FB rusza z nowym narzędziem, dzięki któremu ułatwione ma zostać współpracowanie w zespole. Czy jest tak w rzeczywistości? Jak zacząć korzystać z Workplace na Facebooku?
Workplace to rozwiązanie od Facebooka, które ma za zadanie ułatwienie współpracy i komunikacji w zespole. Dzięki niemu możliwe jest prowadzenie chatu ze współpracownikami, prowadzenie wideokonferencji, przechowywanie i dodawanie plików. Czyli właściwie można robić wszystko co niezbędne jest do wykonywania wspólnych zadań, a co ważniejsze z Workplace można łączyć narzędzia zewnętrzne, także te Googlowskie np. dysk google.
Jak stworzyć Workplace na Facebooku?
Zaczynamy od wejścia na stronę https://work.facebook.com/company_creation/invite/ i wprowadzamy adres email. Klikamy teraz w przycisk Kontynuuj.

Ze względu na to, że nie mam współpracowników wprowadziłam swój osobisty adres mailowy. Muszę teraz potwierdzić to, że właśnie z niego chcę korzystać.

Na podany mail wysłany zostanie kod autoryzacji. Jeśli w przeciągu paru minut nie znajdziecie go w swojej skrzynce to sprawdźcie spam.

Teraz przechodzimy do tworzenia konta. Wprowadzamy Imię i Nazwisko użytkownika i wybieramy hasło. Następnie klikamy w przycisk Utwórz konto.

I czekamy na utworzenie konta. Trwa to parę minut i nie wymaga naszego zaangażowania.

W kolejnym kroku nadajemy nazwę naszej społeczności. Może być to dowolna nazwa, która umożliwi nam łatwą identyfikację grupy.

Teraz wybieramy grupy i to czym mają się zajmować. Następnie klikamy w Utwórz grupy.

W ostatnim kroku zapraszamy współpracowników do Workplace na Facebooku. I to byłoby właściwie na tyle. W bezpłatnej wersji możemy dodać do 20 użytkowników i utworzyć 50 grup. Tu macie Cennik Worklpace na Facebooku.

Teraz pozostaje jedynie korzystać z stworzonej przestrzeni 🙂
