automatyczne odpowiedzi na fb

Automatyczne odpowiedzi na FB

Jak uruchomić automatyczne odpowiedzi na FB i dlaczego warto to zrobić? Czy potrzeba do tego specjalnych botów i miliona monet? Oczywiście, że nie trzeba.

Czym są automatyczne odpowiedzi na FB?

Automatyczne odpowiedzi są dokładnie automatycznymi odpowiedziami. Możemy je wykorzystywać na kilka spososobów:

  1. Autoresponder – wysyłamy wtedy odpowiedź o naszej nieobecności;
  2. Automatyczna odpowiedź – wysyłanie tej samej wiadomości do każdego kto napisze na Messengerze;
  3. Najczęściej zadawane pytania – odpowiedzi do pytań, które najczęściej zadają użytkownicy – świetnie się to sprawdza w e-commercach. Tworzymy po prostu listę pytań i użytkownicy albo je zadają albo wybierają pytanie z menu;
  4. Odpowiedzi za polecenie lub niepolecenie strony – grzeczność przede wszystkim ;);
  5. Odpowiedzi za odpowiedź na ogłoszenie o pracy;
  6. Przypomnienia o spotkaniach i wiadomości follow-up – polecam to rozwiązanie firmą związanym z turystyką i transportem. Wiele bym dała, żeby linie lotnicze powiadomiły mnie o odwołanym locie.

Możliwości wykorzystania automatycznych odpowiedzi na Facebooku jest wiele i warto wdrożyć to rozwiązanie. Przejdźmy do konfiguracji 🙂

Jak wdrożyć automatyczne odpowiedzi na FB?

Logujemy się do FB i wchodzimy na naszą stronę. Z górnego menu wybieramy Skrzynka odbiorcza. Następnie klikamy w menu po lewej stronie w Automatyczne odpowiedzi.

automatyczne odpowiedzi FB
Źródło: Własne, 20.04.2020

I zaczynamy wprowadzać zmiany. Polecam rozpocząć od odpowiedzi głównej (nawet jeśli ją ustawimy i system odpowie na wiadomość to i tak dostaniemy o niej powiadomienie; warto dodać tu informację kiedy ktoś może spodziewać się odpowiedzi. Dzięki temu zyskamy cudzy spokój).

Odpowiedzi w każdej sekcji ustawiamy właściwie w ten sam sposób. Tj. wybierając sekcję po lewej stronie, a następnie klikając w niebieski przycisk z napisem Edytuj.

Zostaniemy przekierowani do pola, w którym wpisujemy własną automatyczną odpowiedź. Poza dodaniem wiadomości tekstowej możemy także:

  • Spersonalizować naszą wiadomość dodając w jej treści: Imię, Nazwisko lub Imię i Nazwisko odbiorcy;
  • Dodać link do strony FB;
  • Dodać link do witryny internetowej – w mojej wiadomości zachęcam np. do zapoznania się z nowymi artykułami na blogu w trakcie oczekiwania na odpowiedź;
  • Dodać adres e-mail – jeśli wiemy, że łatwiej będzie się nam z kimś porozumieć poza systemem FB.
jak ustawić automatyczne odpowiedzi na fb
Źródło: Własne, 20.04.2020

W większości tych odpowiedzi automatycznych wielkiej filozofii nie ma, nie są też specjalnie trudne do konfiguracji. Interesującą opcją jest jednak sekcja Najczęściej zadawane pytania, w której możemy wybrać albo Pytania albo Menu, z którego użytkownicy sami wybierają to, co najbardziej ich interesuje. Jest to świetne rozwiązanie dla stron, które dostają podobne zapytania od użytkowników (warto się też zastanowić czemu te powielające się pytania występują i czy nie można poprawić np. wyglądu strony, żeby one nie występowały).

Dodawanie menu do messengera w automatycznych odpowiedziach fb
Źródło: Własne, 20.04.2020

Aby wybrać czy wolimy ustawić menu czy pytanie należy kliknąć w przyciski po prawej stronie. Następnie w głównej sekcji konta pojawi się okno, w którym wpisujemy pytania i odpowiedź na nie. Kiedy skończymy należy kliknąć w niebieski przycisk Zapisz po prawej stronie na górze.

odpowiedzi na pytania wa automatyczne odpowiedzi na fb
Źródło: Własne, 20.04.2020

WAŻNE!!! Pamiętajcie, że żeby dane rozwiązanie działało należy przesunąć znacznik z szarego na niebieski w menu po lewej stronie. Inaczej rozwiązanie nie będzie automatycznie odpowiadało na wiadomości.

Jeśli interesują was bardziej zaawansowane rozwiązania polecam zapoznać się z artykułem Facebookowe boty znajdziecie tam informacje o konfiguracji botów i tworzenia ścieżek automatycznych konwersacji a nie tylko odpowiedzi jak w przypadku tego narzędzia:)

9 komentarze do “Automatyczne odpowiedzi na FB”

  1. A jak oznaczyć imie badz nazwisko nadawcy.Mam tylko odbiorcy czyli mnie a chcialabym przywitac w automatycznej odpowiedzi imieniem hmmm

  2. Czy można ustawić inną automatyczną odpowiedź dla pytań „tworzonych” przez Klientów oraz inne odpowiedzi na pytania wybierane przez Klientów z listy? (obecnie ta sama automatyczna odpowiedź wskakuje bez względu na to, jakie pytanie wybrał klient – do każdego z nich stworzona jest inna odpowiedź i dodatkowo – jest ustawiona odpowiedź powitalna, na zapytanie napisane przez klienta, a nie wybrane z mojej listy).
    Pozdrawiam 🙂

  3. Czy jest jeszcze jakieś inne miejsce w którym można dodać pytania i odpowiedzi? Na czacie wyświetlają mi się pytania, których nie ma wymienionym miejscu.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *