phrase match modifier

Phrase Match Modifier – 5 typ dopasowania słów kluczowych

Phrase Match Modifier, czyli piąty typ dopasowani słów kluczowych w Google AdWords. Jak z niego korzystać i czy jest jak umami? I czy jak umami niby spoko, ale nic specjalnego?

Jeszcze do 2000 roku żyliśmy w przeświadczeniu, że na naszym języku znajdują się receptory czterech smaków: słodkiego, kwaśnego, ostrego i słonego. Aż nagle okazało się, że nasz język i mózg uwielbia glutaminy. Oznacza to, że ludzie kochają zwierzęce białko i śmierdzące sery[1].

phrase match modifier
Źródło: giphy.com, 22.04.2018

Początkowo smak umami identyfikowany był ze smakiem słonym. Jak to się ma do piątego typu dopasowania słów kluczowych?

Wybierz swój typ

Zacznijmy od tego, że mamy 4 podstawowe typy dopasowania:

  1. Ścisłe – [kot w pudełku] – reklama wyświetli się tylko na słowo „kot w pudełku”;
  2. Do wyrażenia „kot w pudełku” – reklama wyświetli się na bliskie odmiany i na zapytania zawierające słowo „kot”;
  3. Przybliżone – kot w pudełku – reklama pojawi się na błędy w pisowni, synonimy, czyli prawie na wszystko;
  4. Przybliżone z modyfikatorem – +kot w +pudełku – reklama wyświetli się na zapytania zawierające frazy w różnej konfiguracji.

Typ dopasowania Phrase Match Modifier

Każde z powyższych dopasowań ma swoje plusy dodatnie i plusy ujemne. Zastanówmy się jednak czy tak, jak z umami warto jest tworzyć jeszcze coś co rozpoznamy jak smak pleśniowego sera, pomidora, czy sosu rybnego?

Właściwie wszystko zależy od naszej inwencji, potrzeb, budżetu i lenistwa. Użycie PMM jest wykorzystywane w celu uzyskania semantycznej kontroli dopasowania frazy, zachowując jednocześnie zasięg i elastyczność dopasowania przybliżonego z modyfikatorem. A tak po polsku chodzi o to, że zachowujemy ciąg słów między, które może coś „wskoczyć”. Prześledźmy to na przykładzie:

Dopasowanie przybliżone z modyfikatorem: +akwarium dla +rybki – reklama pojawi się na zapytanie – jakie rybki do akwarium. Czy o to nam chodziło? No raczej nie. Bo akwarium jest dla nas najważniejsze.

Dopasowanie do wyrażenia z modyfikatorem: +akwarium +dla.rybki – reklama wyświetli się na zapytania – dla rybki akwarium, jakie dla rybki złotej akwarium. Ważne jest tu zachowanie +dla.rybki.

Aby wykorzystać to dopasowanie należy dodać dane słowa z zachowaniem następujących elementów:

  1. . – między słowami, które mają zostać w określonej przez nas kolejności;
  2. + – przed słowami, które mogą się dowolnie zmieniać;
  3. Wybieramy w ustawieniach dopasowanie przybliżone.

Podsumowując Phrase Match Modifier pozwala nam zachować elastyczność dopasowania przybliżonego z modyfikatorem, a jednocześnie nie odpłynąć z kolejnością słów kluczowych i trudnościami z semantycznym odczytywaniem wyrażeń.

phrase match modifier
Źródło: imgur.com, 22.04.2018

[1] Lindemann B., The Discovery of Umami, https://academic.oup.com/chemse/article/27/9/843/305859, dostęp: 22.04.2018.
Źródło: https://www.searchenginejournal.com/adwords-phrase-match-modifier/239493/, dostęp: 22.04.2018.

 

 

 

 

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *