Czasem, lub nawet dosyć często bywa tak, że mamy podobnych klientów, z podobnymi produktami i jesteśmy niezbyt zaintrygowani ciągłym sprawdzaniem, czy kampanie nie wyświetlają się na „głupie” wyszukiwane hasła. Dlatego warto poznać listy wykluczających słów kluczowych.
Czym są listy wykluczających słów kluczowych?
Listy wykluczających słów kluczowych to zbiory słów kluczowych, które zawierają słowa generujące niepożądane wyświetlenia. Dla przykładu możemy pierdyliard razy wykluczać słowa: używany, zepsuty, instrukcja obsługi itd., albo dodać je do listy i podpiąć ją pod dane kampanie.
WAŻNE!!! Na jednym koncie możemy mieć maksymalnie 20 list, a w nich do 5000 wykluczających słów kluczowych.
Tworzenie list wykluczających słów kluczowych
I tu zaczynamy standardowo – logujemy się do konta Google Ads. Następnie w menu koło kampanii wybieramy słowa kluczowe i mamy dwie drogi do wyboru. Możemy albo tworzyć nową listę wykluczających słów kluczowych wybierając Wykluczające słowa kluczowe lub skorzystać z Wyszukiwane hasła.
W pierwszym przypadku klikamy w niebieski znak plus. W oknie, które nam się wyświetli wybieramy Dodaj wykluczające słowa kluczowe lub utwórz nową listę lub Użyj listy wykluczających słów kluczowych. Wybierając opcję dodaj lub utwórz nową listę tworzymy nową listę, w drugim przypadku słowa dodamy do istniejącej listy. Następnie dodajemy wykluczające słowa kluczowe wpisując je w znacznikach: [przykład] – dopasowanie ścisłe, „przykład” – do wyrażenia, +przykład – przybliżone z modyfikatorem, przykład – przybliżone.
Ostatnim co robimy to nazwanie listy wykluczających słów kluczowych lub dodanie słów do już istniejącej listy. Zapisujemy i koniec.

W drugim przypadku przechodzimy do raportu wyszukiwanych haseł i zaznaczamy słowa, które chcemy wykluczyć. Odklikujemy Zapisz jako nową listę i zastosuj wykluczające słowa kluczowe. Zapisujemy i mamy listę wykluczających słów kluczowych.

Poszerzanie list wykluczających słów kluczowych
Mamy nasze listy i znajdują się na nich wykluczające słowa kluczowe. I po paru dniach okazuje się, że kreatywność użytkowników nas przerosła. W celu dodania nowych wykluczających słów kluczowych wybieramy raport Wyszukiwane hasła. Odklikujemy słowa, które według nas generują słabej jakości ruch. Następnie wybieramy List wykluczających słów kluczowych i klikamy w niebieski przycisk Zapisz.

Dodawanie lisy wykluczających słów kluczowych do kampanii
Ok, mamy stworzoną listę wykluczających słów kluczowych w danej kampanii i chcemy je przenieść do innych. W tym celu klikamy w ikonę Narzędzia w górnym prawym rogu ekranu. Następnie z Zasoby wspólne wybieramy Listy wykluczających słów kluczowych.

Po przekierowaniu do okna, w którym wybieramy interesującą nas listę. Klikamy w Zastosuj w kampaniach. Wyświetli nam się wtedy okno z kampaniami. Zaznaczamy wybrane kampanie i dajemy Zastosuj.

I to byłoby na tyle 😊