Stworzyć kanwę to jedno, ale świadome jej wykorzystanie to, co innego. A masło jest maślane. Jak uruchomić kanwę tak, aby trafiała ona do odbiorców? I gdzie ona się właściwie wyświetla?
Z artykułu Tworzenie kanwy na FB – Część 1 dowiedzieliście się jak tworzyć kanwę i dobierać do niej elementy. Poniżej możecie zobaczyć przykład świetnie przygotowanej reklamy marki Volkswagen 🙂
Dobra a teraz przejdźmy do tworzenia reklam 🙂
Tworzenie reklam z kanwą na FB
Najwygodniejszym dla mnie sposobem publikowania reklamy z kanwą jest robienie tego przez Menadżera reklam. Klient akceptuje wcześniej wygląd reklamy i sama też sprawdzam, czy wygląda ona dobrze. Dzięki temu ograniczam czas i stres gdyby coś się nie ładowało, albo gdyby należało wdrożyć zmiany.
Zaczynamy od zalogowania się do Menadżera reklam i na poziomie kampanii klikamy w zielony przycisk + Utwórz

Pojawi nam się wtedy okienko, w którym wpisujemy nazwę kampanii, grupy reklam, reklamy. Wybieramy także cel naszej kampanii, możemy ustawić w przypadku tej kampanii:
- Rozpoznawalność marki;
- Zachęć odbiorców do instalacji aplikacji;
- Zwiększ liczbę konwersji w witrynie;
- Zwiększ aktywność użytkowników w aplikacji;
- Promowanie strony;
- Skieruj odbiorców do witryny;
- Wyświetlenia filmu.

Następnie przechodzimy do standardowych ustawień kampanii, tzn. ustawiamy limit wydatków, który jest opcjonalny i optymalizację budżetu. Kolejnym krokiem jest wprowadzenie informacji do Zestawu reklam.

Na poziomie zestawu reklam ustawiamy miejsce, do którego ma kierować reklama, budżet oraz harmonogram.

Kolejnym krokiem jest ustawienie grupy odbiorców, lokalizacji i szczegółowego targetowania.

I teraz bardzo ważne. Kanwa jest formatem dedykowanym na urządzenia mobilne, dlatego klikamy w edytuj umiejscowienie i klikamy w typ urządzenia. Wybieramy telefony komórkowe.

Ostatnim krokiem jest ustawienie reklamy. W sekcji utwórz reklamę możemy wybrać albo pojedynczy obraz lub film albo reklamę z wieloma obrazami lub formatami w karuzeli. Ja zalecam opcję reklama z obrazem i zamiast obrazu wybór filmu. Ludzie są jak koty, jak coś się rusza to zaraz chcą to pomacać 🙂

Teraz należy wybrać kanwę, która chcemy promować. Zjeżdżamy więc niżej i odklikujemy element Dodaj pełnoekranową kanwę. Następnie klikamy użyj istniejącej kanwy i wybieramy tą, która nas interesuje.

Teraz widzimy już podgląd kanwy. Wgrywamy jeszcze obraz w formacie 1200 x 628 px – BEZ TEKSTU! lub dodajemy film.
W przypadku filmu musimy go dostosować do poniższej specyfikacji:
REKOMENDACJE WIDEO:
- Zalecana długość: do 15 sekund;
- Zalecane proporcje: pionowe (4:5);
- Wyświetl specyfikacje proporcji obrazu;
- Dźwięk: włączony z dodanymi napisami.
SPECYFIKACJE FILMU:
- Zalecany format: .mp4, .mov lub .gifZobacz pełną listę obsługiwanych formatów
- Wymagana długość według umiejscowienia:
- Facebook: maks. 240 min;
- Audience Network: 5–120 s;
- Wideo z nagrodą: 3–60 s;
- Rozdzielczość: minimalna szerokość 600 pikseli;
- Rozmiar pliku: maks. do 4 GB.
SPECYFIKACJA POKAZU SLAJDÓW:
Do utworzenia pokazu slajdów użyj obrazów w wysokiej rozdzielczości lub pliku wideo
- Facebook i Instagram: maks. 15 sekund
- Pokazy slajdów będą wyświetlane w pętli
Ja wybrałam pokaz slajdów, który wygląda jak film, żeby oszczędzić sobie pracy skorzystałam z szablonu. Dodajemy jeszcze tekst i nagłówek. Ostatnim elementem jest ustawienie monitorowania, zapisanie i publikacja kanwy. Koniec 🙂
