Kampanie wideo stają się coraz popularne. Nadszedł czas na kolejną nowość, czyli Out-Stream. Ten typ kampanii ma za zadanie budować świadomość marki. No to ładnie, pięknie przejdźmy do opisu kampanii i konfiguracji 🙂
Czym jesteś Out-Stream?
Światem rządzi mobile. Wszędzie są smartfony i coraz więcej użytkowników chce na nich dokonywać konwersji. Dlatego też powstaje coraz więcej kampanii dedykowanych na urządzenia mobilne. Kampania Out-Stream to reklamy wideo na smartfony. Reklam te wyświetlają się w witrynach partnerów i w aplikacjach mobilnych poza YouTube. Ich celem jest budowanie świadomości marki.
No dobra, nie oszukujmy się nikt reklam nie lubi. Czy taka reklama nie będzie dręczyć użytkownika? Nie. Wyświetla się ona w wyciszeniu a użytkownik albo w nią klika i ogląda, albo przewija dalej.
No i ostatnie – rozliczenie. Rozliczenie w przypadku tej kampanii odbywa się w CPM, czyli płacimy za 1 000 widocznych wyświetleń, czyli za takie wyświetlenie reklamy, które było widoczne w co najmniej w 50%.
A reklamy te wyglądają tak:

Najpierw wdrożenie później testy – uruchommy Out-Stream
Dobra. Ruszamy w stronę podboju użytkowników na mobile. Logujemy się do konta Google AdWords. Następnie wybieramy z menu po lewej stronie Kampanie i klikamy w niebieski znak +. Z kolejnego menu wybieramy + Nowa kampania.

Zostaniemy wtedy przekierowani do strony, na której wybieramy konkretną kampanię i jej cel. W przypadku kampanii Out-Stream klikamy w Wideo i cel Świadomość i zasięg marki.

Następnie wybieramy podtyp, czyli właśnie Out-Stream.

Kolejnym krokiem jest ustawienie kampanii. Tu szału raczej nie ma. Robimy wszystko standardowo, jak przy każdej kampanii.

Ważne jest to, żeby ustawić ograniczenia liczby wyświetleń. Ja zazwyczaj wybieram od 5 do 7. Dzięki temu nie dręczę potencjalnych klientów. Możemy także ustawić harmonogram wyświetlania reklam, dzięki temu lepiej dostosowujemy kampanie do naszej oferty i oczekiwań klientów. Dla przykładu jeśli prowadzimy knajpę z śniadaniami to nie ma sensu wyświetlać reklam w porze obiadu.

Jednym z ostatnich ustawień jest określenie stawki oraz dobór kierowania kampanii. Kampanie wideo są moimi ulubionymi bo są dosyć trudne do optymalizacji i tworzenia, dlatego ważny jest odpowiedni wybór gdzie ta reklama ma się wyświetlić. Podobnie jak Magdalena Daniłoś zalecam odpuszczenie sobie kierowania na zainteresowania i słowa kluczowe, bo jest to po prostu mało skuteczne. Znacznie lepszym rozwiązaniem będzie kierowanie na tematy i miejsca docelowe. Pozwoli nam to na precyzyjny wybór kontekstu w jakim pojawi się nasza reklam.

Podstawowe ustawienia za nami, więc przechodzimy do tworzenia reklamy. Wybieramy film, który chcemy wyświetlać użytkownikom oraz miniaturę. Następnie wpisujemy tekst tj. nagłówek – maksymalnie 80 znaków oraz opis – maksymalnie 100 znaków.
Kolejnym krokiem jest wybór logo. Zalecane jest wgranie pliku w wymiarach 200 x 200 pikseli i rozmiarze 200 KB. Dodajemy końcowy URL, czyli miejsce, w które użytkownik zostanie przekierowany po kliknięciu w reklamę.

I koniec. Ufff….

Po co to robić?
Można się pocić, można się męczyć ale wszystko musi mieć swój cel. Kampania Out-Stream jest dedykowana na urządzenia mobilne i ma budować świadomość marki. Zalecam jej uruchomienie reklamodawcą, którzy chcą żeby ich reklamy były bardziej angażujące niż statyczne banery. Ponadto reklamy takie będą znacznie lepiej docierać do świadomości klientów zwłaszcza w erze ślepoty banerowej. No i lubię wideo, więc polecam 🙂
Jaki jest mniej więcej CPM?
Posłużę się tu ulubionym przez wszystkich marketingowców „to zależy”. Jeśli masz małą konkurencję i wybierzesz precyzyjnie kierowanie tj. sprawdzisz w GA kto jest Twoim „perfekcyjnym” odbiorcą i posłużysz się personami to około 6 zł, jak włączysz wszystko byle jak i bardzo szeroko to mniej ale będziesz kierował reklamy do wszystkich, czyli do nikogo. Koszt będzie zależał od: konkurencji, kierowania, jakości kreacji. Polecam zapoznać się z case Semahead o kampanii wideo Oknoplast http://semahead.pl/oknoplast-kampania_2017 . Tak wygląda dobrze zaplanowana kampania reklamowa, czyli precyzyjne kierowanie, ciekawy materiał wideo i różne kampanie, różne długości filmów. Tu jeszcze case Greenhouse http://www.greenhaus.com/a-case-for-out-stream-video/ i Clearpier http://clearpier.com/2017/03/07/case-study-stream-stream-video-mongrel-media/