Oj lubimy dręczyć… Poznajcie nowe 15-sekundowe niepomijalne reklamy wideo. Ten nowy typ reklamy pomoże Ci zadręczyć każdego.
Na YouTube mamy kilka podstawowych typów reklam tj. In-Stream – reklamy wyświetlane w materiałach wideo, Discovery – reklamy przy materiałach wideo, Masthead – reklamy na głównej stronie YT, Bumper Ads – 6 sekundowe reklamy, Out-Stream – reklamy dla użytkowników telefonów. I to by było właściwie na tyle plus formaty rezerwacyjne w tym reklamy nie pomijalne.
Reklama wideo jest super. Pozwala szybko dotrzeć do odbiorców, przekazać im dużo informacji i daje możliwość reagowania na reklamę. No i daje też szansę na zadręczenie użytkownika. Co specjalnie trudne nie jest, wszyscy przecież lubimy te długie przerwy podczas oglądania filmów emitowanych przez tradycyjną telewizję.
Jak zadręczyć użytkownika?
Użytkownika można zadręczyć na kilka sposobów (większość tych porad jest wykorzystywana przez duże marki, który używają YT jak zwykłej telewizji). Poznajmy te sposoby:
- Nie dopasować kierowania – wybrać tak szeroką grupę odbiorców, albo nie dobierać jej wcale i pokierować reklamę do wszystkich. Mnie np. nie przerwanie wyświetla się reklama rozpuszczanych zupek instant. Wiem, że mistrzem patelni nie jestem, ale desperatką też nie i wasi odbiorcy też nie są;
- Nie dostosować częstotliwości – reklamą na YouTubie też można zadręczyć. Pamiętacie reklamę Media Expert z Eweliną Lisowską? Wciąż i wciąż, w radiu, w telewizji, w gazetce promocyjnej, wszędzie. Dlatego tak ważne jest wybranie częstotliwości na odbiorcę, zwłaszcza jeśli mamy małą grupę i ograniczony budżet – 5 wyświetleń na reklamę w trakcie doby wystarczy;
- Nie dobranie odpowiedniej długości – serio nikt nie będzie oglądał ponad minutowej reklamy. Ma ją gdzieś. Użytkownik chce wejść na YT znaleźć to czego szuka i tyle. Dlatego zalecamy 3 długości: 30 sekund – reklama długa, 15 sekund – reklama zachęcająca, 5 sekund – zajawka na mobile.
Więcej o reklamie na YT i innych praktykach, z których korzystam możecie przeczytać w artykule Kampanie wideo YouTube – Jak optymalizować?
Czym jest niepomijalna reklama 15-sekundowa?
Dotychczas reklamy 15-sekundowe, których nie można było pominąć były dostępne tylko w systemie rezerwacyjnym tj. Google Preferred, a dostęp do nich mieli tylko reklamodawcy, którzy wydawali określony budżet na reklamy. Nie oszukujmy się nie było to 1000 zł wydawane z rozsądkiem.
Teraz ten typ kampanii dostępny jest dla wszystkich reklamodawców, którzy korzystają z Google Ads.

Czy jest to dobry format? Według mnie nie. Przede wszystkim płacimy w CPM, czyli za 1000 wyświetleń. I nie ważne jest czy ktoś jest zaangażowany, czy nie. Dręczymy też użytkowników. Reklama na YT powinna być ciekawa, zachęcać użytkowników do interakcji, skłaniać ich do dzielenia się opiniami, nakłaniać ich do zakupu. To użytkownik a nie medium jest najważniejsze. Taka zmiana sprawi, że przy wzroście liczby reklamodawców oraz coraz większej ich chęci do inwestowania w ten format reklamy użytkownicy będą oglądali całe bloki promocji.
Więcej o tym jak będzie według mnie zmieniał się YT możecie przeczytać w tym artykule Czy da się zabić influencera?