jak dodać rozszerzenie lokalizacji do konta google ads

Jak ustawić rozszerzenie lokalizacji?

Co zrobić, aby korzystać z rozszerzenia lokalizacji w reklamach Google Ads? Czy każdy może z nich korzystać? I czy warto czy nie warto?

Czym jest rozszerzenie lokalizacji?

Rozszerzenie lokalizacji to jeden z elementów, który może wyświetlać się dodatkowo z reklamą Google Ads w sieci wyszukiwania. Rozszerzenie to będzie się wyświetlało zarówno w reklamach kierowanych na komputery, jak i telefony komórkowe. Umożliwia ono przekazywanie użytkownikom informacji o: adresie firmy, odległości konsumenta od niej, możliwościach dojazdu, numerze telefonu. To idealne rozwiązanie dla reklamodawców, którym zależy na bezpośrednim kontakcie z klientem. Jeśli więc jesteś restauratorem lub prowadzisz sklep stacjonarny to koniecznie musisz mieć to rozszerzenie w reklamie.

rozszerzenie lokalizacji na komputerze
Źródło: Własne, 29.02.2020
rozszerzenie lokalizacji na telefonie
Źródło: Własne, 29.02.2020

Jak dodać rozszerzenie lokalizacji do reklam?

Za nim dodamy nasze rozszerzenie musimy podjąć decyzję czy będziemy ją wgrywać z pliku, czy założymy Wizytówkę Google. Najłatwiejszym sposobem jest dodanie wizytówki, dzięki której nasza firma będzie także widoczna na Mapach Google. Więcej o tym wdrożeniu możecie przeczytać w artykule Wizytówka Google Moja Firma.

Załóżmy, że mamy już wizytówkę i jest ona założona na tym samym koncie gmail, co nasze konto Google Ads. W tym wypadku logujemy się do konta. Z bocznego menu po lewej stronie wybieramy rozszerzenia i klikamy w niebieski plus na górze ekranu.

dodawanie rozszerzenia lokalizacji do konta google ads
Źródło: Własne, 01.03.2020

Z menu wybieramy rozszerzenie lokalizacji i uzupełnimy informacje w oknie tj. klikamy w Połącz z kontem, które znam i Wybierz konto Google Moja Firma. Następnie klikamy w przycisk Dalej.

łączenie kont google moja firma z kontem google ads
Źródło: Własne, 01.03.2020

Po połączeniu kont klikamy w przycisk Zakończ. I to właściwie wszystko, co powinniśmy zrobić. Rozszerzenie lokalizacji powinno być właściwe natychmiast dostępne na koncie, jeśli jednak nie zostanie zatwierdzone w przeciągu 24h to należy skontaktować się z supportem i poprosić o ręczną weryfikację.

rozszerzenie lokalizacji w kampanii google ads
Źródło: Własne, 01.03.2020

A teraz najważniejsze z pytań: po co? A no rozszerzenie to sprawia, że reklama ma więcej informacji interesujących dla potencjalnego klienta, umożliwia mu szybsze odnalezienie firmy na mapie, ułatwia mu też dotarcie do niej. Ważne jest także to, że jego dodanie wymaga minimalnego zaangażowania.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *