Jak obniżyć cpc

Jak obniżyć CPC w kampaniach w sieci wyszukiwania?

Nikt nie chce wydawać więcej niż musi. Najlepiej jeśli wydawałoby się jak najmniej i zyskiwało jak najwięcej. Jak obniżyć CPC w kampaniach w sieci wyszukiwania?

Cost per Click

CPC to koszt jaki ponosimy za każde kliknięcie w naszą reklamę. W przypadku kampanii w systemie Google AdWords reklamodawca ustala maksymalny koszt kliknięcia. Oznacza to, że zapłaci za kliknięcie maksymalnie tyle ile ustawił. Zdarza się jednak, że może za kliknięcie zapłacić znacznie mniej – rzeczywiste CPC.

Aby ustalić ile za kliknięcie w dane słowo zapłacimy i czy nas na dane słowo stać powinniśmy skorzystać w trakcie tworzenia kampanii z tych narzędzi:

  • Symulator stawek analizuje hipotetyczne scenariusze, np. „O ile więcej wyświetleń udałoby się uzyskać, gdyby moja stawka w ubiegłym tygodniu była wyższa o 0,30 PLN?”
  • Planer słów kluczowych pokazuje, jak często wyszukiwane są niektóre słowa kluczowe. Służy też do szybkiego obliczania szacunkowych kosztów.
  • Szacunkowe stawki za pierwszą stronę podpowiadają, jak wysoka powinna być stawka, aby reklama pojawiła się na pierwszej stronie wyników wyszukiwania Google.

Dzięki nim będziemy mogli oszacować koszt kampanii i wyestymować jej skuteczność.

Jak obniżyć cpc
Źródło: Własne, 20.05.2018

Jak obniżyć koszt reklamy?

Istnieje kilka czynników oddziałujących na koszt reklamy, są to np.: Wynik Jakości reklamy – przewidywany współczynnik klikalności, trafność reklamy, ocena jakości strony docelowej; pozycja reklamy; CTR (współczynnik klikalności).

Aby obniżyć koszt reklamy, powinniśmy:

Podzielić słowa kluczowe w grupach reklam tak, żeby były do siebie jak najbardziej zbliżone pod względem semantycznym i semiotycznym – oznacza to, że język jest systemem znaków tworzących słowa, które są rozumiane w danej kulturze w dany sposób. Np. „pączek z dziurką” to nie to samo co „dziurka w pączku”, albo „wioska zabita deskami” – „village killed by desk” – w dużym uproszczeniu.

Podzielmy te same słowa na różne typy dopasowania – dzięki temu będziemy mieli słowa, które generują ruch z różnych zapytań i zyskamy możliwość kontroli tego jak dane wyrażenie w danym dopasowaniu „zachowuje się” w porównaniu z tym samym słowem w innym dopasowaniu.

Dostosowujmy stawki w grupach reklam w zależności od dopasowania słów kluczowych, np.:

  • Słowa w dopasowaniu ścisłym – odpowiadają najbardziej temu, co chcemy sprzedać – najwyższa stawka;
  • Słowa w dopasowaniu do wyrażenia – mogą generować ruch, o który niekoniecznie nam chodzi – stawka niższa niż w dopasowaniu ścisłym;
  • Słowa w dopasowaniu przybliżonym – pomagają znaleźć nowe słowa kluczowe, ale też przyciągają do strony użytkowników nie koniecznie związanych z tym, co im oferujemy – najniższa stawka CPC.

Używanie w reklamach słów kluczowych – dzięki temu możemy zwiększyć średni CTR, co przełoży się na obniżenie CPC. Dlatego też warto starannie grupować słowa kluczowe. Jeśli zrobimy to dobrze to w reklamie użyjemy {KeyWord:}, które samo doda wybrane słowa do tekstu promocyjnego na podstawie zapytania użytkownika.

Dodaj do reklamy rozszerzenia – więcej treści to więcej informacji, które możemy przekazać użytkownikowi. Reklam będzie dzięki temu zajmowała więcej miejsca, co może przełożyć się na wyższy CTR i mniejszą widoczność reklam konkurencji. Trzy podstawowe typy rozszerzeń, które zawsze należy dodać do reklamy to rozszerzenia: objaśnień, informacji w witrynie i linków do podstron.

Wykluczać nietrafne wyszukiwania – co parę dni warto także przejrzeć listę wyszukiwanych haseł i wykluczyć te, które generują najgorszej jakości ruch tj. generujące koszty bez przełożenia na konwersje lub/i nieodpowiadające produktowi np. zamek to nie zawsze suwak.

Jak obniżyć cpc
Źródło: Własne, 20.05.2018

Dostosujmy harmonogramy – jeśli mamy mały budżet i widzimy, że kampania najlepiej konwertuje w piątki w godzinach od 9 do 11 dostosujmy tak ustawienia, żeby w tym czasie reklama wyświetlała się maksymalnie często na jak najwyższej pozycji.

Jak obniżyć cpc
Źródło: Własne, 20.05.2018

WAŻNE!!! Aby użyć tej funkcji musimy wybrać typ kampanii sieć wyszukiwania – wszystkie funkcje.

Stosujmy RLSA – czyli remarketing w sieci wyszukiwania. Aby włączyć to ustawienie należy wybrać kampanie w sieci wyszukiwania, kliknąć na odbiorców i a następnie w czerwony przycisk „+ Kierowanie”. Kolejnym krokiem jest dostosowanie stawki. Dzięki temu będziemy mogli kierować reklamy na wyższych stawkach do użytkowników, którzy byli na naszej stronie, wykonali daną czynność i wrócili do sieci wyszukiwania.

Jak obniżyć cpc
Źródło: Własne, 20.05.2018

Dbajmy o stronę docelową – kierujmy użytkowników nie na stronę główną, ale na konkretny produkt lub usługę, którą promujmy. Ważnym jest także to, żeby na stronie docelowej znajdowały się słowa, które znajdują się w kampanii, czy grupie reklam. Dzięki temu poprawimy nasz Wynik Jakości. Należy także dbać o naszą stronę docelową, a więc jej jakość, responsywność, content, układ, czas ładowania.

Warto sprawdzić ją w narzędziu –  https://developers.google.com/speed/pagespeed/insights/?hl=pl

To ile zapłacimy za kampanie zależne jest nie tylko od systemu, ale także od nas. Im gorzej przygotujemy kampanie, im bardziej będziemy mieli wszystko gdzieś na początku tym będziemy więcej za nią płacić. Jeśli się postaramy to w szybkim czasie znacząco obniżmy koszty i będziemy zyskiwać na reklamie. Podobnie jest z optymalizacją. Olewanie CTR, niepoprawianie reklam, rozszerzeń, brak kontroli słów kluczowych i wyszukiwanych haseł sprawi, że będziemy płacić kilkukrotnie więcej niż musimy.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *