Jak sprawdzić czy nasze wideo osiąga zamierzony cel? Czym jest oznaczanie momentów w wideo? I czy warto to robić?
Załóżmy, że mamy super film, który kosztował miliony monet. I mamy wideo profesjonal z subtelnym wyświetleniem logo, sensualnymi zdjęcia produktu, jego nazwy i rzucające się w oczy wezwanie do działania. Czyli według sztuki wszystko jest ok. No to albo teraz przeprowadzimy badania fokusowe albo telemetryczne, lub skorzystamy z tego co mamy, żeby sprawdzić czy odbiorcy to wszystko widzą.
Oznaczanie momentów w wideo Google Ads
Przejdźmy do oznaczania tych momentów. Logujemy się do konta Google Ads i wybieramy kampanię wideo, w której znajduje się interesujący nas film. Następnie z menu po lewej stronie wybieramy Materiały Wideo. Na głównym ekranie pojawi nam się wtedy okno z filmem.
Teraz w górnym pasku wybieramy Analityka. Mamy do wyboru z paska poniżej dwie opcje, których pokażą się nam podstawowe statystyki filmu: Dane Reklamy i Dane z Bezpłatnych wyników. To co wybierzemy jest właściwie bez różnicy.

Po kliknięciu w przycisk pod wideo Oznacz moment rozsunie się lista momentów w wideo, które możemy oznaczyć, są to:
- Logo;
- Zdjęcie produktu;
- Nazwa produktu;
- Wezwanie do działania;
- Tekst dotyczący produktu;
- Inne.
Wybieramy co nas interesuje i przesuwamy film do interesującego nas elementu filmu. Ja wybrałam logo. Przewinęłam film do odpowiedniego momentu, zatrzymałam go, następnie z menu wybrałam logo i kliknęłam w przycisk Zapisz.

Po kliknięciu w przycisk Zapisz już właściwie wyświetlą się nam statystyki oznaczonych momentów w wideo.

A teraz odpowiedź na podstawowe pytanie: po co to robić? Ano po to, aby sprawdzać dokładnej czy odbiorcy widzieli dany element filmu a nie tylko szacować na czasie obejrzenia i procentach czy im się udało coś uwidzieć, czy nie. Jeśli jesteśmy czyimiś klientem i wywalamy kupę kasy na kampanię to zawsze prośmy o takie dane, dzięki temu będziemy bliżsi dowiedzenia się czy nasze kampanie mają sens czy może raczej nie.