza informacji demograficznych o członkach LinkedIn odwiedzających Twoją witrynę.

Dzięki tagowi LinkedIn Insight możliwe jest zbieranie nie tylko informacji o tym kto przeszedł z reklamy na stronę oraz czy dokonał konwersji, ale także pozyskanie informacji o innych użytkownikach, którzy pozyskani zostali np. w sposób organiczny.

WAŻNE!!! Aby pozyskać te dane niezbędne jest pozyskanie 300 członków, którzy odwiedzili witrynę (podobnie jak w Google Ads). Wymagane jest także to, aby osoba odwiedzająca posiadała profil na LinedIn.

Jeśli uda nam się spełnić to szalone kryterium liczby pozyskanych odbiorców to otrzymamy następujące dane:

  • Obowiązki służbowe;
  • Stanowisko;
  • Firma;
  • Branża firmy;
  • Poziom w hierarchii;
  • Wielkość firmy;
  • Lokalizacja;
  • Kraj/region;
  • Okręg.

(Boże jaram się tymi danymi jak nie wiem, co 🙂 )

jak zbierać dane o przejściach z linkedin
Źródło: tenor.com, 11.04.2020.

Jak zacząć zbierać dane LindedIn Demographics?

Pierwszym, co należy zrobić jest dodane do strony tagu LinkedIn Insight. Nie jest to specjalnie skomplikowane, ani czasochłonne. W artykule Reklama na Linkedin – jak zrobić i zmierzyć? Część 2 możecie przeczytać gdzie kod śledzący jest i jak go dodać.

Załóżmy, że mamy już zainstalowany tag, został on zweryfikowany i tak najogólniej rzecz ujmując – no działa, no po prostu działa 🙂 Logujemy się teraz do naszego profilu LindeIn i klikamy w 9 kwadracików po prawej stronie na górze. Rozsunie nam się menu, z którego wybieramy Reklama.

Linkedin demograhpisc jak uruchomić
Źródło: Własne, 11.04.2020

Wybieramy interesujące nas konto reklamowe. I przechodzimy do drugiej zakładki na górze strony – DANE DEMOGRAFICZNE WITRYNY.

dane demograficzne osób które odwiedziły witrynę z linkedin
Źródło: Własne, 11.04.2020

Następnie klikamy w piękny, wielki niebieski przycisk Utwórz grupę odbiorców.

Linkedin demographisc jak zawód wykonują odbiorcy na linkedin
Źródło: Własne, 11.04.2020

Teraz przechodzimy do tworzenia grupy odbiorców. Wyświetli nam się okno, w którym uzupełniamy rubrykę Nazwij swoją grupę odbiorców – możemy tu wpisać cokolwiek byle byśmy tylko później wiedzieli, co to jest. Następnie wybieramy to jakie strony chcemy śledzić – klikamy w trójkąt z boku Strony, które… i decydujemy, czy strony mają mieć: dokładny adres, zaczynać się od, czy też mają adresy URL, które zawierają dany tekst.

Czemu jest to takie ważne? A no temu, że czasem mamy strony osobne związane z domeną główną np. kiedyś była moda, aby blog był na osobnej domenie i nawet jeśli mamy na domenie głównej i pobocznych ten sam kod śledzenia to i tak nic nie zbierzemy o odbiorcach, którzy przeszli na stronę o adresie blog.przykład.pl jak dodamy przejścia ścisłe na domenę przykład.pl. Tak że ten rozważne tam z wyborami.

konfiguracja linkedindemographics
Źródło: Własne, 11.04.2020

Ze względu na to, że ja tam nie mam zawrotnej grupy odwiedzających i nie zależy mi na odwiedzinach konkretnej podstrony wybrałam zaczyna się od i dodałam URL strony głównej (struktura budowania linków i podstron w mojej domenie jest skonstruowana w taki sposób, że ta część będzie zawsze). Teraz klikam w przycisk Utwórz na dole strony po prawej.

dodawanie linkedin demographics
Źródło: Własne, 11.04.2020

Zostanę teraz przekierowana do okna, w którym mogę sprawdzić czy coś się tam już zebrało czy nie.

grupa odbiorców linkedin demographics
Źródło: Własne, 11.04.2020

Teraz pozostaje mi tylko czekać 🙂 i mieć nadzieję, że nieszybko dane te okażą się nielegalne. Dzięki temu rozwiązaniu możliwe jest lepsze dostosowywanie kierowania reklam, a przez to oszczędzanie. Dla działu Social Media oznacza to – możliwość dostosowania treści pod konkretnych użytkowników, a więc też budowanie większego zaangażowania.

kim są użytkownicy na linkedin
Źródło: Własne, 11.04.2020

P.S.

Pomysł na ten tekst podsunęła mi śmieszna dyskusja o specach z Linked na profilu Rysuję Fejsbuki. Polecam też sprawdzić stronę -> Rysuję Fejsbuki znajdziecie tam dużo merytorycznych informacji o Social Mediach.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *