Jak poprawić swoją kampanie Połączenia telefoniczne i czy warto to robić? A co ważniejsze, czy takie rozwiązanie jest lepsze niż standardowa reklama mająca na celu generowanie połączeń telefonicznych?
Czym jest reklama generująca połączenia?
Reklama generująca połączenia to nowy typ reklamy Google Ads. Jej celem jest nawiązanie relacji z klientem poprzez kontakt telefoniczny.
WAŻNE!!! Reklama wyświetla się tylko na urządzeniach mobilnych, lub takich z których można wykonać połączenie telefoniczne. Pamiętajmy, że nie wszyscy chcą i mogą dzwonić – mam tu na myśli osoby niepełnosprawne lub takie, które najzwyczajniej w świecie tego nie lubią. Oznacza to, że może Wam odpłynąć na nieznane wody część potencjalnych klientów.
Jak uruchomić reklamę generującą połączenia?
Dobra a teraz przejdźmy do konfiguracji (nie będę się tu rozpisywać o tym jak utworzyć kampanię, bo pewnie większość z was wie jak to zrobić; jeśli jednak ktoś z was miałby problem z konfiguracją zachęcam do zapoznania się z jednym z moich starszych tekstów dotyczących kampanii Google Ads np. z artykułem RDSA – czyli remarketing w kampaniach dynamicznych).
Logujemy się na konto Google Ads. Następnie wybieramy Kampania -> Utwórz nową kampanię. Wybieramy teraz cel kampanii (ja wybrałam sprzedaż), typ kampanii Sieć wyszukiwania.
WAŻNE!!! Reklama generująca połączenia będzie wyświetlała się tylko w Sieci wyszukiwania.
Wybieramy sposób w jaki chcemy osiągnąć cel. W moim przypadku będą to połączenia telefoniczne (dla ciekawskich podany nr nie należy do mnie :)).
W ostatnim elemencie tego kroku klikamy dalej i przechodzimy do ustawień grupy reklam.
Dodajemy słowa kluczowe na jakie chcemy się wyświetlać. Tu radzę zastosować podział grup lub słów w grupie na dopasowanie ścisłe, do wyrażenia i przybliżone – zyskacie tak większą kontrolę nad tym kiedy i jak wyświetla się reklama. Więcej o tym rozwiązaniu przeczytacie w artykule Phrase Match Modifier – 5 typ dopasowania słów kluczowych.
I w końcu po wielu trudach i namysłach przechodzimy do konfiguracji reklamy generującej połączenie. W pierwszej części ustawienia reklamy dodajemy nr telefonu i tu ciekawostka – w ustawieniach kampanii dodawaliśmy już numer i wyświetla się ona właśnie teraz, możemy go jednak zmienić w tym kroku.
Następnie dodajemy Końcowy adres URL i URL do weryfikacji – są to kroki opcjonalne ja jednak zalecam dodać URL z informacjami o tym jak skontaktować się z firmą. Dzięki temu Google będzie mógł zweryfikować, czy podany przez was nr jest prawdziwy (w sumie to tak naprawdę tego nie weryfikują, ale lepiej mieć niż nie mieć).
Zostaje nam jeszcze ustawienie ścieżki wyświetlenia, czyli tego jak chcecie, żeby wasz URL był pokazywany potencjalnym klientom – nie musi być to faktycznie istniejący adres strony, najlepiej jest dodać coś co ładnie wygląda np. domena.pl/kontakt/twoj_opiekun.
WAŻNE!!! W każdym elemencie wyświetlanego URL macie 15 znaków.
I scrollujemy w dół. Teraz przechodzimy do wpisania tekstu reklamy, czyli tego co zobaczy użytkownik. Tekst reklamy generującej połączenia składa się z:
- Nagłówek 1 – 30 znaków (spacja to też znak, tak jak znak interpunkcyjny);
- Nagłówek 2 – 30 znaków;
- Nazwa firmy – 25 znaków;
- Linia tekstu 1 – 90 znaków;
- Linia tekstu 2 – 90 znaków.
Możemy jeszcze włączyć lub wyłączyć Raport połączeń telefonicznych. Ja polecam włączyć. W raporcie tym znajdziecie m. in. informacje o godzinie i czasie trwania połączenia oraz o numerze kierunkowym rozmówcy (w kolejnym artykule będziecie mogli znaleźć informacje o tym jak ustawić konwersje z połączeń telefonicznych i po co to robić).
W tym kroku ustawiamy jeszcze Działania powodujące konwersje i opcjonalnie dodajemy Opcje adresu URL – ja korzystam z tego tylko jeśli wysyłam informacje o reklamie do innego narzędzia analitycznego niż GA.
Ostatnie co teraz robimy to klikamy w niebieski przycisk Zapisz i kontynuuj.
Gotowa reklama prezentuje się w następujący sposób:
Reklama generująca połączenie to świetne rozwiązanie dla wszystkich firm, których celem jest umożliwienie klientowi natychmiastowego kontaktu np. z pomocą drogową, lekarzem, firmą transportową. Przypominam – to kontekst, w którym znajduje się użytkownik warunkuje to jakiego typu kampanii i reklamy użyjemy.
I jeszcze jedno odnośnie tej reklamy – można do niej dodawać rozszerzenia, dzięki temu reklama będąca na pierwszej pozycji zajmie właściwie cały ekran urządzenia. Dzięki temu reklamy konkurencji będą potencjalnie niewidoczne dla użytkowników.