Katalog produktów na FB to nic innego jak produkty, które możemy wyświetlać na Facebooku i Instagramie. Jak skonfigurować katalog i czy zawsze trzeba posługiwać się feedem?
Jak skonfigurować katalog produktów na FB?
Zaczynamy od zalogowania się do Business Managera lub wejścia na stronę https://www.facebook.com/commerce_manager. Jeśli wybierzemy przejście przez Business Managera do konfiguracji katalogu produktów na FB. Z bocznego menu wybieramy ikonę kafelek a następnie Menadżer kalatogów.
Zostaniemy przekierowani do Menadżera Zasobów. Z okna w centrum ekranu wybieramy + Utwórz katalog.
Następnie przechodzimy do tworzenia katalogu produktów na FB. W pierwszym kroku wybieramy tym katalogu. Do wyboru mamy:
- Handel elektroniczny;
- Podróże;
- Nieruchomości;
- Motoryzacja.
Po wyborze klikamy w niebieski przycisk na dole okna Dalej.
Teraz przechodzimy do konfigurowania ustawień. Ten krok jest według mnie najważniejszy. Teraz decydujemy czy korzystamy z danych strony, czy dodajemy produkty ręcznie. Po ustawieniu wszystkiego klikamy w niebieski przycisk Dalej.
W ostatnim kroku tego etapu klikamy po prostu w przycisk Wyświetl katalog.
Przechodzimy więc do przesyłania produktów do katalogu produktów na FB.
Teraz należy przesłać produkty do katalogu produktów na FB. Klikamy w bocznym menu w napis Źródło danych. Decydujemy jak chcemy przesłać dane o produktach. Do wyboru mamy:
- Ręczne dodanie produktów – ręcznie dodajemy produkt po produkcie;
- Użyj zbiorczego przesyłu – dodajemy tu plik xml z feedem;
- Użyj piksela – dane są pobierane przez piksel z warstwy danych i przesyłane wprost do katalogu.
Ja wybrałam ręczny przesył danych. Muszę więc przesłać dla każdego produktu następujące elementy:
- Zdjęcie – w wymiarach 500×500 px, ja zalecam 1200×1200 px;
- Tytuł;
- Opis produktu;
- Identyfikator zawartości czyli SKU, ale nie jest to wymagane;
- Link do witryny – WAŻNE!!! linkujemy do produkty a nie do strony głównej;
- Cena – waluta i wartość.
Następnie klikamy w niebieski przycisk Dodaj produkt i tak w kółko, aż nie skończymy 🙂
Ostatnim, co robimy jest dodanie Wydarzenia. Czyli połączenia piksela z katalogiem. Dzięki temu zyskamy dane o tym jak wobec produktu zachowują się się użytkownicy, co następnie możemy wykorzystywać do zbierania informacji o sprzedaży, remarketingu itd.
Dodawanie katalogu produktów do FB nie jest specjalnie skomplikowane. Teraz możemy go łączyć z sklepem na FB i z naszym kontem na Instagramie. Możemy także korzystać z reklam i pomagać naszym potencjalnym klientom finalizować zakup.