Jak wyszukać trafne frazy kluczowe a później je pogrupować? Czy trzeba wypisywać tysiące słów kluczowych do Planera? Poznajcie funkcje Sprecyzuj słowa kluczowe.
Znacie to? Macie nowego klienta. Zakładacie mu konto i przygotowujecie kampanie. Musicie przygotować słowa kluczowe, które będą najlepiej pasować do jego biznesu i oferty tak, aby przyciągnął on jak najwięcej klientów i sprzedał swoje produkty. Zaczynacie więc szukać tych słów kluczowych i szukacie, szukacie… W efekcie macie klika tysięcy fraz, które następnie należy pogrupować i napisać do nich reklam. No orka na ugorze. Mnie przygotowane kampanii w początkowej fazie współpracy zajmuje około 8 do 16 godzin – przygotowanie konta do działania może zając około 2 dni (czasem więcej, w sumie przy rozbudowanej ofercie znacznie więcej). Jak sobie to ułatwić? Korzystając z funkcji Planera słów kluczowych Sprecyzuj słowa kluczowe.
Czym jest funkcja Sprecyzuj słowa kluczowe?
Sprecyzuj słowa kluczowe to nowa funkcja Planera słów kluczowych, dzięki której dostaniecie już mniej więcej pogrupowane słowa kluczowe. Oczywiście zawsze słowa te trzeba przejrzeć, funkcja Sprecyzowania wiele ułatwia.
Żeby skorzystać z tej funkcji logujemy się do naszego konta Google Ads. Następnie klikamy w ikonę klucza Narzędzia i Ustawienia. Po wysunięciu się menu klikamy w Planer słów kluczowych w pierwszej kolumnie na lewo – Planowanie.

Następnie klikamy w Poznaj nowe słowa kluczowe.

Teraz z górnej części ekranu wybieramy Zacznij od słów kluczowych. Wpisujemy słowa kluczowe (wystarczy tak naprawdę jedno słowo kluczowe lub wyrażenie; im bardziej będzie ono precyzyjne tym lepiej, bo zawęzimy sobie tak obszar poszukiwań).
WAŻNE!!! Pamiętajcie o określeniu języka i lokalizacji. Jest to bardzo istotne bo język odnosi się nie do języka użytkowników a wyszukiwarki, z której korzystają. Ja powinnam tu zaznaczyć język polski i angielski. W przypadku obszaru geograficznego jest to też bardzo istotne, bo ludzie w różnych przestrzeniach mogą porozumiewać się w nieco odmienny sposób – idziemy na dwór czy na pole?
Następnie klikamy w Zobacz wyniki.

Teraz zostaniemy przekierowani do propozycji słów kluczowych. Pierwszym co możemy zrobić to zwiększyć zakres wyszukiwania klikając w przykłady fraz kluczowych na górze strony (ja zalecam tego jednak nie robić, bo może to zaburzyć cel naszych poszukiwań – buty to raczej nie odzież).
Z menu po prawej stronie klikamy w sekcji Sprecyzuj słowa kluczowe klikamy w Rozwiń wszystko – to jest ta funkcja, która wiele nam ułatwi.

W zależności od tego jaką frazę kluczową wpiszemy takie podpowiedzi pogrupowania podpowie nam funkcja Sprecyzuj słowa kluczowe. Odklikując poszczególne elementy będziemy mogli zawężać nasze bazowe wyszukiwania, których na poniższym screenie jest 1087.
No to klikajmy.

Ja w swoim przykładzie zaznaczyłam, że chcę aby funkcja Sprecyzuj słowa kluczowe ograniczyła frazy do marki asics i do rodzaju butów do biegania. W efekcie mam teraz 88 słów kluczowych (przypominam, że to nadal dużo – ja zazwyczaj ograniczam swoje grupy do około 20 i do niech dopasowuję reklamy, dzięki temu mam dobre Wyniki Jakości i szybko ograniczam koszty kliknięć).

Funkcja Sprecyzuj słowa kluczowe jest świetnym rozwiązaniem w początkowej fazie tworzenia kampanii. Daje możliwość szybkiego ograniczania słów kluczowych i ich grupowania. Niestety nie da się jej jeszcze łączyć z Pogrupowanymi propozycjami, ale i tak jest znacznie szybszym sposobem selekcji słów niż ręczne, mozolne ich przeglądanie.
Dobry tutorial jak dobrać słowa kluczowe do pozycjonowania.
Dzięki 🙂