tworzenie kanwy na fb

Tworzenie kanwy na FB – Część 1

Każdy z nas chce, aby jego reklamy były maksymalnie interesujące dla odbiorców i docierały do idealnych person. Jak tworzyć kanwy na FB? I czy warto to robić?

Kanwa to interaktywna reklama dedykowana do wyświetlania dla użytkowników korzystających Facebooka na urządzeniach mobilnych. Jest to także jeden z bardziej interesujących formatów, który świetnie sprawdzi się jeśli zależy nam na interakcji użytkowników z treścią.

Ważne jest jednak to, aby wykorzystując ten format reklamy mieć coś ciekawego do powiedzenia, być wstanie opowiedzieć odbiorcą historię i zachęcić ich do dowiedzenia się czegoś więcej o firmie, czy produkcie.

Tworzenie kanwy na FB

Najłatwiej stworzyć kanwe przez profil strony na FB. Klikamy w element Zdjęcie/film i wybieramy ostatni element menu, czyli Utwórz kanwę.

tworzenie kanwy na fb
Źródło: Własne, 20.08.2018

Następnie klikamy w znak + po lewej stronie menu wyboru:

tworzenie kanwy na fb
Źródło: Własne, 20.08.2018

Po kliknięciu w ten element rozpoczynamy tworzenie kanwy. Możemy rozpocząć od:

  • Prezentacji;
  • Utworzenia pustej kanwy;
  • Wskazówek i najlepszych praktyk;
  • Przykładów.

Ja rozpoczynam od pustej kanwy. Następnie z menu w oknie wybieram poszczególne elementy, z których kanwa będzie się składać. Do wyboru mam:

  1. Przycisk – element z tekstem, który będzie przekierowywał użytkowników do strony docelowej;
  2. Karuzela – tu inaczej niż w standardowej karuzeli mamy tylko zdjęcia bez treści. Najlepiej przygotować sobie grafiki w formacie 1200×1200 px w rozszerzeniu png;
  3. Zdjęcia – tu najlepiej sprawdzą się standardowe formaty do postów;
  4. Blok tekstu – właściwie bez ograniczeń;
  5. Filmu – do 2 min, w formacje mp4 lub .mov, dobrze też dodać napisy do filmu 🙂
  6. Nagłówka – tu należy przygotować prostą grafikę w formacie 882×66 px w rozszerzeniu png.
tworzenie kanwy na fb
Źródło: Własne, 20.08.2018

Ja wybrałam układ:

  1. Nagłówek;
  2. Tekst;
  3. Zdjęcie;
  4. Tekst;
  5. Karuzela;
  6. Przycisk.

Mój układ ma zachęcić użytkowników do wejścia na stronę bloga i wysłania zapytania.

W celu dodania poszczególnych elementów klikam na niebieski przycisk na górze okna – składnik. Aby w prostszy sposób odnaleźć później kanwę nazywam ją – w moim przypadku będzie to: Przykład kanwy. Następnie wybieram motyw, czyli tło i ustawiam poszczególne elementy. Pierwszym z nich jest nagłówek, czyli grafika z nazwą i logiem marki.

tworzenie kanwy na fb
Źródło: Własne, 20.08.2018

Kolejnymi wybranymi przeze mnie elementami jest tekst i zdjęcie. W Tekście można zmieniać tylko: font, wielkość fontu, boldowanie, kursywę, podkreślenie, justowanie, odstępy, odstępy między akapitami, kolor tekstu i tła.

W przypadku zdjęcia możemy wybrać jedną z 3 opcji:

  • Dopasuj do szerokości (z możliwością linkowania) – wybierając ten element będziemy mogli dodać docelowy URL do zdjęcia;
  • Dopasuj do szerokości (dotknij, aby rozwinąć);
  • Dopasuj do wysokości (przechyl, aby przesunąć).
tworzenie kanwy na fb
Źródło: Własne, 20.08.2018

Kolejnym elementem jest karuzela. Tu istotnym jest to, że inaczej niż przy standardowej karuzeli nie dodajemy tekstu, ani nagłówka. Możemy zdjęcia dopasować, albo do szerokości, albo wysokości ekranu. Jeśli wybierzemy dopasowanie do szerokości ekranu będziemy mogli dodać link przekierowujący. W mim przykładzie jest to zakładka kontaktu.

tworzenie kanwy na fb
Źródło: Własne, 20.08.2018

Ostatnim elementem jest przycisk, czyli zachęcenie użytkownika do wejścia w interakcję z formatem i realizację wyznaczonego przez nas celu. W przypadku przycisku możemy go dostosować tak samo jak tekst i ustawić dodatkowo wygląd przycisku oraz jego położenie.

Następnie zapisujemy naszą kanwę i klikamy w podgląd lub udostępnienie. Dzięki temu możemy sprawdzić, czy na pewno wygląda ona tak jak powinna.

WAŻNE!!! Podgląd możemy wysłać tylko do administratorów strony.

tworzenie kanwy na fb
Źródło: Własne, 20.08.2018

Po akceptacji kanwy klikamy w zakończ. Tu kolejna ważna informacja w zakończonej kanwie nie możemy modyfikować elementów. Aby zmienić w niej cokolwiek należy ją zduplikować i wprowadzić zmiany.

To byłoby na tyle przykładową kanwę możecie zobaczyć na moim profilu na FB. A już za tydzień dowiecie się jak targetować reklamy 🙂

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *