Facebook daje reklamodawcą wiele możliwości promocji. Od kierowania reklam możemy wykorzystywać informacje o cechach behawioralnych, demograficznych, wykonanych wobec naszej strony akcjach użytkowników. Dowiedzcie się jak dodawać listy mailingowe do kierowania reklam na FB.
Do czego wykorzystywać listy mailingowe na FB?
Nie będzie to zaskoczeniem jeśli napiszę, że listy mailingowe wykorzystuje się w celu aktywowania klientów, którzy już zakupili produkty w sklepie. Jest to jedna z najlepszych opcji ponownego dotarcia do konsumentów, którzy znają już naszą stronę, wiedzą jak z niej korzystać, a my jako reklamodawcy mamy informacje o tym jakie produkty/usługi zakupili.
Jak dodać listy mailingowe na FB?
Pierwszym co robimy to logujemy się do konta Menadżera Reklam na FB. Następnie z kolumny po lewej stronie wybieramy ikonę odbiorców, po rozsunięciu się menu klikamy w Odbiorcy.

Teraz po kliknięciu w Utwórz grupę odbiorców wybieramy Grupy niestandardowych odbiorców.

Pojawi nam się wtedy okno, z którego wybieramy Lista klientów.

Teraz pojawią się informacje, które możemy dodać do pliku. W tym kroku klikamy po prostu w przycisk Dalej.
WAŻNE!!! Plik do przesłania musi mieć format TXT lub CSV, każdy inny format zostanie odrzucony.

Do pliku z listą klientów możemy dodać wartość Value nie jest to jednak wymagane. Wartość klientów jest istotna jeśli możemy ich w jakiś sposób różnicować. Np. najistotniejsi będą dla nas klienci, którzy robią zakupy za drobne sumy, ale robią to często itd. Po wybraniu jednej z opcji klikamy w przycisk Dalej.

Zostaniemy teraz przekierowani do okna, w którym dodajemy plik. Po jego dodaniu klikamy w przycisk Dalej.

System sam zidentyfikuje dane, które mu wyślemy. Ja wysłałam tylko maile i tak zostały zidentyfikowane dane. Teraz klikamy w przycisk Prześlij i utwórz.

W ostatnim kroku dostaniemy informacje o tym czy nasz plik został przetworzony i czy wszystkie dane zaimportowały się we właściwy sposób. Teraz należy kliknąć w przycisk Gotowe.

I to by było właściwie było na tyle. Teraz możemy już korzystać z list mailingowych do kierowania naszych reklam na FB. Ważne jest jednak to, żeby adresy mailowe były także wykorzystywane przez konta użytkowników na FB.