Tworzenie kanwy na FB – Część 2

Stworzyć kanwę to jedno, ale świadome jej wykorzystanie to, co innego. A masło jest maślane. Jak uruchomić kanwę tak, aby trafiała ona do odbiorców? I gdzie ona się właściwie wyświetla?

Z artykułu Tworzenie kanwy na FB – Część 1 dowiedzieliście się jak tworzyć kanwę i dobierać do niej elementy.  Poniżej możecie zobaczyć przykład świetnie przygotowanej reklamy marki Volkswagen 🙂

Dobra a teraz przejdźmy do tworzenia reklam 🙂

Tworzenie reklam z kanwą na FB

Najwygodniejszym dla mnie sposobem publikowania reklamy z kanwą jest robienie tego przez Menadżera reklam. Klient akceptuje wcześniej wygląd reklamy i sama też sprawdzam, czy wygląda ona dobrze. Dzięki temu ograniczam czas i stres gdyby coś się nie ładowało, albo gdyby należało wdrożyć zmiany.

Zaczynamy od zalogowania się do Menadżera reklam i na poziomie kampanii klikamy w zielony przycisk + Utwórz

tworzenie kampanii z kanwą
Źródło: Własne, 24.08.2018

Pojawi nam się wtedy okienko, w którym wpisujemy nazwę kampanii, grupy reklam, reklamy. Wybieramy także cel naszej kampanii, możemy ustawić w przypadku tej kampanii:

  • Rozpoznawalność marki;
  • Zachęć odbiorców do instalacji aplikacji;
  • Zwiększ liczbę konwersji w witrynie;
  • Zwiększ aktywność użytkowników w aplikacji;
  • Promowanie strony;
  • Skieruj odbiorców do witryny;
  • Wyświetlenia filmu.

 

tworzenie kampanii z kanwą
Źródło: Własne, 24.08.2018

Następnie przechodzimy do standardowych ustawień kampanii, tzn. ustawiamy limit wydatków, który jest opcjonalny i optymalizację budżetu. Kolejnym krokiem jest wprowadzenie informacji do Zestawu reklam.

tworzenie kampanii z kanwą
Źródło: Własne, 24.08.2018

Na poziomie zestawu reklam ustawiamy miejsce, do którego ma kierować reklama, budżet oraz harmonogram.

tworzenie kampanii z kanwą
Źródło: Własne, 24.08.2018

Kolejnym krokiem jest ustawienie grupy odbiorców, lokalizacji i szczegółowego targetowania.

tworzenie kampanii z kanwą
Źródło: Własne, 24.08.2018

I teraz bardzo ważne. Kanwa jest formatem dedykowanym na urządzenia mobilne, dlatego klikamy w edytuj umiejscowienie i klikamy w typ urządzenia. Wybieramy telefony komórkowe.

tworzenie kampanii z kanwą
Źródło: Własne, 24.08.2018

Ostatnim krokiem jest ustawienie reklamy. W sekcji utwórz reklamę możemy wybrać albo pojedynczy obraz lub film albo reklamę z wieloma obrazami lub formatami w karuzeli. Ja zalecam opcję reklama z obrazem i zamiast obrazu wybór filmu. Ludzie są jak koty, jak coś się rusza to zaraz chcą to pomacać 🙂

tworzenie kampanii z kanwą
Źródło: Własne, 24.08.2018

Teraz należy wybrać kanwę, która chcemy promować. Zjeżdżamy więc niżej i odklikujemy element Dodaj pełnoekranową kanwę. Następnie klikamy użyj istniejącej kanwy i wybieramy tą, która nas interesuje.

tworzenie kampanii z kanwą
Źródło: Własne, 24.08.2018

Teraz widzimy już podgląd kanwy. Wgrywamy jeszcze obraz w formacie 1200 x 628 px – BEZ TEKSTU! lub dodajemy film.

W przypadku filmu musimy go dostosować do poniższej specyfikacji:

REKOMENDACJE WIDEO:

  • Zalecana długość: do 15 sekund;
  • Zalecane proporcje: pionowe (4:5);
  • Wyświetl specyfikacje proporcji obrazu;
  • Dźwięk: włączony z dodanymi napisami.

SPECYFIKACJE FILMU:

  • Zalecany format: .mp4, .mov lub .gifZobacz pełną listę obsługiwanych formatów
  • Wymagana długość według umiejscowienia:
  • Facebook: maks. 240 min;
  • Audience Network: 5–120 s;
  • Wideo z nagrodą: 3–60 s;
  • Rozdzielczość: minimalna szerokość 600 pikseli;
  • Rozmiar pliku: maks. do 4 GB.

SPECYFIKACJA POKAZU SLAJDÓW:

Do utworzenia pokazu slajdów użyj obrazów w wysokiej rozdzielczości lub pliku wideo

  • Facebook i Instagram: maks. 15 sekund
  • Pokazy slajdów będą wyświetlane w pętli

Ja wybrałam pokaz slajdów, który wygląda jak film, żeby oszczędzić sobie pracy skorzystałam z szablonu. Dodajemy jeszcze tekst i nagłówek. Ostatnim elementem jest ustawienie monitorowania, zapisanie i publikacja kanwy. Koniec 🙂

tworzenie kampanii z kanwą
Źródło: Własne, 24.08.2018

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *