reklama discovery w google ads

Reklama Discovery – co, gdzie i jak działa?

Poznajcie nowy typ kampanii w Google Ads – kampanię karuzelową i zobaczcie jakie daje efekty – reklama Discovery. Czy warto ją uruchamiać, czy może wyda cały wasz budżet?

Czym jest reklama Discovery?

Reklama Discovery inaczej reklama karuzelowa to nowy format udostępniony reklamodawcą. Reklamy wyświetlają się w trzech przestrzeniach i przypominają reklamy produktowe lub te które dobrze znamy z Facebooka.

Celem tej kampanii jest generowanie konwersji. Opiera się ona na danych i właściwie nie wymaga zbytniej optymalizacji. Najważniejsze w jej tworzeniu jest to, aby konto na którym chcemy ją wdrożyć miało dobrze wpięte konwersje. Bez tego nie ruszymy bo system nie znajdzie elementu, do którego ma optymalizować wyświetlanie.

reklama karuzelowa google ads
Źródło: Własne, 19.07.2020

Jak uruchomić reklamę karuzelową w Google Ads?

Zacznijmy od najprostszego. Logujemy się do naszego konta, klikamy w kampanie, następnie w niebieski przycisk + i z menu wybieramy + Nowa kampania.

kampania discovery w google ads
Źródło: Własne, 19.07.2020

W kolejnym kroku wybieramy Cel kampanii – będzie to po prostu Sprzedaż. Następnie klikamy w Typ kampanii Discovery. Klikamy w Dalej i idziemy dalej 🙂

jak uruchomić kampanię discovery
Źródło: Własne, 19.07.2020

Teraz możemy przejść do tworzenia kampanii. Dużego zaskoczenia nie ma na początku. Dodajemy nazwę, lokalizację i język (pamiętajcie, że język dotyczy języka wyszukiwarki a nie faktycznego języka, którym posługują się użytkownicy.

kampania discovery google ads
Źródło: Własne, 19.07.2020

Teraz wybieramy naszą stawkę i określamy docelowe CPA. Ja zalecam zostawienie go na poziomie 40 zł. Określamy budżet, harmonogram, itd.

jak uruchomić reklama discovery w google ads
Źródło: Własne, 19.07.2020

W kolejnym kroku ustawień jest bardzo ciekawa opcja, o której trzeba zawsze, ale to zawsze pamiętać. Jeśli mamy na koncie więcej niż jedno działanie, które jest konwersją wybieramy to, które jest dla nas kluczowe.

Określamy także kierowanie na odbiorców. Ja wybieram zawsze dwa i daje je do osobnych grup z tymi samymi reklamami – są to zainteresowani i listy remarketingowe. Dzięki temu mogę testować co działa lepiej.

reklama discovery google ads
Źródło: Własne, 19.07.2020

W ostatnim kroku wybieramy, czy tworzymy reklamę Discovery, czy też reklamę karuzelową Discovery. Ja zalecam karuzelową, ponieważ jest znacznie ciekawsza i przedstawienia produktów są znacznie bardziej interesujące dla użytkowników.

dodawanie reklamy discovery
Źródło: Własne, 19.07.2020

Przejdźmy teraz do tworzenia reklam. Reklama Discovery składa się z:

  • Końcowego URL;
  • Nagłówka – 40 znaków;
  • Tekstu reklamy – 90 znaków;
  • Nazwy firmy – 25 znaków.

Należy także dodać obrazy i logo o następującej specyfikacji:

Obrazy produktów o współczynniku proporcji 1,91:1 oraz kwadratowe. Wszystkie obrazy kart muszą mieć ten sam współczynnik proporcji.

Logo – kwadrat o wymiarach 1200×1200 px.

co potrzeba do reklamy discovery
Źródło: Własne, 19.07.2020

Możemy wykorzystać maksymalnie 10 obrazów. Ja zalecam dodanie tylu, żeby miało to sens. Jeśli ktoś sprzedaje i mydło i powidło to lepiej jest pogrupować produkty i podzielić je na odrębne reklamy.

Do karty tj. każdego obrazu dodaje Nagłówek – 20 znaków i Końcowy URL – najlepiej sprawdzi się URL produktu ze zdjęcia. Wybieramy jeszcze Tekst wezwania do działania i klikamy w przycisk GOTOWE.

dodawanie reklam discovery do kampanii
Źródło: Własne, 19.07.2020

I to właściwe byłoby na tyle. Kampanie puszczami i nic w niej nie grzebiemy, choćby najmniejszym palcem, aż nie uzyska 40 konwersji do tego poziomu powinna się sama „ustawić”. Ja zalecam dodawać kampanię Discovery do strategii konta dopiero jeśli ma ono około 100 konwersji wtedy jest większa szansa, że będzie szybko działała a nie wydawała budżet.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *