Reklama reklamie nie równa. Dlatego zawsze należy ją zmierzyć i dowiedzieć się czy przynosi ona określony efekt. Nikt nie jest i nie powinien być zainteresowany działaniami, które są miękkie, jak gąbką i pochłaniają masę pieniędzy bez wymiernych korzyści. Jak więc zmierzyć i zważyć reklamę w systemie Linkedin?
Pierwszym, co należy zrobić jest zalogowanie się do konta reklamowego Linkedin i wybór kampanii, w której chcemy mierzyć konwersje. Aby dodać nową konwersję w oknie u góry strony klikamy w Wybierz konwersje.

Będziemy wtedy mogli, albo przypisać do kampanii konwersje, które już mamy, albo stworzyć nowe. Ja wybrałam utworzenie nowej. Pierwszym, co należy wykonać to nazwać swoją konwersję. Następnie decydujemy, co ma być naszą konwersją. Do wyboru mamy:
- Dodanie do koszyka;
- Pobranie;
- Instalacja;
- Wyświetlenie głównej strony;
- Temat;
- Zakup;
- Rejestracja;
- Inne.

Kolejnym krokiem jest pełne ustawienie tego, jakie konwersje i gdzie chcemy śledzić. Ze względu na to, że moja kampania będzie przekierowywała użytkowników na zewnątrz Linkedin, będę mierzyć wyświetlenia strony. Dlatego też wybieram taki rodzaj konwersji. Następnie ustalam wartość konwersji, czyli to jak wyceniam to pojedyncze przejście.
Żeby mierzyć trzeba też zdecydować, co mierzyć, w tym celu wybieram wcześniej przygotowaną kampanię, która ma za zadanie wywołać daną konwersję. Witryna internetowa w moim przypadku jest elementem automatycznym związanym z wcześniejszymi ustawieniami kampanii na Linkedin, o których możecie przeczytać tutaj.
Ostatnim i najważniejszym, co należy ustawić jest Metoda konwersji. Do wyboru mamy dwa rozwiązania:
- Insight tag dla całej witryny;
- Piksel dla danego wydarzenia – dzięki niemu będziemy mogli mierzyć dane wyjątkowe zachowanie użytkowników np. pobranie ebooka.

Ze względu na to, że w moim ustawieniu nie ma nic, co mogłoby spowodować jakieś niezwykłe zachowanie u użytkowników wybieram Insight tag dla całej witryny. Zapisuję te ustawienia i przechodzę do wgrania kodu Linkedin do strony sembyme.pl. W tym celu przechodzę do głównego menu i rozsuwam Aktywa Konta i wybieram tag.

Zostanie nam wtedy wyświetlony kod JavaScript, który należy umieścić na początku sekcji body na każdej stronie lub wykorzystać GTM do wdrożenia. Dzięki temu możliwe będzie śledzenie statystyk kampanii, czyli jej skuteczności.
Aby być pewnym skuteczności kampanii należy jeszcze zweryfikować to, czy dana konwersja ma odpowiedni status tzn; czy jest aktywna, niezweryfikowana, czy nie działa. W tym celu należy z menu Aktywa Konta wybrać Śledzenie konwersji i zobaczyć status konwersji.

Teraz w sekcji Skuteczność kampanii możecie sprawdzać efekty swoich działań. Decydować, czy kwoty wydane na daną kampanię są wystarczające, czy właściwie dany system reklamowy jest dla Was odpowiedni. Nie ma przecież nic gorszego niż działania bez efektów 😉