Jesteśmy w szale mierzenia. Sprawdzamy, kontrolujemy, patrzymy i wyciągamy wnioski. Łatwo się jednak pomylić przyglądając się ciągom liczb i cyfr zamkniętym w kolorowych wykresach i tabelach. Jak usprawnić mierzenie kampanii na Facebooku? I jak tworzyć niestandardowe konwersje Facebooka?
Zacznijmy od podstaw, czyli od Pixela Facebooka. Pixel to najprościej rzecz ujmując kod monitorujący zachowania użytkowników na stronie, a więc robi prawie to samo, co kod Google Analytics. Dużym ułatwieniem Pixela jest jednak to, że podczas konfiguracji możemy od razu ustawić jakie Zdarzenia będą dla nas istotne i w ten sposób badać m. in. zwrot z inwestycji. Wdrożenie to nie jest też szczególnie skomplikowane i zazwyczaj jest przeprowadzane od razu po założeniu Menadżera Firmy. Trudne jest natomiast utworzenie niestandardowych konwersji, które usprawnią mierzenie jakości działań reklamowych.
Niestandardowe konwersje Facebooka – co to?
Niestandardowe konwersje Facebooka to dodatkowy sposób na oznaczanie mikrokonwersji w witrynie za pomocą piksela Facebooka. Dzięki temu rozwiązaniu nie trzeba dodawać standardowych zdarzeń do kodu podstawowego.
A tak prościej – załóżmy, że prowadzimy e-commerce i zdarzenie standardowe ustawimy na sprzedaż, wtedy zakup produkty będzie uznawany za konwersję. Prowadzimy jednak działania w Facebooku skupione na wizerunku np. zależy nam, żeby użytkownicy poznali nas jako sprzedawcę i stali się lojalni, w tym wypadku kierujemy ich na zakładkę o nas i wyświetlenie tej strony chcemy traktować jako konwersję. Wtedy warto jest wykorzystać niestandardowe konwersje Facebooka.
Konfiguracja niestandardowych konwersji Facbooka
Zacznijmy naszą wielką przygodę z konfiguracją niestandardowej konwersji Facebook. W tym celu logujemy się do Menadżera firmy na FB i klikamy w burger po lewej stronie. Następnie z drugiej kolumny Badania i raporty wybieramy Menadżera zdarzeń i klikamy w Konwersje niestandardowe.
WAŻNE!!! Na tym etapie Pixel Facebooka musi być już skonfigurowany.

Kolejnym krokiem jest przejście do okna Konwersji niestandardowej. W tym miejscu możecie także pozyskać więcej informacji o tym, czy są konwersje niestandardowe Facebooka.
Zjeżdżamy na dół strony i klikamy w przycisk Utwórz niestandardową konwersję.

Zostanie nam wtedy wyświetlone okienko ustawienia niestandardowej konwersji. Wybieramy piksel konta, który będzie zbierał dane. Następnie przechodzimy do tworzenia reguł opartych o URL strony. Możemy wybrać, że dany URL: równa się, zwiera, nie zawiera danego adresu strony. Ze względu na to, że ja chcę, aby użytkownicy poznawali informacje o mnie. Wybieram w pierwszej regule równa się i wklejam cały adres URL. Do strony o mnie można się też dostać inną ścieżką, więc dala pewności dodałam jeszcze regułę zawiera. Teraz jestem pewna, że każde wyświetlenie strony w wybranej ścieżce będzie się zliczało.

Ustawiam teraz nazwę i kategorię. Opcjonalnie „na sztywno” możemy dodać wartość konwersji, czyli to jak bardzo ona jest dla nas cenna np. 100 zł.

Poza kategorią, którą ja wybrałam możecie wykorzystać także: Dodaj do koszyka, Dodaj do listy życzeń, Dodawanie informacji o płatności, Dokończ rejestrację, Kontakt, Przejście do kasy, Wyszukanie, Zakup.

Po ustawieniu reguł, nazwaniu niestandardowej konwersji, wybraniu kategorii i wartości klikamy w niebieski przycisk Utwórz. Wyświetli nam się wtedy okno z potwierdzeniem utworzenia konwersji niestandardowej. Możemy teraz przypisać konwersję do konta reklamowego. Dzięki temu będziemy mogli wykorzystać ją do zbierania danych o realizacji celu po przez działania PPC.

Załóżmy, że będziemy chcieli realizować tą konwersję poprzez reklamę. W tym celu klikamy w tekst podświetlony na niebiesko i przechodzimy do Ustawień Firmowych.
W Ustawieniach firmowych z prawej kolumny wybieramy Źródło danych -> Custom Conversions. Wyświetli nam się wtedy nasza niestandardowa konwersja Facebook.
WAŻNE!!! Z tego poziomu także możemy tworzyć niestandardowe konwersje klikając w niebieski przycisk +Utwórz.
Następnie wybieramy niestandardową konwersję, klikamy w Konta Reklamowe i w przycisk Przypisz do konta reklamowego.

Wyświetli się nam wtedy okienko z listą kont reklamowych. Klikamy w to, które nas interesuje i Zapisujemy zmiany klikając w niebieski przycisk na dole okna.

Jeśli wrócimy teraz do Menadżera firmy i konwersji niestandardowych będziemy tam mogli sprawdzać ile było wywołań ustawionych przez nas konwersji.

I to by było na tyle. Facebook daje nam wiele możliwości mierzenia naszych działań i jeśli chcemy możemy tam cuda robić. Ważne jest jednak zawsze odpowiedzenie sobie na pytanie „po co?”. Bez tego zasypiemy się danymi, których nie będziemy chcieli ani mogli wykorzystać.