Rozszerzenie Promocji

Już za parę tygodniu rusza czarny piątek, a po nim cyber poniedziałek, mikołajki i gwiazdka. Sprzedawcy zacierają ręce. Klienci ustawiają się na linii startu. Wszyscy w napięciu oczekują promocji. Na co? Kiedy? I za ile? Google AdWords wychodzi im naprzeciw z rozszerzeniem promocji.

Panie. A to za ile?

Dotychczas, aby informować klientów o trwających promocjach należało, albo zmodyfikować reklamy, albo umieścić o nich informację w rozszerzeniach. Działanie to powodowało wstrzymanie nadpisywania się historii danego przekazu i budowanie pozycji reklamy na nowo.

Teraz zamiast zmieniać reklamy, wstrzymywać je i uruchamiać, i znów wstrzymywać i uruchamiać. Udostępnione dla reklamodawców zostało nowe rozszerzenie – rozszerzenie promocji. Rozszerzenie to dostępne jest w nowym interfejsie AdWords. Przejdźmy krok po kroku jego konfigurację.

Daje 50%

Aby dodać nowe rozszerzenie należy zalogować się na konto AdWords. Wybrać kampanie, do której chcemy dodać rozszerzenie. Następnie kliknąć w Reklamy i Rozszerzenia. Wybrać z górnego paska rozszerzenia i kliknąć niebieski plus. Po wykonaniu tych czynności rozwinie się menu z rozszerzeniami reklam. Ostatnim z nich będzie Rozszerzenie Promocji.

Rozszerzenia Promocji w Google AdWords
Źródło: Własne, 11.11.2017

Po wyborze tego rozszerzenia po prawej stronie ekranu zobaczymy menu z ustawieniami.

Reklama AdWords, rozszerzenia reklam, rozszerzenia AdWords
Źródło: Własne, 11.11.2017

Zacznijmy zabawę. Pierwszym co możemy wybrać jest okazja z jaką dana promocja może być związana. Jeśli wybierzemy np. Czarny Piątek to w rozszerzeniu pojawi się informacja o tym, że przecena związana jest z tym wydarzeniem.

Reklama AdWords, rozszerzenia reklam, rozszerzenia AdWords
Źródło: Własne, 11.11.2017

Kolejnym elementem, który możemy ustawić jest typ promocji. Umożliwia to precyzyjne przedstawienie tego czego dotyczy promocja, informacja ta wyświetla się w rozszerzeniu promocji. Ponadto ustawienie to jest obowiązkowe w przeciwieństwie do okazji.

Reklama AdWords, rozszerzenia reklam, rozszerzenia AdWords
Źródło: Własne, 11.11.2017

Następnie konfigurujemy Szczegóły Promocji. Ustawienie to pozwala na dodanie informacji o tym w jaki sposób z danej obniżki skorzystać. Możliwe jest zamieszczenie informacji albo o konkretnej kwocie od jakiej obniżkę można wykorzystać lub dodawany jest do rozszerzenia kod promocji.

Reklama AdWords, rozszerzenia reklam, rozszerzenia AdWords
Źródło: Własne, 11.11.2017

Ostatnim elementem, który należy ustawić są daty obowiązywania przeceny. Jeśli jednak zdecydujemy się na dalszą konfiguracje będziemy mogli uruchmić rozszerzenie tylko na urządzenia mobilne, dodać godziny w jakich rozszerzenie będzie się wyświetlać wraz z reklamą.

Reklama AdWords, rozszerzenia reklam, rozszerzenia AdWords
Źródło: Własne, 11.11.2017
Gdzie to jest i na co, to komu?

Rozszerzenie promocji będzie wyświetlało się w reklamach tekstowych zarówno na urządzeniach mobilnych, jak i komputerach. Ważne jest także to, że ta dodatkowa informacja nie oddziałuje na wyświetlanie się pozostałych rozszerzeń i wygląda tak:

Reklama AdWords, rozszerzenia reklam, rozszerzenia AdWords
Źródło: Własne, 11.11.2017
Rozszerzenia Promocji
Źródło: Własne, 11.11.2017

Zaletą rozszerzenia promocji jest to, że nie ingerujemy bezpośrednio w reklamę, a więc nie musimy jej wstrzymywać, uruchamiać, pamiętać o jej wyłączeniu. Po ustawieniu harmonogramu rozszerzenie to wyłączy się samo. Ponadto rozszerzenia są jednym z czynników oddziałujących na Wynik Jakości oraz CPC. Oznacza to, że dobrze przygotowane rozszerzenie sprawi, że reklama będzie chętniej klikana przez użytkowników, co z kolei przełoży się na wzrost jej CTR i spadek CPC (w dużym uproszczeniu). Warto także zaznaczyć, że jeśli nasza reklama stanie się większa, przez co teksty konkurencji (zwłaszcza na urządzeniach mobilnych) mogą zostać niezauważone przez potencjalnych konsumentów.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *