katalog produktów na fb

Katalog produktów na FB

Katalog produktów na FB to nic innego jak produkty, które możemy wyświetlać na Facebooku i Instagramie. Jak skonfigurować katalog i czy zawsze trzeba posługiwać się feedem?

Jak skonfigurować katalog produktów na FB?

Zaczynamy od zalogowania się do Business Managera lub wejścia na stronę https://www.facebook.com/commerce_manager. Jeśli wybierzemy przejście przez Business Managera do konfiguracji katalogu produktów na FB. Z bocznego menu wybieramy ikonę kafelek a następnie Menadżer kalatogów.

menadżer katalogów na FB
Źródło własne: 18.10.2020

Zostaniemy przekierowani do Menadżera Zasobów. Z okna w centrum ekranu wybieramy + Utwórz katalog.

tworzenie katalogu produktów na FB
Źródło własne: 18.10.2020

Następnie przechodzimy do tworzenia katalogu produktów na FB. W pierwszym kroku wybieramy tym katalogu. Do wyboru mamy:

  • Handel elektroniczny;
  • Podróże;
  • Nieruchomości;
  • Motoryzacja.

Po wyborze klikamy w niebieski przycisk na dole okna Dalej.

typ katalogu produktu na FB
Źródło własne: 18.10.2020

Teraz przechodzimy do konfigurowania ustawień. Ten krok jest według mnie najważniejszy. Teraz decydujemy czy korzystamy z danych strony, czy dodajemy produkty ręcznie. Po ustawieniu wszystkiego klikamy w niebieski przycisk Dalej.

łącznie strony z katalogiem produktów na FB
Źródło własne: 18.10.2020

W ostatnim kroku tego etapu klikamy po prostu w przycisk Wyświetl katalog.

wyświetl katalog produktów na FB
Źródło własne: 18.10.2020

Przechodzimy więc do przesyłania produktów do katalogu produktów na FB.

jak dodać produkty do katalogu produktów na FB
Źródło własne: 18.10.2020

Teraz należy przesłać produkty do katalogu produktów na FB. Klikamy w bocznym menu w napis Źródło danych. Decydujemy jak chcemy przesłać dane o produktach. Do wyboru mamy:

  • Ręczne dodanie produktów – ręcznie dodajemy produkt po produkcie;
  • Użyj zbiorczego przesyłu – dodajemy tu plik xml z feedem;
  • Użyj piksela – dane są pobierane przez piksel z warstwy danych i przesyłane wprost do katalogu.
jak dodać produkty do katalogu produktów na FB
Źródło własne: 18.10.2020

Ja wybrałam ręczny przesył danych. Muszę więc przesłać dla każdego produktu następujące elementy:

  • Zdjęcie – w wymiarach 500×500 px, ja zalecam 1200×1200 px;
  • Tytuł;
  • Opis produktu;
  • Identyfikator zawartości czyli SKU, ale nie jest to wymagane;
  • Link do witryny – WAŻNE!!! linkujemy do produkty a nie do strony głównej;
  • Cena – waluta i wartość.

Następnie klikamy w niebieski przycisk Dodaj produkt i tak w kółko, aż nie skończymy 🙂

co jest wymagane do dodania produktu do katalog produktów na FB
Źródło własne: 18.10.2020

Ostatnim, co robimy jest dodanie Wydarzenia. Czyli połączenia piksela z katalogiem. Dzięki temu zyskamy dane o tym jak wobec produktu zachowują się się użytkownicy, co następnie możemy wykorzystywać do zbierania informacji o sprzedaży, remarketingu itd.

dodawanie wydarzeń do katalog produktów na FB
Źródło własne: 18.10.2020

Dodawanie katalogu produktów do FB nie jest specjalnie skomplikowane. Teraz możemy go łączyć z sklepem na FB i z naszym kontem na Instagramie. Możemy także korzystać z reklam i pomagać naszym potencjalnym klientom finalizować zakup.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *