połączone grupy odbiorców google ads

Połączone grupy odbiorców Google Ads

Nic tak nie działa na wyobraźnię jak precyzyjne targetowanie reklam. Czym są połączone grupy odbiorców Google Ads i jak z nich korzystać? A co ważniejsze czy jest się czym podniecać?

Czym są połączone grupy odbiorców?

Połączona grupa odbiorców to opcja targetowania reklam na odbiorców, która umożliwia dotarcie do osób znajdujących się w więcej niż jednej grupie odbiorców.

Dobra oderwijmy się od tego masła maślanego i przejdźmy do konkretów. Załóżmy, że mamy kampanię, którą chcemy kierować do osób zainteresowanych modą, ale zależy nam na osobach kupujących dobra luksusowe – do takiego zawężania możemy wykorzystać opcję połączonych grup odbiorców.

Nasze reklamy będą kierowane tylko do osób, które jednocześnie interesują się modą i dobrami luksusowymi, a nie do osób, które albo interesują się modą albo dobrami luksusowymi.

Targetowanie na połączone grupy odbiorców

No to zaczynamy z ustawieniem targetowania na połączone grupy odbiorców. Logujemy się do naszego konta Google Ads. Z menu po prawej stronie wymieramy intersującą nas kampanie, następnie klikamy w Odbiorcy na głównym ekranie w +Dodaj odbiorców.

Targetowanie na odbiorców google ads
Źródło: Własne, 08.11.2019

Następnie wymieramy opcje poziomy tj. czy kierowanie ma być ustawione w kampanii czy w grupie reklam (zależy to od tego jaką mamy strukturę kampanii na koncie tj. każda grupa reklam to inne kierowanie, w grupie reklam jest klika reklam, czy jedna itd.).

Decydujemy czy ustawienia będziemy używać jako opcji zawężającej – Kierowania – reklamy będą kierowane tylko do osób np. na danej liście remarketingowej, czy otwarte – Obserwacja – w tej opcji kierowanie na np. zainteresowania będzie jedną z opcji, którą będziemy mogli kontrolować poprzez dostosowywanie stawek.

WAŻNE!!! Każda z opcji jest dobra i zależy tylko od tego ile chcemy wydać, jak dobrze znamy swoich odbiorców i od celu jaki chcemy osiągnąć.

Teraz klikamy w Przeglądaj i z menu wybieramy Połączone grupy odbiorców. Następnie klikamy w Zapisz i przechodzimy do kolejnych elementów ustawienia targetowania.

jak ustawić połączone grupy odbiorców google ads
Źródło: Własne, 08.11.2019

W tym kroku wybieramy Nowe połączone grupy odbiorców i klikamy w Zapisz.

połączone kierowanie na połączone grupy odbiorców google ads
Źródło: Własne, 08.11.2019

Teraz wybieramy opcje targetowania:

Kim są – szczegółowe dane demograficzne;
Jakie są ich zainteresowania i zwyczaje – podobne zainteresowania i niestandardowe podobieństwo;
Czego szukają lub co planują – odbiorcy na rynku;
W jaki sposób weszli w interakcję z Twoją firmą – odbiorcy remarketingu i podobni odbiorcy.

Tu akurat nic wyjątkowego nie ma, bo są to opcje kierowania znane chyba wszystkim. Istotny jest kolejny krok.

połączone kierowanie na połączone grupy odbiorców google ads
Źródło: Własne, 08.11.2019

W kolejnym kroku decydujemy jak zawężana będzie nasza grupa odbiorców po przez wybór odbiorców w elemencie Zgodność z dowolną z tych list odbiorców (LUB) i dalsze jej zawężanie lub wręcz wykluczanie odbiorców.

Kiedy ustawimy już wszystko klikamy w Utwórz.

połączone grupy odbiorców google ads
Źródło: Własne, 08.11.2019

Ustawienie odbiorców na połączone grupy odbiorców jest świetnym rozwiązaniem dla reklamodawców, którzy sprzedają produkty dla wąskiego segmentu konsumentów, chcą zyskać nowych odbiorców różnych od tych, których już mają lub nie dysponują dużym budżetem. Boże ja już nie mogę się doczekać kiedy będę zamawiać grafiki do reklam na precyzyjne grupy 🙂

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *