Jak skutecznie monitorować czy nasze kampanie działają dobrze i przynoszą korzyść firmie? Czy zawsze trzeba dodawać działania powodujące konwersje? Poznajcie zestawy działań powodujące konwersje.
Czym są zestawy działań powodujące konwersje?
Zestawy działań powodujące konwersje to zbiory działań zamknięte w całość, które uznajemy za konwersje. Zestawy umożliwiają wybór celu konwersji używanego na wielu kontach lub w różnych kampaniach. Poprzez tę funkcję możemy zaoszczędzić czas poświęcony na edytowanie wielu konwersji, ponieważ działania w zestawie możemy edytować raz i taki zestaw wykorzystać w wielu kontach lub/i kampaniach.
Dla przykładu załóżmy, że prowadzimy sieć SPA dla jednorożcu. Każde SPA ma swój oddzielny budżet i mają podobne, ale różne cele. Np. w SPA A można kupić pakiet dzień z lśniącą grzywą i zarezerwować pokój natomiast w SPA B można także kupić pakiet lśniąca grzywa, ale zamiast rezerwacji pokoi jest tam restauracja. W tedy mamy w każdym jeden zbieżny cel i dwa odmiennie. W ten sposób możemy stworzyć 2 zestawy ze wspólnym celem rezerwacja pokoju.
Jak ustawić zestawy działań powodujące konwersje?
Zaczynamy od zalogowania się do naszego konta Google Ads. Klikamy w ikonę narzędzi na górze strony po prawej. Następnie z kolumny Pomiar skuteczności wybieramy konwersje.

Zostaniemy teraz przekierowani do strony, w której takowe konwersje wybieramy. Wybieramy na górze strony zakładkę Zestawy działań powodujące konwersję. W kolejnym kroku klikamy w niebieski przycisk Utwórz zestawy działań powodujące konwersje.

Teraz zostaniemy przekierowani do miejsca, w którym takowe zestawy powodujące konwersje tworzymy. Zaczynamy od nadania nazwy naszemu zestawowi. Poniżej wybieramy cele, które chcemy połączyć w zestaw powodujący konwersję. W tabeli po lewej stronie pojawią się wybrane przez nas cele.
Po ich wyborze klikamy w napisz Zapisz. Po zapisaniu zestaw pojawi się w tabeli na dole strony. I to właściwie byłoby na tyle.

Więcej o tworzeniu celów i łączeniu ich z kampaniami możecie przeczytać w artykule: Działania powodujące konwersje