Co zrobić, aby korzystać z rozszerzenia lokalizacji w reklamach Google Ads? Czy każdy może z nich korzystać? I czy warto czy nie warto?
Czym jest rozszerzenie lokalizacji?
Rozszerzenie lokalizacji to jeden z elementów, który może wyświetlać się dodatkowo z reklamą Google Ads w sieci wyszukiwania. Rozszerzenie to będzie się wyświetlało zarówno w reklamach kierowanych na komputery, jak i telefony komórkowe. Umożliwia ono przekazywanie użytkownikom informacji o: adresie firmy, odległości konsumenta od niej, możliwościach dojazdu, numerze telefonu. To idealne rozwiązanie dla reklamodawców, którym zależy na bezpośrednim kontakcie z klientem. Jeśli więc jesteś restauratorem lub prowadzisz sklep stacjonarny to koniecznie musisz mieć to rozszerzenie w reklamie.


Jak dodać rozszerzenie lokalizacji do reklam?
Za nim dodamy nasze rozszerzenie musimy podjąć decyzję czy będziemy ją wgrywać z pliku, czy założymy Wizytówkę Google. Najłatwiejszym sposobem jest dodanie wizytówki, dzięki której nasza firma będzie także widoczna na Mapach Google. Więcej o tym wdrożeniu możecie przeczytać w artykule Wizytówka Google Moja Firma.
Załóżmy, że mamy już wizytówkę i jest ona założona na tym samym koncie gmail, co nasze konto Google Ads. W tym wypadku logujemy się do konta. Z bocznego menu po lewej stronie wybieramy rozszerzenia i klikamy w niebieski plus na górze ekranu.

Z menu wybieramy rozszerzenie lokalizacji i uzupełnimy informacje w oknie tj. klikamy w Połącz z kontem, które znam i Wybierz konto Google Moja Firma. Następnie klikamy w przycisk Dalej.

Po połączeniu kont klikamy w przycisk Zakończ. I to właściwie wszystko, co powinniśmy zrobić. Rozszerzenie lokalizacji powinno być właściwe natychmiast dostępne na koncie, jeśli jednak nie zostanie zatwierdzone w przeciągu 24h to należy skontaktować się z supportem i poprosić o ręczną weryfikację.

A teraz najważniejsze z pytań: po co? A no rozszerzenie to sprawia, że reklama ma więcej informacji interesujących dla potencjalnego klienta, umożliwia mu szybsze odnalezienie firmy na mapie, ułatwia mu też dotarcie do niej. Ważne jest także to, że jego dodanie wymaga minimalnego zaangażowania.