jak sprawdzać czy widz coś zobaczył

Oznaczanie momentów w wideo Google Ads

Jak sprawdzić czy nasze wideo osiąga zamierzony cel? Czym jest oznaczanie momentów w wideo? I czy warto to robić?

Załóżmy, że mamy super film, który kosztował miliony monet. I mamy wideo profesjonal z subtelnym wyświetleniem logo, sensualnymi zdjęcia produktu, jego nazwy i rzucające się w oczy wezwanie do działania. Czyli według sztuki wszystko jest ok. No to albo teraz przeprowadzimy badania fokusowe albo telemetryczne, lub skorzystamy z tego co mamy, żeby sprawdzić czy odbiorcy to wszystko widzą.

Oznaczanie momentów w wideo Google Ads

Przejdźmy do oznaczania tych momentów. Logujemy się do konta Google Ads i wybieramy kampanię wideo, w której znajduje się interesujący nas film. Następnie z menu po lewej stronie wybieramy Materiały Wideo. Na głównym ekranie pojawi nam się wtedy okno z filmem.

Teraz w górnym pasku wybieramy Analityka. Mamy do wyboru z paska poniżej dwie opcje, których pokażą się nam podstawowe statystyki filmu: Dane Reklamy i Dane z Bezpłatnych wyników. To co wybierzemy jest właściwie bez różnicy.

śledzenie momentów google ads
Źródło: Własne, 28.12.2019

Po kliknięciu w przycisk pod wideo Oznacz moment rozsunie się lista momentów w wideo, które możemy oznaczyć, są to:

  • Logo;
  • Zdjęcie produktu;
  • Nazwa produktu;
  • Wezwanie do działania;
  • Tekst dotyczący produktu;
  • Inne.

Wybieramy co nas interesuje i przesuwamy film do interesującego nas elementu filmu. Ja wybrałam logo. Przewinęłam film do odpowiedniego momentu, zatrzymałam go, następnie z menu wybrałam logo i kliknęłam w przycisk Zapisz.

sprawdzanie wyświetleń logo przez oznaczanie momentów w wideo
Źródło: Własne, 28.12.2019


Po kliknięciu w przycisk Zapisz już właściwie wyświetlą się nam statystyki oznaczonych momentów w wideo.

statystyki oznaczone momenty w wideo
Źródło: Własne, 28.12.2019

A teraz odpowiedź na podstawowe pytanie: po co to robić? Ano po to, aby sprawdzać dokładnej czy odbiorcy widzieli dany element filmu a nie tylko szacować na czasie obejrzenia i procentach czy im się udało coś uwidzieć, czy nie. Jeśli jesteśmy czyimiś klientem i wywalamy kupę kasy na kampanię to zawsze prośmy o takie dane, dzięki temu będziemy bliżsi dowiedzenia się czy nasze kampanie mają sens czy może raczej nie.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *