Google ma dla nas jeszcze więcej nowości. Po zmianach w interfejsie Google AdWords, Google Search Console przyszedł czas na YouTube, a konkretnie Studio Twórców. Jakie nowości nas czekają?
Okazuje się, że nigdy nie należy przywiązywać się do narzędzi bo ulegają one szybkim zmianom. Czy na lepsze? Pewnie nie zawsze. Do dziś przecież słychać krytyczne głosy dotyczące nowego interfejsu Google AdWords. A jak się sprawy mają z YouTube?
Dane więcej danych, same dane… dane…
Dużą zmianą jest możliwość pozyskania większej liczby danych o filmach, a więc i o tym, co interesuje odwiedzających kanał. Poza statystykami, które są już wszystkim znane, czyli tymi dotyczącymi czasu oglądania filmu, liczby subsktybcji, komentarzy, łapkek itd. Teraz twórcy będą mieli dostęp do informacji o tym „jak ten użytkownik tam wlazł”.
Z części analitycznej, a konkretnie z Odrywania Treści będziemy mogli dowiedzieć się:
- Jakie są najpopularniejsze słowa, dzięki którym użytkownicy trafiają do filmu. Dzięki temu będzie można sprawdzić, czy we właściwy sposób przypisujemy tag do filmów, opisujemy materiały wideo i playlisty oraz czy nazwy filmów odpowiadają temu czego szukają odbiorcy;
- Możliwe stanie się także sprawdzenie tego, jakie są najpopularniejsze filmy promujące nasze materiały. Przy pomocy informacji zawartych w Najpopularniejsze filmy promujące Twój materiał twórcy będą mieli dostęp do danych: jaki jest ruch uzyskany dzięki pojawianiu się filmu z boku innych filmów lub po ich zakończeniu, a także jaki jest ruch pochodzący z kliknięć w linki znajdujące się w opisach innych filmów.

Kolejną dużą zmianą są informacje o Treściach Interaktywnych. Stąd dowiecie się:
- Jaki często elementy na ekranach końcowe są wyświetlane;
- Jakie są najpopularniejsze typy elementów na ekranie końcowym na kanale;
- Możliwe zostanie sprawdzenie, które filmy z ekranami końcowymi są najchętniej klikane;
- Twórcy będą mogli sprawdzić, które karty są najpopularniejsze (więcej o tych raportach będziecie mogli przeczytać w przyszłym tygodniu);
- Jakie zajawki kart są najchętniej klikane.

Dam radę to zmontować i skomentować
Kolejną zmianą na jaką należy się przygotować, będzie wielki powrót edytora wideo. W chwili obecnej możliwe jest przycinanie filmów. Za parę miesięcy pojawi się lepsza i prostsza edycja w obrębie studia twórców, a więc łatwiejszy montaż i poprawa jakości wideo.
Ostatnim, co zachwyca w tej wersji beta jest zbiorcze zarządzanie komentarzami oraz wykluczanie komentarzy spamowych także w transmisjach na żywo. Tu interesującą funkcją jest moderator.
Do kanału można teraz przypisać moderatorów, których zadaniem jest wybieranie komentarzy do usunięcia. Oznacza to, że osoby przypisane do tego zadania będą mogły pozbywać się komentarzy z kanału, strony odtwarzania filmu lub czatu na żywo. Jeśli moderator uzna dany komentarz z spam komentarz przestanie być widoczny dla reszty widów.

Dzięki tym zmianą dostaniemy dostęp do większej liczby zmiennych, które przyczynią się do poprawy elementów filmu. Pozwoli to na lesze dostosowywanie treści do oczekiwań odbiorców, a przez to wpłynie na poprawę skuteczności reklam, kontrolowania jakości ruchu oraz najzwyczajniej w świecie zarabianie. Nic tak ludzi nie motywuje jak miliony monet 🙂