dostęp do konta google ads

Nadawanie dostępu do konta Google Ads

Jak nadać dostęp do konta Google Ads? A co ważniejsze jaki poziom dostępu dać współpracownikom, agencji? I kiedy płacić za odzyskanie konta?

Jak nadać dostęp do konta Google Ads?

Zaczynamy od rzeczy podstawowej. Logujemy się do naszego konta Google Ads. Następnie klikamy w ikonę narzędzi. Po rozsunięciu się menu z przedostatniej kolumny wybieramy pozycję Dostęp i bezpieczeństwo.

nadawanie dostępu do konta google ads
Źródło: Własne, 24.08.2020

W kolejnym kroku klikamy na niebieski przycisk i zaczynamy nadawać uprawnienia.

nadawanie dostępu do konta adwords
Źródło: Własne, 24.08.2020

Teraz nadajemy dostęp. Zaczynamy od wpisania maila osoby, która ma otrzymać dostęp.

WAŻNE!!! Mail musi być googlowy.

Teraz przechodzimy do części właściwej czyli tego co, kto może. Interesują nas trzy ostatnie elementy dostępu tj. Tylko do odczyty, Standardowy i Administrator. Każdy z poziomów różni się od siebie i ważne jest abyśmy je rozpoznawali. Ale o tym za chwilę. W ostatnim kroku tego etapu klikamy w niebieski przycisk Wyślij Zaproszenie.

poziomy dostępu do konta google ads
Źródło: Własne, 24.08.2020

Kiedy dodać jaki poziom dostępu do konta Google Ads?

Czasem zdarza się tak, że współpracujemy z kimś nie do końca uczciwym, czasem jest to klient, czasem osoba sprzedająca swoje usługi reklamowe. Człowiek człowiekowi wilkiem, a kiwi kiwi kiwi. Jak dobrać poziom dostępu do aktywności jaką współpracownicy będą podejmować na koncie?

  • Administrator – powinien być to tylko i wyłącznie właściciel firmy. Administrator zarządza dostępami, finansami, itd. Czyli wszystkim tym, co wiąże się z najważniejszymi elementami konta i pieniędzy;
  • Standardowy – ten dostęp nadaje się osobą zarządzającym reklamami, czyli agencji reklamowej, pracownikom, którzy zmieniają kampanie;
  • Tylko do odczytu – ten poziom jest najbardziej ograniczony i dostęp do niego powinna mieć osoba, która: kontroluje np. wydatki na koncie, robi audyt (to bardzo ważne! – jeśli zaczynasz współpracować z agencją i ona dopiero sprawdza konto to nigdy, ale to przenigdy nie dawaj jej większego dostępu do konta zanim nie podpiszesz z nią NDA [Umowa Poufności], umowy na działania i nie określisz budżetu oraz KPI).

Kiedy płacić za odzyskanie dostępu do konta?

Czasem zdarza się tak, że agencja nie chce oddać nam dostępu do konta i każe za ten dostęp zapłacić. W mojej opinii jest to januszostwo olbrzymie i powinno się taką agencję kamienować. Najgorszym co widziałam to konto Google Ads, na którym były kampanie dla różnych klientów, na jednym koncie – LOL. Tak się na boga nie robi.

Ale czasem się płaci i nawet ja uznaję to za słuszne. Standardowa umowa współpracy zazwyczaj obejmuje 3 miesiące, po tym okresie umowa może zostać zerwana i wtedy klient dostaje całe konto – reklamy, dostępy, wszystko. Jeśli jednak zerwie umowę przed tym terminem powinien pokryć koszt przygotowania konta – ustawień, śledzenia konwersji, przygotowanych kampanii. Dlaczego uważam, że za to trzeba zapłacić? A no dlatego, że pierwsze wdrożenia na koncie są najbardziej czasochłonne, wymagają zaangażowania i dobrego specjalisty, który szybko wszystko ogarnie. A za dobrego specjalistę zawsze się płaci.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *