RDSA – czyli remarketing w kampaniach dynamicznych

Skuteczność, szybkość, oszczędność – poznajcie wszystkie zalety RDSA, czyli dynamiczne kampania tekstowe połączone z listami remarketingowymi. I cieszcie się niskim CPC 😉

Czym jest a czym nie jest RDSA?

RDSA to kampanie DSA (Dynamic Search Ads) połączone z RLSA (Remarketing List for Search Ads). Tłumaczenie skrótów na pewno wiele wyjaśnia 😉.

Kampania DSA to kampania dynamiczna w sieci wyszukiwania, która „zaciąga” z contentu strony i zapytania użytkownika tekst do nagłówka, reklamodawca odpowiedzialny jest za dodanie dwóch linijek tekstu po 90 znaków.

W celu stworzenia takiej kampanii logujemy się na konto Google Ads i dodajemy nową kampanię. Następnie wybieramy cel lub tego nie robimy. Na tym etapie tworzenia kampanii nie jest to istotne. Wybieramy sieć wyszukiwania i ustawiamy resztę kampanii tj. budżet, nazwę, lokalizację itd.

Ważne jest rozwinięcie dalszych ustawień i rozwinięcie menu Dynamiczne reklamy w wyszukiwarce. Klikamy w Włącz w tej kampanii dynamiczne reklamy w wyszukiwarce (tak, aby przycisk odznaczył się na niebiesko), wpisujemy adres domeny i wybieramy Użyj indeksu Google mojej witryny (chyba, że mamy przygotowane pliki z adresami stron docelowych – jeśli będziecie chcieli dowiedzieć po co się to robi to dajcie znać 😊). Następnie klikamy w Zapisz i kontynuuj.

rdsa
Źródło: Własne, 17.12.2018

Kolejnym krokiem jest stworzenie grupy reklam i wybranie kierowania. Do wyboru mamy trzy ustawienia:
1. Kategorie witryny – czyli to z jakimi tematami, treściami, kojarzy się wyszukiwarce;
2. Konkretne strony internetowe – faktyczny URL danej sekcji, kategorii;
3. Wszystkie strony internetowe – cała witryna.

dsa a rdsa
Źródło: Własne, 17.12.2018

Ze względu na to, że chcę kierować reklamami użytkowników na moją kategorię PPC wybieram drugą możliwość, czyli Konkretne strony internetowe. Mogę tu użyć albo dokładnego adresu URL, albo reguły kierowania reklam na stronę internetową. Ze względu na to, że na kategorię na mojej stronie mogę dostać się 2 ścieżkami (http://sembyme.pl/kategoria/ppc/ i http://sembyme.pl/sembyme/kategoria/ppc/) wybieram drugi sposób. W ustawieniu wpisuję URL zawiera i element nie zmienny dla tej kategorii /kategoria/ppc/. Następnie klikam w niebieski napis DODAJ i w Zapisz i kontynuuj.

dodawanie celów kampanii dsa
Źródło: Własne, 17.12.2018

WAŻNE!!! Dobrym rozwiązaniem jest wydzielanie do każdej grupy jednego celu reklamy, czyli tego z jakiego miejsca na stronie content do nagłówka będzie zaciągany. Dzięki temu będziemy mogli w precyzyjniejszy sposób dostosowywać reklamy.

Ostatnim krokiem jest napisanie reklam – od 3 do 5, chyba, że mamy gdzieś, które treści są dobre, a które złe. Następnie klikamy w Zapisz i kontynuuj. Pierwszy etap za nami 😊

Aby RDSA było RDSA musimy wykorzystać listy remarketingowe w tym celu przechodzimy do kampanii i z menu po lewej stronie wybieramy odbiorców i klikamy w ostatnią możliwość tj. W jaki sposób weszli w interakcję z Twoją firmą. Natomiast w kierowaniu dajemy obserwacje, chyba że chcemy zawęzić grupę odbiorców do osób, które były już na stronie – wtedy wybieramy Kierowanie.

Po dodaniu list dostosowujmy stawki im ważniejsza i bardziej efektywna lista tym bardziej podnosimy CPC jakie chcemy zapłacić za kliknięcie w reklamę przez daną grupę użytkowników.

dodawanie list reamrketingowych do kampanii
Źródło: Własne, 17.12.2018

No i to by było na tyle. Kampanie takie są efektywniejsze niż standardowe DSA, ponieważ dają nam możliwość ponownego trafiania do użytkowników, którzy weszli w jakikolwiek sposób w interakcję ze stroną. Ponadto mamy większą możliwość dostosowywania komunikatów do rzeczywistych interakcji użytkownika z treścią lub produktem.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *