Początki zawsze są trudne. Jak zacząć z reklamą w internecie i czy każdy może być specjalistą? Po ostatniej Panelowni można uznać, że jest to droga usłana różami. Czy jest tak naprawdę? O tym i o podstawowych wdrożeniach opowiadali uczestnikom Tomasz Stopka, Wojciech Wojtyła i Adam Ostapinski.
Panelownia #2: SEM – z czym to się je?
No właśnie z czym się je reklamę w internecie? Przede wszystkim prelegenci zwracali uwagę na to, że reklama to nie tylko baner, AdWords, czy post na Facebooku, ale zespół wzajemnie oddziałujących na siebie czynników. Nie ma przecież dobrej reklamy bez analityki, a kanały dobierane do promocji i dotarcia do użytkowników powinny się wzajemnie uzupełniać.
Dlatego też Wojciech Wojtyła w swojej prezentacji skupił się na rozszyfrowaniu zwrotów SEM, SEO, PPC, AdWords. Starał się on podczas wystąpienia przekonać uczestników o tym, że istnieją rozwiązania przynoszące krótkoterminowe efekty, jak i te, które wymagają więcej pracy, ale umożliwiają osiąganie długo falowych efektów.
Z kolei Adam Ostapinski opowiedział o tym dlaczego analityka jest ważna i jak mierzyć efekty działań podjętych na Facebooku. Rozwiązanie prezentowane przez prelegenta są dobrym początkiem do mierzenia kampanii wielokanałowych i świadomego dobierania ich w celu osiągania konkretnych rezultatów.
Ostatni z prelegentów – Tomasz Stopka przekonywał do tego dlaczego warto jest zostać SEO-wcem i dlaczego nie warto robić wszystkiego. Istnieją przecież różne „rodzaje” SEO i każdy powinien odkryć to w czym jest dobry i dążyć do polepszenia swoich umiejętności.
Mocne/Słabe strony
Panelownia to na pewno miejsce, w którym osoby rozpoczynające swoją karierę w świecie marketingu internetowego znajdą „zajawki” dla siebie. Przede wszystkim dowiedzą się więcej o rozwiązaniach wykorzystywanych w celu prowadzenia i mierzenia kampanii oraz poznają miejsca, z których warto czerpać inspiracje do dalszego rozwoju.
Bardziej zaawansowane osoby mogą wykorzystać spotkanie jako miejsce potwierdzenia swoich umiejętności i przypomnienia sobie podstaw. Nic przecież tak nie niszczy życia, jak zostanie dinozaurem.
Podsumowując Panelownia warta jest odwiedzenia, zwłaszcza jeśli dopiero zaczyna się pracować z kampaniami i analityką. Event odbywa się co miesiąc. Ja na pewno jeszcze tam zawitam 😉