darmowe programy do mailingu

Darmowe programy do mailingu

Jak wysłać mailing do klientów i nie wydać na to ani złotóweczki? A no korzystając z darmowych programów do mailingu. Poznajcie cztery darmowe narzędzia i ślijcie listy.

Kiedy wysłać a kiedy lepiej się powstrzymać?

Mailing może być skuteczną formą dotarcia do klientów lub spamerskim działaniem, które sprawi, że klienci będą starali się wyprzeć z pamięci wspomnienie brandu, z którym mieli kontakt. Kiedy, więc warto wysłać mail?

  • Kiedy mamy zgodę na wysyłanie wiadomości, czyli użytkownik witryny wyraził na to wyraźne pozwolenie;
  • Kiedy mamy do zaoferowania użytkownikowi coś więcej niż hasło „kup”;
  • Kiedy jesteśmy wstanie przekazać mu wartościowe informacje;
  • Kiedy mamy możliwość wyznaczyć jego ścieżkę konwersji i na podstawie interakcji ze stroną przygotować scenariusz mailingu.

Scenariusz mailingu

Każdy z nas ma chyba skrzynkę mailową, a na tej skrzynce czasem cuda się dzieją. Dostajemy maile od guru marketingu, który ukończył szkolenie z pisania super angażujących tytułów maili i tworzenia szalonych grafik. Wchodzimy do skrzynki mailowej i widzimy to:

spam
Źródło: Własne, 16.07.2018

Czy nie lepiej byłoby wyznaczyć działania użytkowników na stronie i dostosować mailing do ich zaangażowania. Dla przykładu użytkownik dodaje do koszyka produkt i opuszcza stronę. Scenariusz może wtedy wyglądać w następujący sposób:

  1. Po 3 do 5h wysyłamy mail z przypomnieniem o porzuconym koszyku;
  2. Po 3 dniach informację o tym, że koszyk nadal czeka i użytkownik otrzymuje 5% rabatu;
  3. Po 5 dniach wysyłamy mail, że dorzucamy do koszyka darmowy gadżet.

Scenariusz pomaga ponownie zaangażować klienta. Pokazać mu, że jest on dla nas ważny i nie dręczyć nikogo.

Darmowe programy do mailingu

BeeFree

Pierwszym programem, który warto jest wykorzystać do stworzenia mailingu jest BeeFree, czyli kreator do tworzenia maili metodą drag and drop. Użytkownik wybiera interesujący dla siebie szablon i uzupełnia jego elementy. Nie potrzebna jest tu znajomość kodowania ani bycie mistrzem dizajnu.

Ponadto przygotowane mailingi automatycznie dostosowują się do smartfonów. Możemy także wewnątrz BeeFree sprawdzić jak wiadomości będą się prezentowały na różnych urządzeniach.

darmowe programy do mailingu
Źródło: https://beefree.io/bee-free/, 16.07.2018

Mailjet

Mailjet to narzędzie umożliwiające wysyłanie, dostarczanie i śledzenie e-maili  za pośrednictwem interfejsu API, SMTP lub interfejsu użytkownika w platformie. Poza wysłaniem maili możliwe jest śledzenie zachowań użytkowników wobec wiadomości oraz strony reklamodawcy. W darmowej wersji Mailjet możliwe jest wysłanie 6 000 mail miesięcznie lub 200 dziennie.

darmowe programy do mailingu
Źródło: https://www.mailjet.com/, 16.07.2018

Redlink

Dzięki Redlink możesz za darmo wysłać nieograniczoną liczbę wiadomości do 2500 kontaktów. W podstawowej wersji narzędzia zyskujemy także:

  • E-mail marketing;
  • SMS marketing;
  • Autorespondery i cykle automation;
  • Zaawansowana segmentacja;
  • Raporty kampanii z ostatnich 3 mc – wersja podstawowa;
  • Podstawowe wsparcie Biura Obsługi Klienta;
  • Elastyczne API do wysyłki e-mail i sms.

Dużym plusem Redlink jest także to, że w wersji bezpłatnej zyskujemy takie możliwości jak w płatnych zamiennikach tj. prowadzenie testów A/X, segmentację klientów, połączenie danych z Google Analytics, a więc także szansę na dotarcie do klientów w innym kanale (oczywiści jeśli przygotujemy odpowiednią listę remarketingową). Minusem jest to, że dostęp do raportów wewnątrz panelu użytkownika mamy tylko przez 3 miesiące.

SendPulse

To kompleksowe narzędzie, w którym możemy tworzyć w edytorze maile z wykorzystaniem 100 szablonów i wysyłać je do swojej bazy. SendPlus pozwala na wgranie do 2500 adresów i wysłanie do nich 15 000 wiadomości miesięcznie.

darmowe programy do mailingu
Źródło: https://sendpulse.com/, 16.07.2018

E-mail marketing może być łatwy albo trudny. Wysyłanie miliona bezsensownych wiadomości do klientów jest jak strzelenie sobie w kolano. Z nim więc wyślemy, choćby spojrzymy w stronę bazy mailingowej odpowiedzmy sobie na jedno pytanie: po co? Jeśli chcemy wykorzystać mail jako formę kontaktu z klientem bo konkurencja też to robi, to nie wysyłajmy wiadomości.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *