premiery na youtube

Premiery na YouTube

Czym są premiery na YouTube? Czy lepiej jest korzystać z premier czy po prostu wrzucać filmy na kanał? I jak zajarać widzów? Poznajcie nowe rozwiązanie dla twórców.

Czym są premiery na YouTube?

Premiery na YT to właściwie podobne do tego, z którego twórcy mogą korzystać na FB. Więcej o tym rozwiązaniu z tego medium możecie przeczytać w artykule Premiery na Facebooku – nowy format wideo. I właściwe na nazwie i podstawowej funkcjonalności obie premiery są do siebie podobne. Różnica polega na tym, że ta na YT jest znacznie lepsza:

  • Możemy wrzucać do niej link do innych Social Mediów;
  • Przed premierą nakłaniać użytkowników do interakcji na czacie;
  • Podczas pierwszej emisji użytkownicy także mogą korzystać z czatu;
  • Użytkownicy mogą przed premierą odkliknąć opcję przypomnienia.

Przejdźmy teraz do konfiguracji, która jest w sumie mega prosta.

Jak ustawić premiery na YouTube?

Zaczynamy standardowo od zalogowania się do swojego kanału na YT. Następnie klikamy w ikonę kamery i wybieramy Prześlij film.

dodawanie filmów premiery na youtube
Źródło: Własne, 01.04.2020

Teraz przeciągamy lub wybieramy film do przesłania.

przesyłanie filmów do premiery na youtube
Źródło: Własne, 01.04.2020

Następnie przechodzimy do ustawiania informacji o filmie. Tu też jest parę nowości, ale po kolei. Na początek dodajemy Tytuł, Opis, Miniaturę (możemy dodać własną w wymiarach 1280 x 720 pikseli (minimalna szerokość 640 pikseli) Format JPG, GIF, BMP lub PNG. Rozmiar nie większy niż 2 MB.), wybieramy Playlistę (nie jest to konieczne). Tera przesuwamy się do kolejnych ustawień.

ustawienia podstawowe filmów na yt
Źródło: Własne, 01.04.2020

Tu także wielkich zaskoczeń nie ma. Zaczynamy od dodania informacji o odbiorcach, a właściwie decydujemy czy nasz film jest przeznaczony tylko dla dorosłych, czy dla wszystkich. Dla mnie nowością było oznaczanie w filmie tego czy ma on charakter promocyjny i będą w nim pokazywanie informacje reklamowe. Zastanawia mnie czy influencerzy oznaczają promowane produkty? (Jeśli ktoś z Was widział coś takiego proszę o podesłanie).

dodawanie licencji do filmów na yt
Źródło: Własne, 01.04.2020

Kolejnym krokiem jest ustawienie tagów. Języka i napisów – tu interesujące było to, że należy oznaczyć czy prezentowany film zawiera treści emitowane w telewizji w USA.

Kolejną nowością jest możliwość dodawania informacji o dacie i miejscu nagrania. I to jest świetne rozwiązanie dla każdego, kto przesyła nagrania związane z newsami – im świeższy artykuł tym wyżej znajdzie się on w wynikach wyszukiwania. Np. użytkownicy szukają materiałów o narodzinach Simby ustawiamy wszystko jak zawsze, dodajemy jeszcze datę i miejsce – potencjalnie zyskując świeżość materiału, a więc możliwość jego wyświetlania na wysokiej pozycji w wynikach wyszukiwania.

