Tinder – miejsce, które rozpala umysły i serca wielu marketingowców. Czasem ich reklamy znajdują się tam nawet przez przypadek. Jak ustawić kampanie i w jakim systemie reklamowym, żeby tam właśnie się znaleźć?
W jakim systemie reklamowym wyświetlane są reklamy na Tinder?
Czym jest Tinder raczej nie trzeba wyjaśniać. Ale to jak wyświetlać tam reklamy wymaga nieco zaangażowania. Zacznijmy od tego z jakiego systemu reklamowego należy skorzystać, żeby wyświetlać reklamy na Tinder. I tu okazuje się, że Facebook kupił w tej aplikacji miejsca reklamowe, czyli będzie nieco łatwiej skonfigurować wszystko 🙂
Ciekawe czy Empik i Piccolo wiedzą, że wyświetlają się tam ich reklamy?
Jak skonfigurować wyświetlanie reklamy na Tinder?
I tu postępujemy standardowo. Logujemy się do naszego konta Facebook Buisness. Teraz przechodzimy przez standardowe ustawienia kampanii (nie będę się nad tym roztkliwiać bo pewnie większość z was wie jak to zrobić).
Załóżmy, że utworzyliśmy kampanie, zestaw reklamowy i reklamę. Możemy przejść teraz do wdrożeń, dzięki którym nasze reklamy będą się wyświetlały właśnie na Tinder. Podstawowym elementem tego wdrożenia jest wybór odpowiedniego miejsca wyświetlania reklam. FB niestety nie daje nam możliwości wybierania go wprost, więc będziemy musieli działać nieco na około 🙂
Zaczynamy od wyboru platformy w zestawie reklam, żeby wyświetlać reklamy w Tinder wybieramy Audience Network, a resztę odklikujemy. Dzięki temu wyświetlanie naszych reklam zostało już ograniczone tylko do aplikacji.
Następnie przechodzimy do sekcji Wyklucz zawartość i wydawców. Tu upewniamy się, że Zestaw reklam ma dostęp do pełnych zasobów i nie ograniczamy go np. blokowaniem wyświetlania reklam w aplikacjach związanych z seksem, czy hazardem.
Jak sobie to już wszystko ustawimy to teraz musimy zająć się dalszym ograniczaniem. I ja wybrałam tu coś co w sumie nie do końca powinno służyć do takich rzeczy – Bezpieczeństwo marki (więcej o tym rozwiązaniu możecie przeczytać w artykule Bezpieczeństwo marki na FB). Żeby się tam dostać klikamy w burger przy Menadżerze reklam i wybieramy albo Ustawienia firmowe albo po prostu Bezpieczeństwo marki.
Teraz z bocznego menu wybieramy Block List a następnie klikamy w Utwórz listę zablokowanych.
Zostaniemy przekierowani do okna, w którym ową listę dodajemy. Na początek proponuję ją jednak pobrać – robi się to poprzez kliknięcie w napis pobierz listę wydawców. Dostaniemy w ten sposób plik ZIP z wydawcami Audience Network, Artykułami ekspresowymi i In-Steram video.
Wybieramy plik Audience Network i go „poprawiamy”.
WAŻNE!!! Można przesłać plik z maksymalnie 10 000 wierszy, dlatego należy mądrze wykluczać miejsca, w których nie chcemy aby nasza reklama się wyświetlała.
Dlatego na początek polecam ograniczyć sobie wyświetlanie reklam standardowo – wiekiem, zainteresowaniami odbiorców, a później zablokować aplikacje, z których nasi odbiorcy mogą potencjalnie korzystać.
Po przesłaniu listy klikamy w niebieski przycisk Zastosuj.
Teraz możemy wybrać do ilu kont nasza zablokowana lista ma zostać przypisana. Po dokonaniu wyboru klikamy w przycisk Zapisz.
Po wyborze konta/ kont zobaczymy do czego nasza Lista blokowanych została przypisana. Możemy także dodawać kolejne listy klikając w zielony przycisk na górze strony.
Podsumowując no można kurcze wiele zrobić, żeby dotrzeć do swoich potencjalnych klientów, można też popisać się totalnym niechlujstwem i nie blokować nic. Dzięki temu będziemy mogli wyświetlać reklamy naszego klienta i marnować jego budżet a co więcej w dość intrygujący sposób zmieniać odbiór jego marki pokazując produkt potencjalnym poszukiwaczom FWB i ONS.