Czasem zdarza się tak, że mamy mało środków na kampanie. Czasem jest tak, że nie mamy czasu dostosowywać budżetu i w efekcie wydajemy mniej niż chcemy. Na pomoc przychodzi budżet wspólny kampanii.
Czym jest budżet wspólny kampanii?
Budżet wspólny kampanii to nic innego jak budżet wspólny. Załóżmy, że mamy na koncie kilka kampanii i określony budżet miesięczny. Część kampanii może wydawać więcej, ale przez podział ogólnego budżetu konta są one hamowane i nie osiągają swojego maksymalnego potencjału. Dzieje się tak np. ze względu na to, że „słabsze” kampanie też wyświetlają swoje reklamy, albo boimy się, że przedobrzymy.
Budżet wspólny umożliwia łączenie budżetów poszczególnych kampanii w jeden. Kampanie takie rywalizują ze sobą o wyświetlenie w oparciu o wybrane przez nas kryterium np. maksymalizację liczby kliknięć. Wybierając to ustawienie więcej budżetu wyda kampania, która najlepiej sobie radzi z osiągnięciem celu.
W praktyce wygląda to tak. Mamy dwie kampanie każda z nich ma wydać dziennie 100 zł dziennie, czyli wspólny budżet to 200 zł. Jednego dnia pierwsza kampania wyda 80 zł, w tym wypadku do drugiej przypisane zostanie 20 zł i osiągnie budżet dzienny 120 zł. Nie przekroczymy więc zakładanych wydatków dziennych na koncie.
Jak uruchomić budżet wspólny kampanii?
No to zaczynamy standardowo. Logujemy się do naszego konta Google Ads. Klikamy w ikonę Narzędzia i ustwienia w górnym prawym rogu. Po wysunięciu się menu wybieramy z kolumny Zasoby wspólne Budżety wspólne.

Następnie klikamy w przycisk plus lub + Nowy budżet wspólny.

Zostaniemy teraz przekierowani do okna, w którym wpisujemy budżet i go nazywamy.
WAŻNE!!! Mimo, że opcja dodaj kampanie do budżetu wspólnego jest opcjonalna to warto ją wybrać i samodzielnie dobrać kampanie. Ja polecam podzielić je tematycznie i w ten sposób je łączyć, a nie wrzucać je do jednego worka. Pamiętajmy, że Google Ads to system, który chce wydać nasze pieniądze.
W ostatnim kroku tego etapu klikamy w przycisk Zapisz.

Czy to już wszystko? A no nie. Budżet nie będzie wydawany w taki sposób puki nie potwierdzimy go w każdej wybranej przez nas kampanii. Przechodzimy więc do każdej wybranej przez nas kampanii. Klikamy w ustawienia. Wybieramy Budżet dzienny i klikamy w Zastosuj z zasobów wspólnych a następnie w przycisk Zapisz.
Dopiero teraz będzie działać 🙂 Pamiętajcie, że musicie to zmienić w każdej kampanii, która ma działać w ramach budżetu wspólnego.

A teraz czy jest to dobre rozwiązanie? I tak i nie. Jeśli ktoś myśli, że to włączy, wyda budżet i osiągnie sukces to jest w błędzie. Jeśli ktoś ma bardzo rozdrobnioną strukturę konta to to rozwiązanie jest dla niego. W dużej mierze ułatwi zarządzanie budżetem w ramach określonego celu. Dla przykładu mamy 2 kampanie wynajmu domku letniskowego w Biłgoraju – w jednej mamy słowa i reklamy związane z noclegiem w domku letniskowym w Biłgoraju w innej związane z wynajmem domku letniskowego w Biłgoraju. No dla mnie to jedno i to samo, więc połączenie budżetów takich kampanii pozwoli mi lepiej nimi zarządzać.