Ostatnim co ustawiamy w tym kroku jest licencja. Do wyboru mamy standardową oraz Creative Commone. Więcej o licencji Creative Common możecie przeczytać w artykule Strony z darmowymi zdjęciami (przy okazji znajdziecie tam info skąd pobierać darmowe zdjęcia do użytku komercyjnego). Licencja ta najogólniej oznacza to, że film zawiera oryginalne nagranie twórcy i użytkownicy mogą je modyfikować ale muszą oznaczać pierwotne źródło filmu.

dodawanie metadanych do premier na youtube
Źródło: Własne, 01.04.2020

Ostatnim co ustawiamy w tym kroku jest Zezwolenie na umieszczenie na innych stronach, Opublikowanie w sekcji Subskrypcje, ustawienie Kategorii, zezwolenie na komentarze i oceny. Następnie klikamy w niebieski przycisk Dalej.

usawienia metadanych w filmach na youtoube
Źródło: Własne, 01.04.2020

Zostaniemy teraz przekierowani do drugiego kroku – Elementów filmu, w którym możemy ustawić ekran końcowy (film musi mieć minimum 25 sekund) i dodać karty. Nie musimy dodawać nic w tym kroku jeśli nie chcemy. Ja jednak zalecam, żeby to zrobić bo film będzie ciekawszy a my mamy większą szansę na zatrzymanie widzów w kanale, a więc też na zarobienie większej sumy – nic tak nie działa na wyobraźnię jak pieniądze. Po ustawieniu wszystkiego klikamy w niebieski przycisk Dalej.

ekrany końcowe w filmach na yt
Źródło: Własne, 01.04.2020

Dopiero teraz trafiamy do kroku trzeciego – Widoczność, w którym ustawiamy premierę. Wybieramy w drugim elemencie okna Zaplanuj, wybieramy datę i godzinę premiery.

WAŻNE!!! Pamiętajcie o strefie czasowej (okno 3) inaczej będziecie mieli premierę ale nie o porze, w której wasi odbiorcy mogą obejrzeć treść.

Pamiętajcie o kliknięciu w kwadrat Ustaw jako premierę. Bez tego nic ciekawego się nie wydarzy 🙂

Teraz klikamy w zaplanuj i tyle w sumie.

ustawienia dat premiery na youtube
Źródło: Własne, 01.04.2020

Po kliknięciu w przycisk Zaplanuj będziemy mieli dostęp do linku, pod którym dostępna jest nasza premiera. Możemy, albo skopiować ten link i zacząć go promować, albo wrzucić go bezpośrednio do Social Mediów połączonych z danym kontem klikając na ikony w sekcji Udostępnij link (piękne wielokrotnie złożone zdanie, dlatego wytrzymałam na polonistyce aż rok).

link do premiery na yoitube
Źródło: Własne, 01.04.2020

Teraz użytkownicy mogą kliknąć w ikonę na dole ekranu po lewej stronie i otrzymać przypomnienie na 30 minut przed premierą, a podczas pierwszej emisji komunikować się z twórcą na czacie (czat można wyłączyć klikając w napis pod oknem czatu – UKRYJ CZAT – radzę jednak tego nie robić bo straci się całą interaktywność filmu).

jak promować premiery na youtube
Źródło: Własne, 01.04.2020

A teraz czas na moje ulubione pytanie: po co? Przede wszystkim możemy zaangażować obserwatorów w danym momencie do obejrzenia filmu, sprowokować ich do reakcji, z wykorzystaniem chatu pogadać z nimi na żywo i dzięki udostępnieniu linku ściągnąć ich do YT z innych mediów – i to jest najlepsze, lepsze niż w premierach na FB. Ja się jaram jak szczerbaty sucharami i na bank będę nakłaniać influencerów, z którymi współpracuję żeby z tego korzystali.

A tak premiera na YouTube wygląda 🙂 polecam odtworzyć ją z dźwiękiem.

2 komentarze do “Premiery na YouTube”

  1. Ciekawy wpis. Jako widz „premier” na YT. Z przyzwyczajenia,gdy widzimy fajny filmik, to chcemy go obejrzeć od razu. Czekać na konkretną godzinę można w TV, a nie internecie. Natomiast chat na żywo, często z twórcą filmu to fajna sprawa.

    1. Ja też uważam, że to ciekawy format. Podobnie jest z Instastory. Wielu twórców pobudza użytkowników do oglądania filmu/relacji o konkretnym czasie. Dzięki temu użytkownicy są bardziej zaangażowani i biorą aktywniejszy udział w interakcjach z filmem.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *