Jak optymalizować kampanie w sieci reklamowej i czy opłaca się to robić? Może należy skupić się na innych sieciach i dać sobie spokój? Dlaczego kampanie GDN są ważne i nie należy ich traktować po macoszemu?
Wykluczanie rzecz ważna
Załóżmy, że mamy już przygotowaną kampanie w sieci reklamowej. Kierowanie ustawione, reklamy wgrane, budżety i stawki wybrane. Startujemy. I stop. Pierwszym co powinniśmy zrobić to wykluczyć aplikacji mobilne. Dzięki temu zaoszczędzimy na przypadkowych kliknięciach. Aby zablokować wyświetlanie reklam należy dodać do wykluczanych miejsc docelowych ten adres:
adsenseformobileapps.com

Myśl o swojej witrynie
Przed uruchomieniem kampanii zastanów się także, czy twoja strona jest dobrze dostosowana do urządzeń mobilnych. Jeśli nie jest lub wiesz, że użytkownik korzystający ze smartfonu będzie miał problem z dokonaniem konwersji to zablokuj wyświetlanie reklam na takich urządzeniach. Aby to zrobić ustaw stawkę -100% na urządzenia mobilne i tablety.

Im więcej tym lepiej
Staraj się przygotować 2-3 kreacje, które będziesz mógł testować. Dobrym rozwiązaniem mogą okazać się reklamy elastyczne, które same dostosują się do przestrzeni reklamowej. Będziesz mógł dzięki temu testować kilka rozwiązań copy i graficznych bez wielogodzinnego angażowania grafika.
W celu rozpoczęcia testów należy przygotować grafiki lub wykorzystać zasoby systemowe lub wykorzystać to, co już jest na stronie.
Tu znajdziecie instrukcje przygotowania reklam elastycznych: https://support.google.com/adwords/answer/7005917?hl=pl&co=ADWORDS.IsAWNCustomer%3Dtrue&oco=0
Testy zawsze testy
Wybierając kierowanie reklamy powinniśmy mieć możliwość testowania różnych możliwości. Oznacza to, że powinniśmy wykorzystać wiele wariantów kierowania i dostosowywać je do naszych celów. Dla przykładu dobrym rozwiązanie, które ja stosuję jest przygotowanie następujących grup reklam:
- zainteresowania + słowa kluczowe + tematy;
- słowa kluczowe + tematy;
- zainteresowania + słowa kluczowe;
- zainteresowania + tematy.
Dzięki temu wiem po paru dniach, które z kierować jest najodpowiedniejsze do osiągnięcia danego celu.
Wykluczajmy
Kolejnym podstawowym działaniem optymalizacyjnym jest wykluczanie miejsc docelowych generujących najgorszy jakościowo ruch. Jeśli widzimy w Google Analytics, że dane miejsce docelowe generuje ruch ze współczynnikiem odrzuceń 90% i krótkim czasem na stronie to po prostu je wykluczmy. Pozwólmy, aby nasza reklama wyświetlała się albo w nowych miejscach albo w tych bardziej wartościowych.
Osobiści uwielbiam oglądać casy SEO z wysokim współczynnikiem odrzuceń, praktycznie zerową konwersją, czasem użytkownika na stronie tak krótkim jak mrugnięcie i milionami wejść. Szał.
W powyższym artykule znalazły się podstawowe optymalizacje kampanii w sieci reklamowej. Mam nadzieję, że wasze działania są znacznie szersze 🙂