Edytor Google Ads to narzędzie niezbędne w pracy każdego specjalisty PPC. Dzięki nowej funkcji rekomendacje edytor Google Ads jeszcze bardziej ułatwia pracę na koncie. Jak korzystać z nowej funkcji?
Czym jest edytor Google Ads?
Edytor Google Ads to narzędzie wspomagające pracę na koncie reklamowym. Dzięki niemu możliwe jest wprowadzanie zmian w kampaniach będąc offline.
Edytor umożliwia także wprowadzanie masowych zmian w kampaniach oraz ich eksport. Ja najczęściej wykorzystuję go właśnie do tego. Tworzę arkusze z kampaniami w exelu i później przesyłam je do narzędzia a następnie wysyłam wszystko na konto.
Tu macie link do narzędzia – Edytor Google Ads.
Czym są rekomendacje – edytor Google Ads?
Rekomendacje edytor Google Ads są nową funkcją, która umożliwia sprawdzanie jakości konta reklamowego. Są to praktycznie te same informacje co w zakładce Rekomendacje Google Ads.
W edytorze 1.4.4 mamy dostęp do 9 rekomendacji:
- Podsumowania;
- Dodaj nowe słowa kluczowe;
- Dodawanie elastycznych reklam w wyszukiwarce;
- Usuń zbędne słowa kluczowe;
- Usuń nieaktywne słowa kluczowe;
- Użyj zoptymalizowanej rotacji reklam;
- Użyj określenia docelowych stawek CPA;
- Wyświetlaj reklamy na stronach partnerów w sieci wyszukiwania Google;
- Tworzenie dynamicznych reklam w wyszukiwarce.

W celu skorzystania (zastosowania) z danej rekomendacji klikamy w menu po lewej stronie. Wybieramy konkretny podpunkt.
Na górze okna (jeśli chcemy wykorzystać daną rekomendację) klikamy w przycisk Zastosuj. Mamy też możliwość cofania zmian. Natomiast w oknie po prawej stronie mamy wyniki wyszukiwanych haseł oraz ich potencjalny wpływ na konto.
W mojej ocenie jest to funkcja zbędna, która ma wymusić na reklamodawcach dodawanie elementów do kampanii, które powinny być analizowane przez specjalistę a nie dodawane „jak leci”.