ZMOT – czyli zerowy moment prawdy sprawia, że coraz więcej konsumentów przed dokonaniem zakupu skupia się na opiniach o nich. Jak ułatwić im dotarcie do opinii o produkcie? I czy jest to opłacalne?
Z artykułu Oceny sprzedawcy Google Ads dowiedzieliście się jak dodawać do reklam rozszerzenie automatyczne. W treści artykułu znajdują się dwa kody, które należy wdrożyć na stronę. Pierwszy z nich wysyła ankietę do konsumentów, drugi informuje, że dany reklamodawca jest członkiem programu Opinii Konsumenckich Google. Aby móc wyświetlać oceny produktów przy reklamach PLA (Zakupy Google) należy zebrać opinie o produkcie. Możemy:
- Samodzielnie wysyłać plik xml do Google Merchant Center;
- Nawiązać współpracę z zatwierdzonymi przez Google pośrednikami;
- Wykorzystać opinie konsumenckie Google.
Dla mnie trzecia opcja jest najprostsza i wymaga ode mnie najmniej zaangażowania.
WAŻNE!!! Aby w reklamie produktowej wyświetlała się opinia o produkcie musi on mieć przynajmniej 50 opinii.
Wyjaśnijmy jeszcze raz czym są Opinie konsumenckie Google. Jest to bezpłatna usługa, która pozwala na to, aby Google gromadził opinie od klientów, którzy zrobili zakupy na danej stronie. Sprzedawcy, którzy dołączą do programu Opinie konsumenckie Google, będą mogli wyświetlać oceny produktów i opinie o nich. Aby było to możliwe, muszą włączyć funkcję ocen produktów, dodając moduł zgody na udział w ankiecie Opinii konsumenckich Google. I tu sprawa wydaje się oczywista. Wgrywamy kod na stronię i klienci wypełniają ankietę. Uffff… Pierwszy etap za nami.
Opinie konsumenckie a opinie o produktach
Załóżmy, że wdrożyliśmy na stronę moduł Opinii konsumenckich Google. W kodzie strony powinniśmy mieć następujący kod:
<!– POCZĄTEK kodu modułu zgody GCR –>
<script src=”https://apis.google.com/js/platform.js?onload=renderOptIn”
async defer>
</script>
<script>
window.renderOptIn = function() {
window.gapi.load(„surveyoptin”, function() {
window.gapi.surveyoptin.render(
{
// WYMAGANE
„merchant_id”: „IDENTYFIKATOR_SPRZEDAWCY”,
„order_id”: „IDENTYFIKATOR_ZAMÓWIENIA”,
„email”: „EMAIL_KLIENTA”,
„delivery_country”: „KOD_KRAJU”,
„estimated_delivery_date”: „RRRR-MM-DD”,
// OPCJONALNE
„opt_in_style”: „STYL_MODUŁU”
});
});
}
</script>
<!– KONIEC modułu zgody GCR –>
Teraz należy zmodyfikować ten kod. Właściwie jego wyboldowany element na:
// OPCJONALNE
„opt_in_style”: „STYL_MODUŁU”,
„products”: [{„gtin”:”GTIN1″}]
No i niby ok, ale taki kod będzie zbierał opinie o tylko jednym zakupionym produkcie niezależnie od tego ile dany klient nabył ich podczas jednego zamówienia. Aby to zmienić należy do każdego produktu w zamówieniu dodać kod, który będzie dynamicznie dodawał obiekt „gtin” do tablicy „products” dla każdego produktu w zamówieniu. Trochę to pogmatwane, ale powinno to wyglądać mniej więcej tak:
„products”: [{% for item in order.line_items %}{„gtin”:”{{ item.variant.barcode }}”}{% unless forloop.last %}, {% endunless %}{% endfor %}
Nie jest to może najłatwiejsze wdrożenie, ale opinie o produktach są bardzo opłacalne. Przede wszystkich zyskujemy dodatkowy element, który będzie wyświetlał się z reklamą i ułatwiamy klientom podjęcie decyzji zakupowej. Minus jest taki, że wymaga dodania numerów GTIN do produktów oraz prawidłowej modyfikacji kodów na stronie.
Natalia,
Wiem od moich klientów, że po zrobieniu zakupów zgodzili się na otrzymanie ankiety, wypełnili ją, a opinie się nie pojawiają (jeden z produktów na pewno ma 3 opinie). Czy Google ma jakieś preferencje dotyczące klientów? Jednych poważa bardziej innych mniej i przez to uważa, ze opinie są niewiarygodne?
Cześć,
Bardzo ciekaw pytanie. Problemy z niewyświetlaniem opinii o produktach mogą wynikać z 3 kwestii: 1. Niezgodny GTIN produktu, 2. Mniej niż 3 opinie przy produkcie (co u Ciebie nie występuje. Chyba, że któraś z opinii została odrzucona. Według supportu odrzucone zostaną opinie – „Opinie i gwiazdki nie zawsze są wyświetlane. Pokazujemy je wtedy, gdy nasze systemy uznają, że informacje te są dokładne i przydatne dla kupującego.”), 3. Opóźnienie między dodaniem opinii a ich wyświetleniem (jak długo to może trwać też nie wiadomo). Najlepiej w tym wypadku sprawdzić, czy: zbieranie opinii jest na pewno wdrożone dobrze w stronę, poczekać aż opinii zbierze się więcej (ale kto chce czekać? ;)), skontaktować się z supportem. Jeśli wybierzesz kontakt z pomocą to polecam zapoznać się z tym linkiem, pod którym znajdziesz najczęstsze pytania: https://support.google.com/merchants/answer/7519879?hl=pl a kontaktując się z supportem opisać: sposób i miejsce wdrożenia opinii, wskazać produkty, które mają przynajmniej 3 opinie, poprosić o ich ręczną weryfikację i zapytać o opóźnienie.