Im więcej rozszerzeń w reklamie tym lepiej. Poznajcie rozszerzenia formularzy kontaktowych Google Ads i zyskajcie nowych klientów. Albo chociaż leady zyskajcie 🙂
Rozszerzenia formularzy kontaktowych to nowy sposób na nawiązanie relacji z potencjalnymi klientami. Dotychczas reklamodawcy mogli korzystać z rozszerzeń połączeń oraz wiadomości.
Nowe rozszerzenie daje jednak nieco więcej możliwości. Ale po kolei 🙂 Logujemy się do konta Google Ads i z bocznego menu wybieramy Reklamy i rozszerzenia. Następnie klikamy w znak +.

Po rozsunięciu menu będziemy mogli wybrać Rozszerzenia formularzy kontaktowych. No to kliknijmy.

Naszym oczom ukarze się formularz z warunkami, które musimy spełnić, aby korzystać z rozszerzenia. Klikamy w Zaakceptuj i przechodzimy dalej.

Teraz należy wybrać kampanie, w której rozszerzenie ma się pojawić (rozszerzenie formularzy kontaktowych dostępne jest tylko dla sieci wyszukiwania).
Po wyborze kampanii klikamy w Gotowe. Zostaniemy teraz przekierowani do okna, w którym będziemy mogli ustawić rozszerzenie formularzy kontaktowych.

Zaczynamy od wezwania do działania. Do wyboru mamy klika opcji: sprawdź cenę, złóż wniosek, zarejestruj się, kontakt, subskrybuj, pobierz, zarezerwuj teraz, skorzystaj.
WAŻNE!!! Nie możemy samodzielnie wpisać wezwania do działania.

Teraz możemy przejść do ustawień rozszerzenia, czyli de facto tego co użytkownik zobaczy pod reklamą. Tekst rozszerzenia może mieć maksymalnie 30 znaków ze spacjami.
Następnie przechodzimy do tworzenia formularza kontaktowego, czyli tego po co użytkownik ma nawiązać z nami kontakt. Ze względu na to, że celem mojej reklamy jest przyciągnięcie subskrybentów w taki też sposób buduję komunikat, który składa się z:
- Nagłówka – 30 znaków;
- Nazwy firmy – 25 znaków;
- Opisu – 200 znaków.
Dla przypomnienia – spacja jest znakiem.

Teraz mogę przejść do sekcji dotyczącej tego jakie dane chcę uzyskać. Do wyboru mam: nazwę, mail, nr telefonu i kod pocztowy. Można wybrać jeden sposób, można wszystkie.
Następnie dodaje link do polityki prywatności strony, do której reklama kieruje (bez tego nie przejdziemy daje i zresztą brak polityki prywatności jest nielegalny).
W kolejnym kroku upiększmy nasz formularz tłem, które ma następujące wymogi: wymiary to 1200 x 628, co odpowiada współczynnikowi proporcji 1,91:1.
W ostatnim elemencie ustawiamy to co użytkownik zobaczy po wypełnieniu formularza. A jest to opis na 200 znaków i wezwanie do działania. Tu dużego wyboru nie ma, albo zachęcimy kogoś do wejścia na stronę, albo pobrania pliku.

Możemy jeszcze dodać Zarządzanie danymi kontaktowymi potencjalnych klientów za pomocą webhosta.

Po zapisaniu nasze rozszerzenie formularza kontaktowego będzie się prezentowało w następujący sposób:
Źródło: Własne, 21.10.2019 Źródło: Własne, 21.10.2019 Źródło: Własne, 21.10.2019
Niby nic ale daje tak wiele możliwości 🙂