Influencer Marketing rozwija się coraz prężniej i chętnie korzystają z niego sklepy i producenci. Jak sprawdzić Influencera? Czy każdy jest taki sam?
Jak sprawdzić Influencera?
Raczej każdy z nas wie, czym jest Influencer Marketing. Czy to działa czy nie to inna para kaloszy. Jeśli jednak zdecydujemy się na taką formę promocji powinniśmy znaleźć odpowiednią dla naszej marki osobę, której zasięgi przełożą się na nasz sukces.
Istnieje kilka narzędzi, dzięki którym możemy sprawdzać osoby, z którymi chcemy współpracować. Ja wykorzystuję 3 i własny umysł 🙂
HypeAuditor
HypeAuditor to oparte na sztucznej inteligencji narzędzie do analityki i odkrywania twórców na Instagramie i YouTubie, które pomaga znaleźć odpowiednich Influencerów, uzyskać wgląd w ich odbiorców, zwiększyć ROI reklamodawców i chronić autentyczność w marki. Ponadto dostarcza danych o tym jak dane działanie przekłada się na faktyczny ruch i ile dany Influencer jest warty.
HypeAuditor stosuje uczenie maszynowe do określania wzorców zachowań i identyfikowania fałszywych obserwujących oraz zaangażowania na kontach Influencerów. Pokazuje zestawienie danych o użytkownikach oraz zasięgach dla odbiorców Influencerów. Przekazuje także dane o Influencera o podobnych zasięgach.
whitepress
To kolejne płatne narzędzie, z którego możecie korzystać. Fajne w nim jest to, że znajdziecie pełny cennik Influencerów. Są także statystyki oraz informacje o koncie konkretnej osoby, z którą chcecie współpraciwać
Sotrender
Ostatnim narzędziem, które polecam Sotrender. W nim można sprawdzać wyniki konkretnego konta: przyrost fanów, zasięgi, wyświetlenia, wskazówki. W tym narzędziu warto jest sprawdzać ogólne wartości dla Influencerów z którymi już współpracujemy oraz to jak radzą sobie posty przez nich wrzucane.
Dzięki tym narzędziom możecie pozyskiwać dane o Influencerach, kontrolować ich działania, porównywać cenniki i robić wiele więcej. Ja właściwie korzystam tylko z tych trzech 🙂