planer kampanii pla

Planer kampanii PLA

Zastanawialiście się kiedyś gdzie jest „sufit” waszych kampanii? Ile musicie wydać, żeby zwiększyć skuteczność, ale nie wydać za dużo? Poznajcie planer kampanii PLA i oszacujcie gdzie jest wasz sukces.

Czym jest Planer kampanii PLA?

Planer kampanii PLA to nic innego jak planer skuteczności, dzięki któremu możemy oszacować ile możemy wydać, aby osiągnąć określoną liczbę konwersji, wartość konwersji lub/i wydatki. Plan jest tworzony w oparciu o sezonować oraz dane na koncie.

Planer można także wykorzystać do utworzenia planu, który następnie dodaje się do konta. Należy jedna pamiętać, że jest to narzędzie i nie zawsze to czego chcemy staje się tym co mamy, ale po kolei.

Jak korzystać z Planera kampanii PLA?

Pierwszym, co robimy to logujemy się na konto Google Ads. Klikamy w ikonę narzędzi, następnie po rozwinięciu się menu z pierwszej kolumny Planowanie wybieramy Planer skuteczności.

planer kampanii pla
Źródło: Własne, 05.10.2020

Teraz klikamy w niebieski przycisk Utwórz nowy plan.

jak zaplanować wydatki w planerze kampanii pla
Źródło: Własne, 05.10.2020

Z okna, które nam się wyświetli wybieramy Produktowa i klikamy w przycisk Dalej.

co to planer kampanii pla
Źródło: Własne, 05.10.2020

Wybieramy interesującą nas kampanie i klikamy w przycisk Dalej.

planer kampanii pla jak włączyć
Źródło: Własne, 05.10.2020

Teraz dodajemy parametry, które będą dla nas interesujace, tj.:

  1. Okres prognozy – przyszły tydzień, miesiąc, rok, kwartał;
  2. Dane – wartość konwersji, konwersje, kliknięcia;
  3. Współczynnik konwersji podobny do wyników uzyskanych – w ciągu ostatnich 7, 30, 90 dni lub w tym samym okresie w zeszłym roku
  4. Cel – Wartość konwersji, Wydatki, Wartość konw. / wydatki.

Następnie klikamy w przycisk Utwórz plan.

ustawienie kampanii w planerze pla
Źródło: Własne, 05.10.2020

Teraz wyświetli się nam prognoza wydatków w ramach celu jaki chcemy osiągnąć:

plan kampanii w planerze pla
Źródło: Własne, 05.10.2020

W ramach swojego celu wybrałam Wartość konwersji – cel na przyszły rok opartą na danych za ostatnie 90 dni. Prognoza pokazała mi ile muszę miesięcznie wydać – 12 tys. zł, będę wtedy miała przychody na poziomie 120 tys. zł (tyle chcę osiągnąć) oraz szacowaną wartość konwersji/wydatki. Możemy także sprawdzić prognozę skuteczności.

Zadajmy sobie moje ulubione pytanie: po co to robić?

Możemy wdrażać konkretne plany pod nasze założenia. I to jest duży plus. Należy jednak mieć na uwadze klika zależności – dane na koncie, sezonowość, wystąpienie czynnika niezależnego np. brak produktu u dostawcy, itd. Dlatego zawsze trzeba kontrolować kampanie i nie lecieć na hura.

Przy wdrażaniu planu należy także wziąć pod uwagę: utratę udziału w wyświetleniach ze względu na budżet i skuteczność, ora analizę aukcji. Jeśli naszym konkurentem jest duża firma to nie przeskoczymy tego i trzeba się z tym pogodzić.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *