LinkedIn zmienia panel reklamy. Teraz możecie wybierać cele reklamy oraz korzystać z nowych formatów. Sprawdźcie jakie nowości szykuje LinkedIn 😉
LinkedIn to niezwykłe miejsce jeśli chcemy dotrzeć z naszymi reklamami do sprecyzowanej grupy odbiorców. To chyba największa sieć społecznościowa, która umożliwia wyświetlanie reklam dokładnie tym użytkownikom, na którym najbardziej nam zależy.
Dobra, a teraz przejdźmy do opisu nowości jakie są dostępne na niektórych kontach, większość elementów zaprezentowanych w tym artykule jest jeszcze w wersji beta. Jeśli chcecie przeczytać o pełnym wdrożeniu sprawdźcie artykuł -> Reklama na Linkedin – jak zrobić i zmierzyć? Część 1
Po zalogowaniu się do panelu i utworzeniu nowej kampanii zostaniemy przekierowani do nowego panelu reklamy LinkedIn. Pierwszą nowością jaką zobaczymy będzie możliwość wybrania celów kampanii:
- Świadomość – świadomość marki;
- Zainteresowania – wizyty w witrynie, reakcje, wyświetlenia wideo;
- Konwersje – konwersje w witrynie, generowanie potencjalnych klientów.
Tu raczej wygląda to jak reklamy w Facebook Ads lub zmiany w panelu Google Ads – szału nie ma.

Zmiany i to duże występują w konfiguracji grupy odbiorców. Zyskujemy możliwość zawężania wyświetlania reklam do użytkowników posiadających dane atrybuty lub pasują do grupy odbiorców – są to użytkownicy, którzy mieli kontakt z naszym profilem. WOW! Idealne rozwiązanie dla osób poszukujących pracowników lub chcących wyświetlać reklamy produktów/usług osobom zaangażowanym w profil firmy.

Kolejnym interesującym elementem są nowe formaty reklamowe, prześledźmy co możemy włączyć:

- Reklama tekstowa: 25 znaków w nagłówku i 75 w opisie, logo w wymiarach 100×100 px;
- Reklama z pojedynczym zdjęciem – 600 znaków tekstu wstępu, 200 znaków nagłówka, 300 znaków opisu i zdjęcie w formacie .png lub .jpg do 5 MB;
- Karuzela reklam graficznych – 45 znaków w przypadku karuzeli reklam prowadzących do strony docelowej, 30 znaków w przypadku karuzeli reklam wzywających do wypełnienia formularza generowania potencjalnych klientów i zdjęcia w formatach .jpg, .png lub .gif (bez animacji) w wymiarach 1080×1080 px;
- Reklama wideo:
- Długość: Trzy sekund 30 minut (Wskazówka: najbardziej skuteczne reklamy wideo są nie więcej niż 15 sekund)
- Układ: poziomo (nie są obsługiwane pionowo wideo)
- Rozmiar pliku: od 75 KB i 200 MB
- Format pliku: MP4
- Szybkość: Mniej niż 30 kl (ramki sekundę)
- Pikseli i proporcji wymogi:
360 pikseli (480 x 360; 640 szerokość x 360)
480p (640 x 480)
720 pikseli (960 x 720; 1280 szerokość x 720)
1080p (1440 x 1080; szerokie 1920 x 1080) - Audio format: AAC lub MPEG4
- Rozmiar Audio: mniej niż 64KHz
- Reklama dla pozyskania obserwujących – nagłówek reklamy generowany automatycznie na podstawie danych publikowanych przez użytkowników np. ich imię i nazwisko z dopiskiem <<szukasz wymarzonej pracy?>> lub tego co sami wymyślimy – do 50 znaków, nazwa firmy 25 znaków, zdjęcie w reklamie do 2 MG w formacie .jpg lub .png, opis reklamy – wybierany albo z listy, albo napisany przez nas – do 70 znaków, wezwanie do działania – do wyboru: przejdź do kultury firmowej, przejdź do oferty pracy, zobacz firmę, zobacz możliwości kariery;
Źródło: Własne, 29.10.2018 - Reklama Spotlight – tło zdjęcia 300×250 px w formacie .jpg lub .png, nagłówek reklamy 50 znaków, nazwa firmy 25, wezwanie do działania 18 znaków, zdjęcie firmy do 2 MB;
Źródło: Własne, 29.10.2018 - Reklama ofert pracy – nagłówek reklamy generowany automatycznie na podstawie danych publikowanych przez użytkowników np. ich imię i nazwisko z dopiskiem <<czy widzisz się w>> nazwa firmy? lub tego co sami wymyślimy – do 50 znaków, nazwa firmy 25 znaków, zdjęcie w reklamie do 2 MG w formacie .jpg lub .png, wezwanie do działania – do wyboru: oferta pracy w [nazwa organizacji], wyświetl więcej, zobacz więcej ofert pracy, przejdź do oferty pracy, lub CTA napisane przez nas do 18 znaków;
Źródło: Własne, 29.10.2018 - Reklama w wiadomości – nazwa reklamy 50 znaków, nadawca – tu automatycznie zaciąga profil użytkownika (nasz profil), wiadomość – temat 60 znaków, tekst wiadomości, wezwanie do działania 20 znaków, obraz w wiadomości 300×250 znaków.
Ostatnim elementem nowego panelu jest prezentacja potencjalnych zasięgów reklamy w tym:
- Koszty i wyświetlenia – dzienne, tygodniowe, 30-dniowe;
- CTR;
- Kliknięcia w ciągu 30 dni.

Jaram się tymi nowościami, że nie wiem jak bardzo. Przede wszystkim reklamy staną się bardziej interaktywne, będą dostosowywać się do użytkowników, a co ważniejsze będzie więcej frajdy z ich przygotowania oraz późniejszej optymalizacji 🙂