gdzie wyświetla się reklama na fb

Bezpieczeństwo marki na FB

Poznajcie nowe rozwiązanie od FB i skorzystajcie z ustawień Bezpieczeństwa marki. Czym jest to rozwiązanie? Co ono oznacza dla twórców? I czy warto je stosować?

Jak i gdzie wyświetlają się reklamy na FB

Zacznijmy od tego jak i gdzie mogą wyświetlać się nasze reklamy na Facebooku. Reklamy mogą wyświetlać się, albo w wydzielonych przestrzeniach reklamowych albo w materiałach użytkowników np. w filmach.

W pierwszym przypadku sprawa jest jasna. Reklama wyświetla się na podstawie zachowań użytkowników (ogólnie pisząc) i niezależna jest od materiałów „otaczających” tj. postów na tablicy, relacji itp. Reklama jest elementem zupełnie odrębnym.

W drugim przypadku reklama staje się elementem współistniejącym z przeglądanym przez użytkownika materiałem. Dobrym przykładem są tu reklamy z innego systemu – reklamy na YT. Użytkownik ogląda film i w trakcie oglądania wyświetlają mu się reklamy. Z taką samą sytuacją mamy do czynienia na FB i Instagramie. Nie byłoby w tym nic złego gdyby nie to, że nie każdy reklamodawca chce, żeby jego marka była kojarzona z filmem o kontrowersyjnej treści. Trochę o tym jak to działa możecie przeczytać w moim artykule dla Nowego Marketingu Czy da się zabić influencera? Facebook chcąc się zabezpieczyć przed takimi incydentami umożliwił blokowanie wyświetlania reklam w materiałach niezgodnych z wizerunkiem danej marki.

Bezpieczeństwo marki na FB

Narzędziem, które umożliwia blokowanie wyświetlania reklam w materiałach niepożądanych jest Bezpieczeństwo marki. W celu skorzystania z narzędzia logujemy się do Menadżera firmy na Facebooku. Następnie przechodzimy do zasobów i wybieramy Bezpieczeństwo marki.

Bezpieczeństwo marki na FB
Źródło: Własne, 30.03.2020

Zostaniemy przekierowani do nowego okna. Po lewej stronie wyświetli nam się menu, z którego możemy wybrać następujące poziomy zabezpieczeń:

  • Podsumowanie – informacje o wszystkich ustawieniach bezpieczeństwa marki związane w wyświetlaniem reklam w filmach in-stream, artykułach ekspresowych i Audience Network;
  • Filtr zasobów – typ filtrowanej zawartości, czyli to co chcemy filtrować: filmy, artykuły, czy aplikacje (na ten poziom możemy przejść klikając w menu z boku lub wybierając Standardowy Zasób znajdujący się w centralnej części okna);
  • Listy zablokowanych – blokowanie bezpośrednio witryn, aplikacji i stron (dokładnie to, co możemy robić podczas ustawiania kampanii wideo w Google Ads).

Ostatnim elementem menu jest Przegląd. Znajdują się tu podsumowania wykluczonych elementów oraz informacje o tym gdzie reklamy się wyświetlały.

Ustawienie bezpieczeństwa marki na FB
Źródło: Własne, 30.03.2020

Po przejściu do Filtrowania zasobów możemy wybrać jeden z 3 poziomów zabezpieczeń: pełny, standardowy, ograniczony.

WAŻNE!!! Im bardziej ograniczmy zasoby tym bardziej ograniczymy miejsca, w których wyświetli się nasza reklama.

WAŻNE!!! Ograniczenia zasobów ustawia się osobno dla filmów in-steram/ artykułów ekspresowych i Audience Network.

zasoby w bezpieczeństwie marki
Źródło: Własne, 30.03.2020

Po wybraniu filtra pojawi się okno z potwierdzeniem tego jaki poziom chcemy ustawić. Jeśli nie chcemy już nic zmienić klikamy w niebieski przycisk Choose Filter i przechodzimy dalej.

ustawienie filtra blokady w bezpieczeństwie brandu
Źródło: Własne, 30.03.2020

Kolejnym, co możemy ustawić jest Lista zablokowanych, czyli ręcznie wybranych miejsc, które chcemy zablokować. Z menu po lewej stronie wybieramy Listy zablokowanych. Następnie klikamy w niebieski przycisk Utwórz listę zablokowanych.

tworzenie listy zablokowanych miejsc z bezpieczeństwie marki
Źródło: Własne, 30.03.2020

Zostaniemy teraz przekierowani do okna tworzenia listy zablokowanych. Aby utworzyć listę zablokowanych musimy stworzyć plik zawierający:

  • Domeny witryn i adresy URL w sklepach z aplikacjami do blokowania w Audience Network;
  • Adresy URL stron na Facebooku do blokowania artykułów ekspresowych;
  • Adresy URL stron na Facebooku do blokowania wideo typu in-stream.

WAŻNE!!! Przesłany plik może zawierać maksymalnie 10000 miejsc.

Po utworzeniu i przesłaniu listy klikamy w przycisk Prześlij. I to właściwie na tyle w ustawieniu Bezpieczeństwa marki.

przesyłanie listy zablokowanych w bezpieczeństwo marki
Źródło: Własne, 30.03.2020

Teraz wystarczy uruchomić kampanie i regularnie sprawdzać gdzie wyświetla się nasza reklama. Możemy to robić, albo zbiorczo albo wybierając konkretne miejsca wyświetleń.

gdzie wyświetla się reklama na fb
Źródło: Własne, 30.03.2020

A teraz czas na moje ulubione pytanie: po co? A no bo nie warto wydawać więcej pieniędzy niż to konieczne i nikt nie chce, żeby jego reklamy wyświetlały się w materiałach nie związanych z marką, albo wręcz szkodzących jej wizerunkowi.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *