Inteligentne kampanie produktowe

Roboty i automaty sprawiają, że praca jest łatwiejsza. Z drugiej jednak strony specjalista przestaje być potrzebny. Czym są inteligentne kampanie produktowe? I kiedy z nich korzystać?

Inteligentna kampania produktowa to połączenie standardowej kampanii produktowej z remarketingiem. Celem takiej kampanii jest zmaksymalizowanie liczby konwersji. Oznacza to, że reklamy będą się automatycznie dostosowywać tak, aby wyświetlać się użytkownikom najbardziej podobnym do tych, którzy już skonwertowali.

Zasady – kiedy włączać, kiedy nie włączać

Aby można było uruchomić inteligentną kampanię produktową konto musi spełnić kilka warunków:

  1. Standardowa kampania produktowa musi mieć przynajmniej 20 konwersji w ciągu 45 dni (ja zalecam, aby tych konwersji było przynajmniej 30, im więcej danych tym szybciej system będzie się uczył);
  2. Na liście remarketingowej powiązanej z kontem Google Ads musi się znaleźć przynajmniej 100 aktywnych użytkowników – oznacza to, że zalogowanych w danym momencie do sieci musi być 100 osób, czyli lista zacznie przeciętnie działać jeśli znajdzie się na niej 300 unikatowych ciasteczek. Lista powinna zbierać informacje o parametrach niestandardowych tj. tym jakie produkty były przeglądane przez użytkowników;
  3. Feed produktowy musi być skonfigurowany we właściwy dla standardowej kampanii PLA sposób i nie mogą się w nim znaleźć przedmioty tylko dla dorosłych;
  4. Kampania opiera się na stawce docelowy ROAS –  jeśli celem kampanii jest przychód ze sprzedaży w wysokości 5 zł za każdy 1 zł wydany na reklamę, ustaw docelowy ROAS na poziomie 500%.

No to włączać

Załóżmy, że spełnimy wszystkie wymagania i możemy uruchomić taką kampanię. Przejdźmy, więc do konfiguracji 🙂 Logujemy się do konta Google Ads i klikamy w przycisk + na niebieskim tle. Następnie wybieramy cel – Sprzedaż i klikamy w przycisk Dalej.

cel kampanii produktowej
Źródło: własne, 09.12.2018

Następnie wybieramy Zakupy Google. I sprawdzamy połączenie konta Google Merchant Center z Google Ads. Jeśli wszystko jest porządku klikamy Dalej.

Inteligentna kampania PLA
Źródło: Własne, 09.12.2018

Kolejnym krokiem jest wybranie podtypu kampanii – Inteligentna kampania i ustawienie budżetu. Następnie prześlij do systemu materiały, które zostaną wykorzystane przez system do tworzenia reklam w remarketingu:

Logo – jeśli na twoim koncie Google Merchant Center jest już logo to możesz pominąć ten krok. Jeśli go niema to przygotuj grafikę w następującym wymiarze: 1:1 na przeźroczystym tle;
Obraz – tj.obraz marketingowy, który ma reprezentować Twoją firmę w orientacji poziomej o proporcjach 1,91:1 i rozmiarze większym niż 600 x 314 pikseli. Zalecany rozmiar to 1200 x 628 pikseli. Maksymalny rozmiar pliku to 1 MB. Tekst może zajmować najwyżej 20% powierzchni obrazu;
Tekst – tak jak przy standardowych reklamach elastycznych powinien składać się z: krótkiego nagłówka – 25 znaków, długiego nagłówka – 90 znaków, opisu – 90 znaków, dodaj także docelowy URL w trakcie tworzenia reklam. Zalecam przygotowanie kilku wersji graficznych i tekstowych. Dzięki temu system będzie miał więcej możliwości łączenia różnych wariantów tekstowych i graficznych.

Po wgraniu wszystkiego kliknij w przycisk Zapis. Ostatnim elementem jest wgranie list remarketingowych. W tym celu wybieramy naszą kampanie. Następnie klikamy w lewym menu odbiorcy. Ustawiamy Obserwacje i z menu wybieramy W jaki sposób weszli w interakcję z Twoją firmą. Dodajemy listy.

WAŻNE!!! Im więcej list tym lepiej. Starajmy się nie zawężać kierowania i nie dostosowujmy stawek jak w RLSA.

listy remarketingowe w inteligentnej kampanii produktowej
Źródło: Własne, 09.12.2018

I właściwie to byłoby na tyle. Włączamy i kasa leci jak mana z nieba. No właściwie nie do końca. Przede wszystkim kapania będzie się użyć w zależności od wielkości budżetu i liczby produktów od 2 do 3 tygodni (ja zalecam poczekanie do 4 tygodni przej jej modyfikacją lub wyłączeniem). Warto także pamiętać o tym, że w początkowym okresie jej działania konwersji może być mniej niż w standardowej kampanii PLA. Jeśli sytuacja nie zmieni się przez miesiąc to kampanie należy wyłączyć lub zmodyfikować tj. sprawdzić wyniki list remarketingowych, wyszukiwane hasła i zawęzić wyświetlanie reklam.

WAŻNE!!! W trakcie działania kampanii należy wyłączyć promowane produkty z innych kampanii PLA/Zakupy Google i wstrzymać kampanie remarketingowe, które kierują reklamy na te same listy. Dzięki temu nie będziemy sobie podbijać sztucznie stawek.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *